Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.

Gast

#751 Toenemende vervuiling

2014-11-12 13:18

Zojuist een officiële klacht ingediend bij de gemeente ivm toenemende vervuiling in de binnenstad en aan de singels. Eenmaal per week moeten wij onze voordeur en gevel zelf ontdoen van urine en braaksel. Sinds enkele weken liggen er bovendien steeds meer halve KFC- maaltijden, Starbucks- bekers, worstenbroden en ander voedsel en het allerergste, menselijke uitwerpselen en diarree langs de singel en op de kruising rijngraafstraat- kloosterlaan. Doordat we een speurhond hebben valt dit wellicht extra op, heb hem de afgelopen weken al drie keer uit de menselijke uitwerpselen moeten trekken. Gemeente graag spoedig actie om de binnenstad leefbaar en bewoonbaar te houden, dit begint de spuigaten uit te lopen!!!!

Gast

#752 Toenemende vervuiling2

2014-11-12 13:31

Wat ik daar nog aan toe wil voegen (zodat mijn klacht door eventuele tegenstanders hopelijk niet direct zal worden afgedaan als 'geblaat')

- het betreft een feitelijke constatering, sinds een week of 4 moet ik aanzienlijk vaker voedsel, braaksel en menselijke uitwerpselen van mijn hond 'afpakken' en van mijn hond en mijn gevel afwassen.

- ik realiseer me dat wonen in de binnenstad iets anders is dan wonen in het Ginneken. We hebben hier destijds bewust voor gekozen en nemen bepaalde overlast die wonen in de binnenstad nu eenmaal met zich meebrengt (meer verkeer, mee geluid, meer zwerfafval) al zes jaar op de koop toe. Echter het begint de spuigaten uit te lopen en ik ben het zat.

- door de uitwerpselen van mijn hond netjes op te ruimen en hem niet tegen gevels aan te laten plassen en hem aangelijnd te houden, probeer ik de overlast en vervuiling zelf zo veel mogelijk te beperken.

Gast

#753 Re: Toenemende vervuiling2

2014-11-14 19:04

#752: - Toenemende vervuiling2 

Wat erg, de straten lopen idd vol met asielzoekers. Een buurman zei dat er nu wel heel veel zwarte pietjes door de straten lopen. Ik vind het echt niet normaal. Ik zie ook zoals voorspeld alleen maar mannen. Overal lopen ze, ook veel in de binnenstad. Duidelijk niets te doen..Maar menselijke uitwerpselen, gadver de gadver. Dit hoort hier toch echt niet. Zo zijn wij niet opgevoed.

Gast

#754 Re: Re: Toenemende vervuiling2

2014-11-18 14:50

Ah yes, de standaard belachelijk makende reactie van een linkse trol. Zelf waarschijnlijk woonachtig in een werfhuisje in het Ginneken en nog nooit een commercieel bedrijf van binnen gezien. Lekker bevoogdend Gutmensch, zoals de doctrine van Mao voorschrijft. Wat moet het heerlijk zijn om in uw schijnwereld te kunnen ronddolen. Helaas, ik vertrek s 'ochtends om 0600 van huis om 12 uur later op zijn minst weer terug te komen, werkend in een omgeving waar concurentie moordend is, evenals de belasting druk. Ik ben een van de laatste der mohikanen der middenklasse. Immers, de rijken boeit het niets en de armen krijgen het toch wel, niet waar? Deze middenklasser komt thuis in een koopwoning die al onder water staat, komt voor geen enkele betaalbare huurwoning in aanmerking, en vind zich terug onder menselijke uitwerpselen, nachtelijk gegil en gekrijs, een verkeersdruk en evenementendruk die op de binnenstad wordt afgewenteld, een harddrugsverslaafden opvang, drugtoeristen en nu dus ook nog een asielzoekerscentrum. Maakt u ons maar belachelijk. Ik heb nog nooit Geert Wilders gestemd. Dat ga ik nu doen. Evenals vele van mijn buren, vrienden en familieleden. Niet omdat hij een oplossing is. Maar omdat er gewoon geen andere oplossing meer is. Mensen als u hebben de democratie dood gemaakt. Ik zou als ik u was niet meer op ons reageren. Dat heeft nl toch geen zin, u wilt ons nl niet leren kennen, wij moeten gewoon bek houden en betalen. Gaat u liever de restanten van de PvdA bij elkaar houden nu het nog kan. Nieuwe verkiezingen nu, moet u echt niet willen :-)

gast

#755 AZC's

2014-11-20 08:41

Massale vechtpartij bij asielzoekerscentrum

OVERLOON - 

De politie heeft in de nacht van woensdag op donderdag moeten ingrijpen bij een grote vechtpartij in een asielzoekerscentrum in Overloon (Noord-Brabant). Bij de gevechten raakten veertien mensen gewond, van wie er vijf voor behandeling naar het ziekenhuis moesten, meldde een politiewoordvoerder donderdagochtend. Drie verdachten zijn aangehouden.

De aanleiding voor de vechtpartij, die rond 01.00 uur uitbrak, is nog niet bekend. „Tientallen mensen vlogen elkaar in de haren en gingen elkaar met onder meer takken en stokken te lijf.”

De agenten zijn uit voorzorg nog een paar uur gebleven, maar de rust in azc Overloon aan de Stevensbeekseweg was snel weergekeerd.

Echt zielig al die mensne op elkaar, Laten we die hele belachelijke asieprocedure overslaan. kost alleen maarheel veel geld en als iemand uitgeprocedeerd is mag hij toch blijven. Ik zeg iedereen opnemen, een uitkering een huis en inrichting geven en wel direct !

sarcast

#756 Het COA presenteert nieuwe musical : “Verschillende stammen, dat wordt rammen”

2014-11-20 15:06

Gisteravond was het dan eindelijk zo ver. De buurt en omstreken van het asielzoekers opvang centrum Maashegge in Overloon hadden er  met spanning naar uitgekeken, de Nederlandse première van de levensechte spektakel Musical “Verschillende stammen, dat wordt rammen ” en zij werden op hun wenken bediend. Asielzoekers gingen elkaar te lijf met stokken, stalen buizen en messen, om de attractie zo natuurgetrouw na te bootsen om de bewoners van de gemeente Oss waarin Overloon gelegen is, een goed beeld te geven van het dagelijkse leven in Afrikaanse en in het Midden Oosten gelegen landen.

“Het leek erop dat de bewoners uit de verschillende woongebouwen elkaar opzochten”, vertelde  woordvoerder Dion Luiten ex hondenbegeleider en nu woordvoerder van de Nationale Politie eenheid Oost Brabant . Volgens hem ging het vermoedelijk om bewoners uit verschillende landen. Meerdere bewoners waren onder invloed van alcohol !

Het Centrale Opvang Asielzoekers is tevreden.  De massale vechtpartij bij De Maashegge was slechts  een incident. “Het ging hier niet om religieuze of om culturele redenen, maar om mensen die elkaar niet mochten”, weet Jan Willem Anholts. De zegsman zegt dan ook dat de organisatie geen maatregelen treft, ook niet bij andere opvangcentra in Brabant. De mensen  moeten zich aan de regels van de Nederlandse maatschappij houden. Als dit niet goed gaat, worden ze overgeplaatst. Maashegge gaat 800 asielzoekers herbergen.

Mensen afkomstig uit landen waar ondanks miljarden aan ondersteuning de samenleving nog steeds een grote chaos is en voorlopig zal blijven, trachten te integreren is een droom. En u weet dromen zijn bedrog...

Gast

2014-11-20 19:06

Uit betrouwbare bron vernomen dat het aantal diefstallen bij een supermarkt in het centrum de afgelopen maand aanzienlijk is toegenomen. Hetzelfde geldt voor het aantal geopende (maar niet betaalde) verpakkingen in de schappen. Ik ga deze supermarkt hoogstpersoonlijk bezoeken, zodat ik objectieve cijfers en camerabeelden kan overleggen aan coa, gemeente en de beheergroep. Achter de schermen wordt er dus nog hard gewerkt aan leefbaarheid, veiligheid en beheersbaarheid, zodat we na een jaar ook daadwerkelijk objectieve gegevens hebben om de situatie te beoordelen, ipv de gekleurde, prachtige succesverhalen die gemeente en coa ons voorschotelen...

Gast

2014-11-20 19:09

Vandaag wederom menselijke uitwerpselen aan de singel. GATVER. Gemeente Breda zorg er toch ajb voor dat je stad leefbaar blijft.

Gast

2014-11-20 19:11

Nog zo'n knap staaltje wanbeleid; gemeente weigert cameratoezicht in Valkenberg park, ondanks aanhoudende straatroven aldaar...grrrrr, wanneer zijn er weer verkiezingen????????

Gast

#760 Re: AZC's

2014-11-21 06:49

#755: gast - AZC's 

De politie is donderdagavond opnieuw massaal op de been vanwege de gespannen situatie in het asielzoekerscentrum (azc) in het Brabantse Overloon. 

De politie zegt met een flink aantal eenheden aanwezig te zijn ter assistentie van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA).

Het is daar voor de tweede achtereenvolgende dag onrustig, nadat in de nacht van woensdag op donderdag de politie ook al moest ingrijpen.

Tientallen bewoners van diverse nationaliteiten gingen elkaar toen te lijf, onder andere met stokken, ijzeren pijpen en messen. Ruiten sneuvelden en inventaris werd vernield. Vijftien mensen raakten lichtgewond. Acht zijn in het ziekenhuis behandeld. Drie mannen van 19, 20 en 22 zijn aangehouden.

Volgens de politie waren meerdere betrokkenen onder invloed van alcohol

Gast

#761 Re: Re: AZC's

2014-11-21 07:12

#760: - Re: AZC's 

Jep, het gevolg van spanningen tussen eritreers en Syriërs...top, laten die twee groepen in breda nu ook net bij elkaar gezet worden! Twee bussen vol met deze 'onrustzaaiers' worden overgeplaatst naar andere opvanglocaties. Joepie.

Gast

2014-11-21 07:20

En het trieste is dat het coa iedere keer blijft spreken van 'een incident'. Prutsers. Wanneer incident na incident plaatsvindt (zie de media!) is er in mijn ogen sprake van een voorspelbare trend die vraagt om gedegen beleid. Helaas, dat beleid blijft achterwege, volgens het coa zijn geen 'extra voorzorgsmaatregelen nodig in ander opvangcentra'. Natuurlijk niet, daar worden immers geen honderden mensen van verschillende nationaliteiten bij elkaar geplaatst?! Heb er echt buikpijn van, wat een schande.

Gast

2014-11-21 07:31

Coa, ik neem aan dat is geleerd van dit incident en dat voor de groep die is overgeplaatst op de nieuwe locatie een alcohol (en als het de Boschpoort betreft graag ook drugs) verbod geldt waar streng op wordt toegezien? Dit om de kans op herhaling te verminderen??

Gast

2014-11-21 16:02

De website is weer in de lucht! De beheerder is echter druk met de emigratieplannen, dus de frequentie is wat minder dan voorheen. Bij vragen en opmerkingen, mail naar geenazcinbinnenstad apestaartje gmail.com

Website: geenazcinbinnenstad.weebly.com

gast

#765 begin van het einde

2014-11-21 16:10

Asielopvang tikkende tijdbom
DEN HAAG - 

Asielzoekerscentra schieten als paddenstoelen uit de grond. Niet alleen verschijnt er iedere week wel een bericht over een nieuw te openen opvanglocatie, steeds vaker duiken er verhalen op over toenemende spanningen en incidenten.

COA en politiek ontkennen alles. Er is ook geen enkel risico voor ISIS , geweld door Eritreers richting Syrische Christenenen ( ze mogen elkaar gewoon niet, maar gelukkig niet geloof gerelateerd), geen risco op ebola (alle artsen uit risico gebieden vanuit hele wereldd gaan 3 weken in carantaine op veluwe en niet in eigen land, maar reizen gewoon via schiphol). 

nNderand in de uitverkoop. U en ik (er van uitgaande dat u allemaal werkt voor uw geld en geen Sp politicus bent), worden financieel uitgekepen todat we net niet aan het infuus gaan. 

Ik ga weg met mijn gezin. Ben het gewoon zat. Praten helpt niet.

Veel succes in de nieuwe hel

gast

#766 Binnenkort in Breda

2014-11-21 16:16

Wijkagent op dodenlijst Marokkaanse jongeren

ROTTERDAM - 

Een Rotterdamse wijkagent staat op een dodenlijst van een groep Marokkaanse jongeren die hij in het gareel probeert te houden.

Agent Sander Boer houdt zich al enige tijd bezig met de groep, die voor veel overlast zorgt in Crooswijk. Dat leverde hem deze week een ondubbelzinnige doodsbedreiging op. ,,Sander, je staat op de dodenlijst. Datum wordt geprikt", zo stond er op een brievenbus in de buurt geschreven.

Boer deelde een foto van de tekst op Twitter. Hij is er niet van onder de indruk. 'Wannabe Holleeders', noemt hij de jongeren, en een ,,slecht voorbeeld" voor de jeugd die er wel wat van probeert te maken in de buurt.

Boer heeft geen aangifte gedaan van de doodsbedreiging, maar dat betekent volgens hem niet dat de politie er niet bovenop zit. Vrijdagavond gaat hij dan ook gewoon weer de wijk in om de jongens aan te pakken als dat nodig is.

Tja, je wilt als grote stad graag meedoen, dus hebben onze politicie in hun multiculti avontuur een azc weten te scoren in Breda (vooral goed voor eigen cariere, niet goed voor de buurt). EN wat zegt PVDA en SP: Liever in die verkankerde Boschstraat waar toch al dugsoverlast is dan in het Ginneken....

Jullie beurt komt nog wel, .... en sneller dan je denkt

gast

2014-11-21 17:25

veel beloven en weinig geven, dat doet de gek in vreugde leven......aldus Dhr G. Zalm (bekende graaier).

het braafstje jongetje van de klas.........................................................(alsdus CDA / VVD /  D'66

alleen iederreen die niet in die roze/rode wolk zit heeft er last van, de andere klauwophoudenden of politielke graaiers graaiers hebben er baat bij (PVDA en SP).

slaap lekker BV Nederland !/ 24 uurs economie .. op wie zou je nog moeten stenmmen ??!!!.. Democratie is een farce

Gast

#768 Vechtpartij azc Budel

2014-11-24 07:19

Ook in Budel een grote vechtpartij tussen eritreers en Syriërs, aldus omroepbrabant. WTF COA, blijf niet spreken van incidenten en neem je verantwoordelijkheid. 

gast

#769 Vechtpartijen in verschillende Duitse asielzoekers centra

2014-11-24 07:29

Denk je als land eindelijk eens een primeur te hebben  met asielzoekers die beneveld door drank en drugs met elkaar  op de vuist gaan maar nee hoor, onder het motto “Bei uns ist alles besser ” liet de Duitse TV zender WDR vrijdagavond zien, dat asielzoekers in het opvangcentrum in Neuss het er ook niet bij lieten zitten en met elkaar in gevecht raakten. En daarbij ging het niet uitsluitend om drank, maar bleken de vechtersbazen ook zwaar onder invloed van  geestverruimende middelen te zitten

Zelfs Staatssecretaris Fred Teeven begint de waarheid onder ogen te zien, want hij voorziet voor a.s. jaar 40.000 nieuwe cultuurverrijkers te mogen verwelkomen. En als Teeven het over 40.000 heeft, maak daar dan gerust 60.000 van. MAAR…. zegt hij opmerkelijk genoeg, het gaat om circa 60% vluchtelingen uit Syrië en dat zijn echte vluchtelingen en geen “gelukszoekers ” !!!  Dus zelfs iemand in den Haag schijnt inmiddels in de gaten te krijgen dat ons land als een magneet het schroot uit andere landen aantrekt, want met de berekening van Teeven ontvangen wij dan toch zeker een dikke 20.000 asielzoekers die hier in feite niets te zoeken hebben, maar die als hardnekkig aan uw schoenzool plakkend kauwgom gewoon hier blijven en ons land circa € 30.000 per jaar per persoon kosten.

Net als bij de in de jaren ’60 op gang gekomen toestroom van gastarbeiders die nooit meer verdwenen, maar afkomstig waren uit desolate afgelegen gebieden in hun eigen land, waardoor zij daar geen emplooi konden vinden, gaat het nu bij de asielzoekers om mensen met een soortgelijke en zelfs criminele achtergrond

Dat betekent, voor zover u het nog niet heeft begrepen, dat wij in feite met name mannen binnenhalen, die in hun eigen land reeds de onderlaag van de bevolking waren. Het hoeft geen verder betoog, dat je je hiermee een groot probleem op de nek haalt, dat echter in ons land nauwelijks besproken mag worden, daar je al gauw de stempel van extremist op je laadt en de diverse met name linkse discriminatie meldpunten klaar staan om in te grijpen met alle gevolgen van dien, omdat ook het Nederlandse OM maar al te graag dit soort zaken in behandeling neemt, en gemakshalve vergeet dat er zaken in onze rechtsspraak zijn, die veel meer aandacht vergen.

bewoner

#770 Weer grote vechtpartij azc / Binnenkort in heel Nederland

2014-11-24 11:35

BUDEL - 

Niet alleen het asielzoekerscentrum (azc) in het Brabantse Overloon is onlangs het toneel geweest van een vechtpartij tussen bewoners, ook in het azc in Budel blijken asielzoekers massaal met elkaar op de vuist te zijn gegaan. De leiding probeerde het incident onder de pet te houden.

De vechtpartij was in de nacht van 11 op 12 november, bevestigt de politiemeldt Omroep Brabant op basis van ,,een betrouwbare bron."  De politie bevestigt het verhaal. Ze verrichtte één arrestatie: een man die een mes had getrokken. Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) bevestigde dat ongeveer 35 asielzoekers betrokken raakten bij de ruzie.

Net als bij de vechtpartij van woensdag in het azc in Overloon ging het in Budel om een uit de hand gelopen ruzie tussen Eritreeërs en Syriërs. De Syrische bewoners zouden zich regelmatig storen aan drankmisbruik en geluidsoverlast van de Eritreeërs. Ook nu weer was dat de aanleiding, zegt de bron. Volgens de informant is het azc in Budel een kruidvat en loopt het bijna dagelijks uit de hand tussen de twee groepen. Afgelopen zaterdag was het opnieuw raak: toen sloeg een asielzoeker een medebewoner met een stok tegen zijn hoofd.

Pikant genoeg komen er op korte termijn juist nog meer asielzoekers naar de voormalige legerkazerne in Budel. De capaciteit van het eerder dit jaar geopende asielzoekerscentrum wordt met 300 uitgebreid tot 1500 opvangplaatsen. Daarmee wordt de kazerne na Ter Apel het grootste asielzoekerscentrum van Nederland.

Uiteraard wordt door de firma list & bedorg (COA) alles onder de pet gehouden. Net als politici liegen, bedriegen. Binnekort in Breda ook op straat. gelukkig heeft onze SP wethouder alles onder controle...hahaha

gast

#771 Nog meer geblaat

2014-11-24 18:25

Wat is het nou toch vervelend dat u niet wilt begrijpen hoe goed de Christelijke / SP / PvDA “Gutmenschen “ het met u voor hebben.  Altijd maar mopperen en klagen over vriendelijke mensen met het trauma nog op het gezicht, die zodra zij bij ons of onze oosterburen zijn aangekomen even flink los gaan, zuipen, drugs gebruiken en de boel en elkaar plat slaan. .....Eindelijk van die duurbetaalde gammele rotbootjes af en nu eens laten zien wie hier de toekomstige bazen gaan worden, zodat u in het vervolg weet voor wie u ‘s morgens bij weer en wind de deur uitgaat.

Ook hier ging het weer om gevechten tussen Syriërs en Eritreers , waarbij ik me nog steeds afvraag waarom Eritreers beschouwd worden als asielzoekers,  er is daar geen oorlog  slechts strenge militaire dienst eisen.

Nooit zullen ze iets bijdragen aan onze maatschappij. Onze verzekeringen gaan omhoog, zij hoeven nergens voor te betalen, jatten de winkels leeg (zelf met eigen ogen gezien) en binnenkort worden er mensen neergestoken en/of vrouwen aangerand want dit volk heeft toevallig andere normen en waarden dan wij.

gast

#772 COA gaat gewoon door met liegen, bedriegen en door onze strot duwen

2014-11-25 08:01

Bewonersbijeenkomst Rijs gecanceld

De wethouder probeerde de 200 belangstellenden in de zaal uit te leggen waarom de bijeenkomst is geannuleerd. De bewoners zijn teleurgesteld en boos door het besluit en reageerden met boegeroep. De inwoners van het 153 inwoners tellende dorp zitten nog met veel vragen en niet iedereen is even enthousiast over de komst van het grote aantal asielzoekers. De bewoners zouden minder moeite hebben met 50 of zelfs 100 asielzoekers, maar 500 is veel te veel.De informatieavond in het Friese Rijs, waar vanaf december waarschijnlijk 500 vluchtelingen worden opgevangen, is op het allerlaatste moment gecanceld. De gemeente Friese Meren en het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) lieten het afweten maandagavond.

Het COA heeft in Rijs een deal gesloten met een Friese projectontwikkelaar, van buiten het dorp. Honderden vluchtelingen worden voor maximaal vijf jaar opgevangen in het complex ‘Mooi Gaasterland’, een voormalig gesloten inrichting van Jeugdzorg Friesland.

gast

#773 asielzoekers ???

2014-11-25 08:19

Met de escalatie in het Syrië conflict en de daarbij behorende  groeiende vluchtelingenstroom, worden wij weer geconfronteerd  met de vraag hoeveel vluchtelingen b.v. ons land weer op zou moeten/kunnen nemen bovenop de al sinds jaren door een falend vluchtelingen beleid met name gekoesterd door de sociaal democratische politici , kerken en van de vluchtelingenstroom volop profiterende hulporganisaties en andere “steun clubjes”. Uit een onderzoek in Duitsland eind 2013 is gebleken dat slechts 1.5% van de asielzoekers inderdaad politiek vervolgd wordt. 40% Zegt uit een oorlogsgebied te komen ?  Daaruit resulteert dat in feite 98.5 % van alle asielzoekers zou moeten worden afgewezen , en net als in eigen land, blijkt dat bij onze Oosterburen ook niet het geval te zijn. Via ellenlange procedures, die de staat en daarmee uiteindelijk de burger miljoenen kosten, trachten de bovengenoemde groeperingen, ieder uit eigen belang meer vluchteling toe te laten, dan ze daartoe feitelijk op humanitaire gronden zijn verplicht.

Heeft u ooit gehoord, zoals sommigen op deze site regelmatig voorstelden dat PvdA en SP politici krokodillentranen vergietend vanwege het leed van asielzoekers er zelf  een in huis namen ? Job Cohen, bezitter van zelfs TWEE huizen piekerde hier niet over en de toenmalige koningin Wilhelmina vond ook dat een vluchtelingenkamp maar niet te dicht bij haar paleis moest komen, hetgene uiteindelijk resulteerde in de bouw van kamp Westerbork.

Leve de SP-fractie die samen met de elitaire huisvrouwtjes van D'66 toch maar mooi een azv hebben tegengehouden in De Klokkenberg ! Chappeau Van Lunteren. Tja, eerst een boswachtershuisje huren voor 400 gulden in de week, het vervolgens kopen voor 40.000 euro en als het dan nu een waarde heeft van ruim 400.000 euro, dan moet je als SP natuurlijk wel even goed je eigen bezit beschermen.

En stel je voor zeg dat er eens anderen dan zwarte pieten in het Ginneken rondlopen, ......He bah, nee heur. Niet bij ons in de straat !!

toeschouwer

#774 vechtende asielzoekers

2014-11-25 08:33

Arabieren en Afrikanen knokken mekaar in Afrika al jaren de tent uit. Daarbij gaat het vooral om moslims versus christenen. Eritreeërs en Syriërs knokken mekaar in asielzoekerscentra ook de tent uit. Ook daar gaat het om christenen versus moslims. Maar, geen paniek want als ze allemaal een verblijfsvergunning hebben, een huis en een uitkering, dan gaat het echt heel goed met deze bevolkingsgroepen. Dan zullen de Nederlandse buren van de zuipende Eritreeërs echt geen overlast ondervinden en dan zullen de Syriërs netjes hun extreme islamitische gedachten loslaten en integreren in de Nederlandse samenleving.

gast

#775 horen, zien en zwijgen

2014-11-25 08:41

Wat mij duidelijk is geworden is dat vergrijpen, zoals diefstallen, agressie etc. door asielzoekers bewust niet vermeld worden in de (plaatselijke) kranten, omdat dit "het draagvlak vd bevolking zou schaden" . Dit werd mij verteld door een politieagent, die een asielzoeker begeleidde voor opname in het ziekenhuis, waar hij een behandeling moest ondergaan. En wij krijgen een dikke bon voor 2 km te hard op de snelweg en dan met je gezicht op TV bij wegmisbruikers. Dubbele moraal ten top!