Wij willen het 'asiel' Vetas in Lokeren dicht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij willen het 'asiel' Vetas in Lokeren dicht.

Kies een pseudoniem

#26 Re:

2014-06-20 12:37

#2: -

Het is absoluut niet zo dat dit in alle 'belgische' asielen gebeurt! Ik ben zelf vrijwilliger in een asiel, de dieren worden daar zeer goed verzorgt. Met 2maal daags een grote wandeling, overdag op speelweides met steeds eten en drinken, s nachts in hokken met vloerverwarming, tijd om met ze te spelen. Als we vermoeden dat er iets scheelt, komt de dierenarts meteen. We hebben pas nog een jonge mechelaar met afgescheurde kruisbanden laten opereren.. okee het was een zeer dure ingreep, maar is dat dan een reden om dat dier te laten inslapen? Wij vinden van niet!!! Wij plaatsen ook veel oude honden, die misschien in andere asielen geen kans meer maken, maar ook die beestjes verdienen nog een goede thuis! We nemen soms dan ook die dieren over van andere asielen. Maar wat is nu het meest belangrijke voor een goed draaiend asiel? Een vaste kern v vrijwilligers waarop je kan rekenen!! Samen met niet meer dieren aannemen dan je kan plaatsen, je kan ze niet stapelen! Maar als je dan eens tegen mensen moet zeggen dat er geen plaats is voor hun hond of kat... dan krijg je een hoop verwijten naar je hoofd. Ze willen van hun dier af, en wat maakt het hen uit waar je het dan moet zetten....maar wat dan te doen? Als je ze terug weg stuurt zetten ze hun 'geliefde'beestje misschien wel ergens uit de auto. Is dat dan de juiste oplossing? Misschien toch eens stof tot nadenken!?

Gast

2014-06-20 12:45

hallo ik ben zelf een grote dieren vriend
en als ik da zo zie bij vetas dan weent men hartje echt die dieren hebben er nie omgevraagt om daar te zitten zonder eten en drinken en in hun eigen vuil te lopen da verdiend geen enkele dier wie van dieren hou hou ook van mensen maar die mensen houden nie van dieren ze hebben geen hart voor dieren echt misselijk word ik van die mensen ze zouden beter die mensen van vetas keer in zo kot steken zonder eten en drinken en ze verwaarlozen zoals ze bij die beestjes gedaan hebben en nie naar omkijken hoe zouden die dan reageren awel het intereseer me nie de vrijwillegers die daar werken willen daar nie meer werken ik zou het zelf nie over men hartje krijgen moest ik zo beestje zien leiden en geen dierenarts enzo bij halen da vind ik het grofst van al elke dier heeft recht op liefde en vriendschap en nog veel meer MAAR DAAR IN VETAS HOREN DIE BEESTJES DAAR NIE BETER ERGENS ANDERS STEKEN BIJ MENSEN ENZO INPLAATS VAN ZE WEER NAAR DAAR TE DOEN IN VETAS IK ZEN ER KWAAD OP GEEN ENKELE DIER VERDIEND DA ZO BEHANDELD TE WORDEN

Gast

2014-06-20 12:54

ik ben zelf werkzaam in een asiel waar al het mogelijke gedaan word voor het welzijn van de dieren die er verblijven en vind zo'n asiel als vetas niet zouden mogen bestaan en dat er meer controle zou moeten zijn en zelf veel meer nacontroles
gr sylviane

Gast

2014-06-20 12:55

België en de FOD moeten zich diep schamen als ze dit horror asiel
openlaten. Wat voor persoon ben je, als je voor deze zware dierenverwaarlozing je ogen sluit !
Dat dit anno 2014 nog kan plaatsvinden is onbegrijpelijk voor elke
dierenliefhebber!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-20 13:04

Gast

#31 Re: Re:

2014-06-20 13:07

#26: Kies een pseudoniem - Re:

Deze petitie is niet gestart tegen ALLE asielen hier in België. Enkel tegen het asiel Vetas. Ik kan het heus begrijpen dat je als asiel ergens een lijn moet trekken bij de opvang van dieren, maar dit betekent niet dat men de dieren die men dan toch opvangt in een erbarmelijke toestand moet laten leven. Je mag een goed team van vrijwilligers/werknemers hebben... Als je een rotte appel als zaakvoerder/verantwoordelijke hebt die met de scepter zwaait, is de zaak toch verloren.

Gast

#32 Re: Re:

2014-06-20 13:09

#26: Kies een pseudoniem - Re:

Maar ik keur natuurlijk niet goed wat daar nu gebeurt, we hebben vorige keer ook een 10tal honden en een hoop katten overgenomen. Die hebben gelukkig snel hun gouden mandjes gevonden!!

Gast

2014-06-20 13:24

Deze foto's doen mij denken aan 'asiels' in Oost- en Zuid-Europa!!

Gast

2014-06-20 13:49

Onaanvaardbaar schrijnend!!! Hoe is dit mogelijk hier in België, dit verdienen die arme sukkelaartjes niet!!!

Gast

2014-06-20 14:42

Zo een 20 jaar geleden was ik ook ten huize Vetas.
Toen was het al zo vuil en vies.
Brenda Nerinckx werkt Weer in een ander aziel dat zou voor haar verboden moeten zijn ook het feit dat ze opkomt voor dierenrechten bij de partij Rossem zou absoluut niet mogen.
Ook de heer Erwin Thielemans zou zijn vergunning moeten worden afgenomen Voorgoed.
In Zellik waar hij zijn crematorium heeft zal hij wel al meermaals dieren afkomstig van Vetas euthanasie door crematie hebben toegepast .
Dit kan echt niet.
Ondertussen doet Mevr Brenda Nerinckx een oproep via Facebook voor de huur of aankoop van een nieuw pand nog voor november 2014.
Dat mevr opnieuw met deze zelfde praktijken zou kunnen starten op een andere locatie mag absoluut niet gebeuren.
Deze onwaardige afschuwelijke manier van leven hebben deze dieren absoluut niet verdiend.
Neem deze klacht die al jaren aan de gang is ernstig zodat dergelijke praktijken stoppen..
Janno De Beul

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-20 14:43

Gast

2014-06-20 14:47

Het wordt tijd dat er dringend strengere controles komen bij asielen, om op te volgen wat er gebeurt met de subsidies en donaties, en of deze wel degelijk gebruikt worden voor datgene waarvoor het dient.
Een vorm van dierenpolitie zou ook niet slecht zijn, België is één van de weinige landen waarin er zo achterlijk wordt omgegaan met dieren.

Gast

#38 Re:

2014-06-20 14:50

Gast

2014-06-20 14:52

Het is een schande dat dit in ons kleine landje gebeurd. Voor de wet is een dier een voorwerp, misschien daar al eens mee beginnen dat het om levende wezens gaat en niet om roerende voorwerpen. Dat asielen op deze manier mogen en kunnen werken, daar schieten woorden tekort. Sluit die varkensstal, zelfs voor een varken is het nog beneden alle peil om daar te moeten vertoeven.

Gast

2014-06-20 15:00

Dit moet stoppen!!!Het is schandalig dat de overheid daar niks aan doet!!!

Gast

2014-06-20 15:13

Vetas moet echt dicht, zware mishandeling!

Gast

2014-06-20 15:24

Liever gisteren dan vandaag!

Of laat het ombouwen tot iets gezonder en laat het beheren door correcte mensen!

Gast

2014-06-20 15:26

Dit asiel MOET dicht!De dieren verblijven daar in vreselijke omstandigheden. Ik denk dat de foto's van an lemmens voor zich spreken als ook de massale getuigenissen van de mensen die een hondje daar geadopteerd hebben en de vrijwilligers! Dit asiel moet voor eens en voor altijd gesloten worden en diegene verantwoordelijk voor dit dierenleed moeten geatraft worden!!!!!

Gast

2014-06-20 15:35

Vreselijk dat er zo'n mensen bestaan, waarom houden ze een asiel dan? hoe kan je zo slecht zijn? Waarom zijn mensen beesten tegenover dieren?

Gast

2014-06-20 15:39

Ik dacht dat België een "beschaafd" land was.
Onwetend over wat er in dit asiel gaande was, zette ik dan ook grote ogen op.
De toestand daar graag schrijnend!

Hopelijk wordt er gevolg gegeven aan deze klachten!

Gast

2014-06-20 15:40

Schandalig dat dit zo lang kan in Belgie,gewoon de verantwoordelijken in zo'n kooi zetten.

Gast

2014-06-20 15:55

Heb er 2 hondjes geadopteerd een paar jaar geleden ,ééntje heb ik nog .Er scheelt wat aan de uitbater ,zeker financieel.
gast

2014-06-20 15:56

Brenda Nierinck je moest door de grond zakken van schaamte ,jij was verantwoordelijke tot eind 2013 je maakte an lemmens zwart en , het potje mooi gedekt je bent even slecht als die Erwin , geen haar beter

Gast

2014-06-20 16:02

de overheid moet dringend zijn verantwoordelijkheid nemen en vetas onherroepelijk sluiten ook de eigenaar een levenslang verbod geven ooit nog dieren te houden zowel prive als openbaar

Gast

2014-06-20 16:10

Sluiten die wanpraktijken!!