Wenduine dijk autovrij

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wenduine dijk autovrij.

Gast

2015-06-13 18:47

Geen verandering !!! Veiligheid en famiale karakter

Gast

2015-06-13 18:49

Ik wil geen verandering,wat goed is moet zo blijven.!

Gast

2015-06-13 20:27

Kan er mij iemand duidelijk maken wat het nut is om op 500 m zeedijk auto's toe te laten? Recente studies tonen de voordelen aan om voetgangers en auto's in steden te scheiden. Is dit voorstel conform met het 'familiale karakter' van Wenduine om kinderen tussen wild geparkeerde auto's en rijdende auto's naar het strand te laten gaan. Wie gaat de verantwoordelijkheid op zich nemen na de eerste aanrijdingen met kinderen? Gemeentebestuur van Wenduine wordt wakker! 

Gast

2015-06-13 20:38

De dijk moet tijdens de zomermaanden autovrij zijn! Wenduine is een familiebadplaats en moet veilig zijn voor alle kids en andere mensen!

Gast

2015-06-14 14:33

We hebben gekozen voor een appartement aan de zeedijk omwille voor de veiligheid v d kinderen. Dus deze zone niet autovrij maken zou veiligheid en rust sterk verstoren. Hoeft alleen maar tijdens de vakantieperiodes!
Caty Hespel
Gast

2015-06-14 14:58

ik lees net in een groep op Facebook dat het slechts om het kleine stukje dijk helemaal rechts gaat waar helemaal geen handelszaken zijn. Bij deze wens ik dan ook mijn handtekening te verwijderen.

Roel Jacobs
De auteur van deze petitie

#32 Re:

2015-06-14 17:02

#31: Caty Hespel -  

Beste Caty,  U mag uiteraard van mening veranderen. Ik zal uw handtekening verwijderen.

Toch één opmerking. het initiatief van deze petitie komt van heel veel bewoners van dat laatste stuk zeedijk.

Ik kom al 50jaar naar Wenduine, eerst als huurder en nu al heel lang als eigenaar.

En het enige dat we graag zouden willen is dat de regeling die reeds tientallen jaren bestaat hetzelfde blijft, ook voor dat laatste stukje zeedijk. In de maanden juni-sep in de dag na 10h of 11h geen verkeer, zoals overal op de dijk.

Spijtig dat mensen dit niet begrijpen.

Met vriendelijke groeten,

Roel

Gast

2015-06-14 18:07

#31: Caty Hespel -  

Hallo Caty,

Alle respect voor jouw mening. 

Toch even meegeven dat het stuk dijk waarover het hier gaat ongeveer 1/4 de van de totale dijk is. Tevens zijn daar ook de appartementsblokken waar vele families met hun kinderen/kleinkinderen verblijven. Sedert jaren wordt dit stuk dijk door de talrijke kinderen als speelronde gebruikt voor yokari, steppen en rolschaatsen omdat dit op de strook waar handelszaken zijn dit niet kan.

Wat kan er als argument aangevoerd worden om deze dijkstrook toch open te houden voor parking en het verkeer van auto's in tegenstelling met de rest van de dijk? 

Gast

2015-06-14 20:17

Wij zitten aan die kant van de dijk en het is juist superleuk dat het daar in de zomer vakantie vrij is. De kids kunnen dan vrij en zorgeloos spelen

Gast

2015-06-15 07:25

Wij hebben bewust gekozen voor de aankoop van een appartement op de zeedijk van Wenduine daar deze een groot gedeelte van het jaar autovrij is en dus kindvriendelijk. Het permanent openstellen voor alle verkeer heeft geen enkele meerwaarde en is discriminerend tov het andere gedeelte van de dijk te Wenduine.

Gast

2015-06-15 08:20

veiligheid kinderen ook op dat deel van de dijk waar men ook betaalt voor tweede verblijf en op die manier daalt de waarde van de appartementen op het gelijkvloers (geen zicht door geparkeerde auto's)

Gast

2015-06-15 08:26

Hoe bestaat het dit is het enigste stuk waar op wandelafstand ( baan naar Blankenberge) meer dan voldoende parkings zijn .We komen naar zee om te wandelen maar de auto moet wel voor de deur staan ??? Daar ik op het gelijkvloers zit zal het best leuk zijn met 2 volume wagens voor de deur , ik heb deze nu al gans de winter voor de deur en nu de zomer ook nog . Bedankt Wenduine

Gast

2015-06-15 09:27

Wenduine is de gemeente aan zee waar ik elke zomer een deel van mijn jeugd heb doorgebracht. Een zeedijk tijdens de drukste maanden dient autovrij te zijn en te blijven.

Gast

2015-06-15 09:44

wij komen ook graag met onze kindjes naar Wenduine en als de dijk autovrij blijft dan is dat veeeeel veiliger voor onze kinderen. Dank u

Gast

2015-06-15 19:05

De dijk moet autovrij blijven voor de veiliheid van alle vakantiegangers. Wenduine is een familiebadplaats en daar passen geen auto's op de dijk. Ik begrijp niet waarom dit kleine stuk van de dijk niet autovrij moet zijn? 

Gast

2015-06-15 19:39

Ik kom zelf al van mijn 1jaar naar Wenduine. Het is mij tweede thuis! Permanent verkeer over de dijk maakt het gevaarlijk voor kinderen en wandelaars. Geeft geen mogelijkheid meer om onbezonnen te spelen want je moet het verkeer constant in het oog houden. Is het al niet gevaarlijk genoeg voor de kleinste onder ons?!

Gast

2015-06-15 19:54

Dat wij rustig met onze kinderen en kleinkinderen kunnen wandelen op de dijk. Wij hebben eigendom in de California. Wij zouden graag autovrij naar het strand willen gaan.

Gast

2015-06-15 20:19

Voor de veiligheid van iedereen en vooral voor onze kinderen. Wenduine is een rustige badstad en dient zo te blijven. Dit is (was ?) het rustigste deel van de dijk ! Wacht niet tot er ongevallen gebeuren a.u.b !
Luc

2015-06-15 21:26

Wie zulke beslissingen nemen denken niet goed na over de gevolgen en de impact van dit alles...

Tanguy Veys

#45 Een parkeervrije dijk is een kindveilige dijk

2015-06-16 06:23

Mensenlevens zijn belangrijker dan parkeerplaatsen.

Gast

2015-06-16 08:53

Veilige en kindvriendelijk dijk in de zomermaanden

Gast

2015-06-16 09:27

Gevaarlijk voor onze spelende kinderen en wandelaars.Ongelooflijk , dit kan niet !
Er moet altijd eerst een zwaar ongeluk gebeuren voordat hun ogen open gaan !!!!

Gast

2015-06-16 09:53

Het kan inderdaad niet dat een gedeelte van de dijk waar kinderen en families fietsen en wandelen voor autoverkeer vrijgemaakt wordt.Enkele uren per dag voorbehouden aan verkeer lijkt me voldoende.

Gast

2015-06-16 10:05

Hadden reeds hetzelfde gevoel tijdens het vorige weekend. Ook al wild parkeren op de dijk.
Ontevreden bewoner

2015-06-16 11:38

Heeft er nog niemand stilgestaan bij de staat van het sportstrand nu de nieuwe dijk er is ? Je kunt toch niet ontkennen dat dit alles zeker geen strelling is voor het oog. Dan heb ik het nog niet over de overlast. (onverantwoord nachtlawaai tijdens de fuiven daar, overlast van wildplassers in beschermd natuurresservaat, openbaar dronkenschap enz...

Alles we dan toch moeten beginnen met de nodige aanpassingen is dit zeker iets dat ook onze aandacht verdient.