Wenduine dijk autovrij

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wenduine dijk autovrij.

Gast

2015-06-20 14:44

De dijk moet een veilige plaats zijn voor spelende kinderen,
zeker in de zomermaanden.

Gast

2015-06-20 14:47

Wenduine is een familiestad en moet veilig blijven voor de
kinderen.

Gast

2015-06-20 14:51

Ik onderschrijf volledig het voorstel om de dijk autovrij te houden en
tevens het voorstel van vorige ondertekenaar om het uitzicht op de zee voor de terrassen van de horecazaken vrij te maken en de strandhuisjes te verplaatsen naar links en rechts van deze zone.
Kan dit niet meer dit jaar kan men dit voor 2016 overwegen.
Ik begrijp tevens niet dat de eigenaars van de horecazaken hiertegen nog niet in protest zijn gegaan.
De toeristen die Wenduine bezoeken en willen genieten van een verfrissing op een gezellig terrasje zullen dan tenminste de zee zien en niet de veelal lelijke en slecht onderhouden hokjes.

Gast

#79 Re:

2015-06-20 16:13

#78: -  

Sorry, maar er staan al genoeg strandhuisjes aan de oostkant.  Ik zie nu al bijna de zee niet meer vanop het gelijkvloers. Aan de andere kant, waar geen appartementen staan is er wel genoeg plaats.
Meer openingen tussen de cabines, zodat de zee (schuin) zichtbaar blijft is de oplossing.

Gast

2015-06-20 17:07

Op de dijk horen geen autos thuis,buiten korte periodes voor
aankomst en vertrek van bewoners en toeristen.
Ook zou er een oplossing moeten komen wat het plaatsen van
strandcabines aangaat.
De mensen willen vanop de vernieuwde dijk toch nog de zee
kunnen zien. Daarvoor komt men toch naar zee of niet soms!!!!

Gast

2015-06-20 17:11

Versta beslissing van gemeentebestuur niet.  Er zitten meerdere personen van Wenduine zelf die 'pro' hebben gestemd.

Deze perseonen hebben allen een zaak (hanbdelszaken of agenturen)  te Wenduine en leven reeds langere tijd van ons,

toeristen, of tweede verblijvers. Als deze personen als 'akkoord' stemmen in gemeenteraden, zonder hun achterban, de

kiezers te raadplegen, stel ik me vragen.

Als ik zo rondhoor te Wenduine, zijn ook de inwoners tegen en zelfs ontstemd over het feit dat zij nooit gehoord zijn in deze

zaak terwijl het toch net om hun gemeente gaat. 

Hopelijk komt de gemeenteraad nog bij elkaar voor de vakantie en gaan ze hun waanzinnig voorstel ongedaan maken en zo

zeedijk autoluw maken tijdens de schoolvakanties.

Gast

2015-06-20 17:38

Gezien Wenduine zich voornamelijk richt op gezinnen met jonge kinderen en veelal gekozen wordt als vakantiebestemming omdat hier nog rust heerst zou de veiligheid voor vooral onze jonge badgasten in het gedrang komen. Ban daarom de auto van de nieuwe en aangename dijk (waarvoor trouwens een dikke proficiat aan het bestuur van De Haan).
Wij als toeristen en eigenaar van ons verblijf in Wenduine zouden dit ten zeerste appreciëren.

Gast

2015-06-20 17:41

Ik heb een appartement op de zeedijk en ik vind doorlopend verkeer niet verantwoord.

Gast

2015-06-20 17:47

Autovrij van april tot oktober. Veiligheid voor de spelende kinderen is cruciaal. Een kinderleeftijd is veel belangrijker dan koning auto.
Laat ons hopen dat het stadsbestuur nu kiest voor volledig autovrij.
trouwens een dikke proficiat voor de mooi nieuwe dijk.

Gast

2015-06-20 18:01

Wenduine ia altijd een familie badplaats geweest waar kinderen belangrijk zijn, belangrijker dan auto's. Daarenboven zie ik niet in wat het nut is van auto' en verkeer op een zeedijk. Ik vindt zelfs dat op de zeedijk ten aller tijde een max snelheid moeten aanhouden van 20 km/ uur en dat voetganger ten aller tijde voirrang moeten hebben. De zeedijk is pe definitie voor lokaal verkeer en geen doorgaand verkeer.

Gast

2015-06-20 18:17

Omdat Wenduine een familie badplaats is, kinderen en hun ouders moeten onbezorgd op de hele dijk kunnen wandelen, auto's mogen tot 's middags op de dijk en dat is lang genoeg!

Gast

2015-06-20 18:48

Uit solidariteit met de bewoners van dit gedeelte van de zeedijk

Gast

2015-06-20 18:52

Uit solidariteit met de bewonders van het betreffende gedeelte van de zeedijk
Rikske

#89 Re:

2015-06-20 19:06

#81: -  

Wat met al die gestemd hebben voor bewust 12.
Misschien hun gekozenen aanspreken?

Rikske

#90 Re:

2015-06-20 19:11

#52: -  

Ook gestemd voor bewust 12?
Of heeft u net als ik als iemand met een tweede verblijfplaats enkel recht om belasting te betalen en niet te mogen stemmen?

Gast

2015-06-20 19:12

Omdat kinderen veilig moeten kunnen spelen op de ganse dijk !
Jean

#92 Re:

2015-06-20 19:16

#75: -  

Omdat de meerderheid van de kiezers het nodig achtte om voor sympathieke middenstanders te kiezen bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen.

John

#93 Re:

2015-06-20 19:19

#35: -  

Weer hetzelfde liedje : belasting op tweede verblijf betalen maar niet mogen stemmen bij de verkiezingen.
Een petitie stelt uiteindelijk niets voor als je niet daadwerkelijk aan het beleid mag deelnemen.

Willem 1

#94 Re:

2015-06-20 19:22

#19: -  

Een tweetalige reactie is echt niet nodig. Wenduine is een deel van Vlaanderen.

Gast

2015-06-20 19:27

eigenaar appt Neptune Zeedijk 52
Inderdaad ganse zeedijk kindvriendelijk en autovrij !

Gast

2015-06-20 19:48

autovrij tijdens grote vakantie is niet alleen voor kinderen goed maar ook voor Alle mensen ( ook trage, minder validen en ouderen)

Gast

2015-06-20 20:39

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik er, als eigenaar van een 2e woonst in het centrum van Wenduine, achtersta. Als driekwart van de vernieuwde zeedijk autovrij is (althans in het seizoen) begrijp ik echt niet waarom in het laatste kwart van de zeedijk auto's zouden geduld worden. Onbegrijpelijk!!! Alle residenten of vakantiegangers aan de zeedijk gelijk voor de wet, zou ik zeggen.
stin

2015-06-20 20:45

Zo'n mooie wandeldijk kort men toch niet in!!!!!! Webduine is rustig houden zo

Gast

2015-06-20 21:09

het is te gevaarlijk als er auto's rijden tijdens het zomerseizoen.
Laden en/of lossen oké, maar permanent verkeer, neen liever niet !!!!!

Gast

2015-06-20 22:37

Een aantal jaar terug heb ik al es een mail gestuurd naar het gemeentebestuur toen bleek dat steeds meer parkeerplaatsen (en dus auto's) op dat stuk van de dijk werden toegelaten. DIT IS WAANZIN en totaal kindonvriendelijk. . Kinderen en ouders moeten zorgeloos hun appartement kunnen verlaten. Indien dit verandert is Wenduine haar naam van Prinses absoluut onwaardig. Ter info : ik heb toen geen reactie van het gemeentebestuur ontvangen.