zwartepietmoetophaagsescholenblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwartepietmoetophaagsescholenblijven.

Gast

2015-09-17 19:07

die klaagpietjes moeten weer lekker naar hun eigen rimboe als ze dit land discriminerend vinden. Als ik een kind ging die direct van zo een discriminerende school af, je mag geen zwarte mensen weigeren maar wel zwarte piet

Gast

2015-09-17 19:09

Omdat ik het belachelijk vind dat mensen zonder ballen zwichten voor de kleine groep demonstranten. De leiders hier hebben geen ballen en kiezen niet voor eigen volk en niet voor eigen tradities.

Gast

Omdat ik het belachelijk vindt dat ze dit willen verandere

Gast

alles wordt afgepakt in dit land laat deze traditie nou blijven. we stellen ons al open voor alle volkeren in dit land we verloederen onze eigen tradities zo dat andere hun traditie voort kan zetten bah

Gast

2015-09-17 19:10

Het is te gek dat een oer Hollands feest moet wijken voor onze "gasten" die wij gastvrij ontvangen hebben en verzorgd.
Ik denk dat Nederland nu eindelijk maar eens in opstand moet komen en naar het binnenhof moet gaan. Houd alle Nederlandse kinderen uit protest als het Sint feest op school gevierd wordt gewoon thuis.

Gast

2015-09-17 19:11

Ik ben al aantal jaren piet
En als ik zie hoe de kinderen genieten van het feest

Gast

2015-09-17 19:11

Zwarte Piet moet blijven, het is een kinderfeest in Nederland wat al jaren bestaat.
Laten ze dan ook alle andere feesten afschaffen zoals suikerfeest enz.

Gast

2015-09-17 19:12

Zwarte piet moet blijven dat is een typisch NL feest. Ik snap waar de mensen van buiten NL een probleem van maken. Mijn verre voorouders zullen misschien ook slaaf zijn geweest ten tijde van de Romeinen of zo maar dan ben ik toch ook niet tegen pizza's?

Gast

2015-09-17 19:14

Jarenlang geen gezeur met dit kinderfeest. Zwart door roet en geen slaaf zoals is afgebeeld op de Gouden Koets.

Gast

2015-09-17 19:15

Dit is een Nederlands feest , het is bij mij of mijn huisgenoten nooit opgekomen dat Zwarte Piet zwart is omdat hij die huidskleur heeft.
Hij was en is voor ons zwart van het roet .
Ik vind het ronduit schandalig dat op het moment dat er dagelijks mensen verdrinken omdat ze moeten vluchten voor hun leven.
Een VN en weet wie nog meer met geen verstand zich druk durft en kan maken over een kinderfeest hier in Nederland.
Vluchtelingen welkom mijn Oost Europese buren welkom mijn Turkse buren Marokkaanse buren gezellig..( Die hoor ik ook echt niet klagen over zwarte pieten maar wel het feest gezellig mee vieren)
Maar blijf ik zeg blijf van ons kinderfeest .. onze traditie af !!!!

Gast

2015-09-17 19:16

Zolang Bouterse nog vrij mag rondlopen moeten die zeurkousen niet steeds blijven komen met dat gewauwel over Zwarte Piet. Zwarte Piet heeft niets met discriminatie te maken, het is onderdeel van een volksfeest en dat is een feest van het volk. Zwarte Piet is humor, luchtigheid en relativering. Laat men zich meer druk maken over de toekomst van de vluchtelingen uit Syrië. Laten we daar onze energie in steken.

Gast

2015-09-17 19:18

Ik word kotsmisselijk van al die regeltjes wie wij als echte nederlander op gelegt worden

Gast

2015-09-17 19:19

Omdat dit een Nederlandse traditie is. Wij moeten ook het suikerfeest, offerfeest, ramadan enz respecteren dus dit ene Nederlandse kinderfeest, waar hun kinderen ook van profiteren, moet gewoon in zijn waarde gelaten worden.

Gast

2015-09-17 19:20

Triest dit

Gast

2015-09-17 19:20

Het is van de zotte om onze traditie af te nemen die idioot kan echt zelf gaan vluchten als ik hem tegen kom dan ...........

Gast

2015-09-17 19:21

Zelf werkzaam in t onderwijs, op een 'zwarte' school waar 80procent een niet nederlandse afkomst heeft. Mijn eigen leerlingen, afrikaans, marrokaans, turks, nederlands, aziatisch, antilliaans, surinaams en indisch begrijpen NIET wat er met Piet gebeurd! Hun Piet is lief, hun Piet helpt de Sint want die is oud, hun Piet kan alles (loopt op daken, maakt muziek, danst, en geeft) maar bovenal HUN Piet maakt hun aan het lachen! Laat hem met rust! Mijn klas gaat voor de volle 100% VOOR Piet!!!!!

Gast

2015-09-17 19:22

De zogenaamde ' besluitvormers' moeten zich in onwaarschijnlijke bochten wringen om nog ergens hun volstrekt ongeloofwaardige politieke correctheid vandaan te Frunniken.

Gast

Ik vind dat het moet blijven! Sinterklaas feest met zwarte pieten. Waarom omdat het een heel gezellig kinderfeest is. En dat wij er niemand mee kwaad doen. Het is een Nederlands feest (traditcie) en dat mag niet van ons af gepakt worden en zekker niet van de kindjes die er elkaar jaar op verheugen. De mensen die hier een probleem van maken zijn egoïstische mensen die van een andere afkomst zijn hier in Nederland wonen en die er mis bruik van maken!! En zich niet aan de Nederlandse traditcie wil houden! Het sinter feest met ZWARTE PIETEN moet blijven. gezeik moet maar keer op houden en zekker niet de zin gaan geven. lopen al over ons heen dat volk. En dat de gemeente dat wil beslissen en afschaffen is schande!! Ik sta zowie zo vrijdag 4 dec bij mij dochters school als zwarte PIET zodat de kindjes er van kunnen genieten.!!! Groetjes ZWARTE PIET!!!!

Gast

Omdat die discussie moet stoppen de meerderheid heeft gesproken klaar dat is democratie en als mensen dat niet accepteren zijn het feitelijk dictators die hun zin niet krijgen.
Juf

#1445 Stel je niet zo aan

2015-09-17 19:23

Weer een petitie. Ik werk op een Haagse school en het zijn enkel aanpassingen. Vorig jaar deden we al wat gekleurde pieten erbij, geen kind die het erg vindt. De zeiktraditie wordt meer in stand gehouden dan die van Sinterklaas.

Gast

2015-09-17 19:23

Men moet dit volk geen podium geven, wat komt er de volgende keer? Is dan de Kerstman aan de beurt? Of de paashaas?? En WIJ moeten tolerant zijn/blijven?? STOP met het verkrachten van onze tradities....

Gast

2015-09-17 19:24

Zwarte piet is jarenlange traditie , alsof kinderen aan discriminatie denken

Gast

Sinterklaas en Zwarte Piet zijn een traditie, geen discriminatie. Mogen we in Nederland ook onze Nederlandse behouden en bewaard blijven. Geen kind denkt aan discriminatie of een neger als hij/zij Zwarte Piet ziet. Behalve als het is opgestookt door de ouders en omgeving!

Gast

Onverstelbaar dat een klein aantal, zeer gefrustreerde , donkergetinte mensen meent ons de wet te moeten voorschrijven. Nog onvoorstelbaarder is het dat het bestuur tegen de wens van de meerderheid ingaat. Walgelijk en laf. Bij mij komen er alleen maar donkere pieten binnen en elk feest en het sinterklaasjournaal waar anders gekleurde pieten verschijnen, word door mij geboycot.

Gast

2015-09-17 19:25

Omdat het onze traditie is en als het je niet zint ga je lekker weg hij is zwart van de roet van de schoorsteen. We houden overal rekening mee maar wie houdt er rekening met ons in Suriname en curaçao wordt ook gewoon sinterklaas gevierd met zwarte pieten.