Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.


Gast

#1876 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-22 15:29

#1874: - Re: Re: Re: Re:  

 tja dan snap je het niet die maken er ook gebruik van. De regering zegt dat die teruggestuurd gaan worden, maar laat je ze niet binnen en stuur je ze meteen terug, dan heb je meer overzicht op de echte vluchtelingen en Minder volle azc's


Gast

#1877 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-22 15:31

#1876: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 

 

Als je ze niet binnen laat, heb je helemaal geen zicht op wie economische vluchteling is en wie niet, want dat zul je toch eerst moeten onderzoeken. Duh!

 

 


Gast

#1878 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-22 15:33

#1877: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 als ze netjes hun papieren hebben zie je dat bij de grens en als ze geen papieren hebben zet je ze apart van de rest

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1879 Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-22 15:33

 

Ja, ze kunnen toch wachten totdat Domrechts hier de zaken op orde heeft? Nou, dit meisje dus niet. Zij ie inmiddels al overleden. Als je ze maar lang genoeg laat wachten, lost het probleem zich vanzelf op. Nietwaar Domrechts?

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1880 Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-22 15:36

"Zet ze maar apart", want ze hadden best hun paspoort uit die puinhoop kunnen halen. Konden ze bij de Twin Towers en in Parijs ook: puntgave paspoorten vinden uit ontplofte vliegtuigen en van mensen die zichzelf opbliezen. Wel alleen maar van de daders. Dat wel. Niet van de slachtoffers. Dat dan weer niet.


Gast

#1881 Re: Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-22 15:42

#1879: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers! 

 Nou als dat zo is was het kind er al erg aan toe voor ze hierheen kwamen

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1882 Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-22 15:43

              


Gast

#1883 Re: Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-22 15:44

#1880: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers! 

 Ja dat zeg ik kan best bij een paar zo zijn, maar denk je echt dat die mensen pas komen als hun huis is opgeblazen???! Dan hadden ze ook het geld voor de overtocht niet meer!

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1884 Re: Re: Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-22 15:46

#1881: - Re: Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers! 

 Nooit van vluchtelingenkampen gehoord? De "opvang in de regio", weet je wel? Waar die mensen gerust kunnen wachten totdat Domrechts hier alles op orde heeft? Dat heeft dit meisje niet overleeft. Zij en vele anderen. Omdat het Westen nog steeds ligt te bakkeleien over opvang of noodhulp.

Als je maar lang genoeg wacht, dan hoeft het niet eens meer.


Gast

#1885 Re: Re: Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-22 15:47

#1883: - Re: Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers! 

 

 

 

Blijf vooral wegkijken, blijf vooral doen alsof het niet bestaat.

 

 

 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1886 Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-22 15:49



           

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1887 Re: Re: Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-22 15:52

#1883: - Re: Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers! 

 Gek genoeg waarschuwen de meeste aanvallers niet van tevoren dat ze je huis gaan platgooien. Gek hè? Veel mensen krijgen dus niet een de kans om te vluchten voor een aanval van IS of een bombardement van Assad, de rebellen, de Koerden, de VS, Frankrijk, Rusland.


Gast

#1888

2015-11-22 15:54

 

 

Precies. En als die mensen al waren gekomen voordat hun huis werd gebombardeerd, dan had je daar weer wat over te zeiken. Blijf vooral wegkijken, blijf vooral je kop in het zand steken.

 

 

 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1889

2015-11-22 15:58

Aanslagen Parijs

Dankzij die artsen ben ik geen extremist meer

Waarom zou ik de mensen die mij wilden redden, verafschuwen, omdat zij iets anders geloven dan ik?

Ik ben Mahmoud Tighadouini. Een Nederlander van Marokkaanse komaf. Ik ben 30 jaar. Ik ben een eenvoudige moslim die zijn weg probeert te vinden in dit mooie land. Mijn hart treurt bij het zien van wat er in Parijs is gebeurd. Natuurlijk ben ik niet verantwoordelijk voor dat vreselijke geweld. Ik ben ook niet verplicht om mijn gevoelens te uiten, maar toch wil ik dat nu doen. Ik kan voortaan ontkennen dat ik moslim ben, maar ik kan ook mijzelf luid en duidelijk laten horen als moslim. Ik woon in Amsterdam. Ik heb verschillende studies genoten, van administratie tot beveiliging. Helaas ben ik een tijdje terug getroffen door de ziekte kanker (hodgkin). Dus mijn maatschappelijke carrière is daardoor wat gestagneerd.

Ik heb zelf ook de conservatieve stroming van de islam aangehangen. Het begon rond mijn achttiende. Ik kom uit een gezin met zes kinderen. Mijn ouders hebben hun best gedaan mij zo goed mogelijk op te voeden. Maar die bagage bleek veel te licht voor de samenleving waarin wij leven en daardoor voel je je niet volwaardig. Vooral als je jong bent wil je ergens bijhoren.

Ik heb thuis enkel wat basiskennis opgedaan over de islam en daar zit het gevaar in. Als je nog nat bent achter de oren, gefrustreerd, op zoek en je vervolgens gaat verdiepen in de islam dan kunnen ze je van alles wijs maken, omdat je fundament niet sterk genoeg is.

Op dat moment zoek je naar duidelijkheid en die duidelijkheid krijg je van de radicale stromingen. Die zeggen waar het op staat. Ze doen geen concessies en zijn niet voor rede vatbaar. Als jonge jongen is dat verleidelijk, maar het is niet de weg. De radicalen geven je ook het gevoel dat je erbij hoort, en dat is nou net waar je naar op zoek bent.

Toen ik in het ziekenhuis lag voor mijn chemokuur en ik twee chirurgen over mij hoorde praten, terwijl zij dachten dat ik sliep, bedacht ik ineens: 'Deze mensen proberen mijn leven te redden. Waarom zou ik als moslim deze mensen, deze dokters verafschuwen, omdat zij iets anders geloven dan ik of misschien helemaal niet geloven? Waarom zou ik mijn geloof opdringen aan hen terwijl zij mij in vrijheid laten? Zij zagen een mens voor zich die geholpen moest worden en wat die persoon gelooft of denkt, was niet relevant voor hen.

Dat heeft mijn ogen geopend. Ik ben ruimer gaan denken. En de aanslagen in Parijs hebben dat alleen maar sterker gemaakt. Misschien zaten tussen de slachtoffers in Parijs dokters, chirurgen, humanisten die opkomen voor mensenrechten waar dan ook. Die ook moslims zouden willen helpen. Het waren allemaal jonge mensen. Deze moesten enkel dood uit wraakzucht en waanzin!

Ik wil niet meer in een tweestrijd leven. Het is heel simpel voor mij, ik ben moslim en ik ben een Nederlands staatsburger. Waarom zou ik de mensen in dit land haten die mij de vrijheid geven om te zijn wie ik wil zijn. Het ironische is nog wel dat je hier meer vrijheid geniet om moslim te zijn dan in de islamitische wereld.

Ik moet me uitspreken. Als je als moslim ervoor kiest zulke verschrikkelijke misdaden te plegen tegen de menselijkheid als die in Parijs, zijn je argumenten niets waard.

Ik hoor hier en daar holle retoriek. De mensen met begrip voor de aanslagen zeggen: zij vermoorden onze mensen ook. Maar wie zijn zij? Zij, dat zijn die mensen die met hun geliefden en vrienden een vriendschappelijke wedstrijd aan het bekijken zijn ter ontspanning. Zij die na een drukke werkweek een hapje willen eten in een restaurant. Zij die genieten van hun vrijdagavond. Gewoon mensen zoals u en ik die weinig met politiek en oorlogen te maken hebben elders in de wereld en gewoon op hun manier van hun leven willen genieten.

Je kunt niet willekeurig mensen doden in de veronderstelling dat je dan een goede daad stelt met de hemel als beloning. Nee, ik geloof daar niet in. Als mensen beginnen over de sharia in Nederland dan denk ik altijd waarom ben je hier? Wil je sharia? Zoek die op in de islamitische wereld. Wil je hier leven? Leef en doe mee! Laat eenieder in zijn waarde, dat moet de norm zijn. Als er een hemel is waar ik in geloof, dan zullen eerder die mensen daar komen die nietsvermoedend hun vrijdagavond tegemoet gingen en dat met de dood moesten bekopen omdat een aantal jonge geesteszieken zijn gehersenspoeld met gif waar helaas nog geen vaccin tegen gevonden is.

Ik weet dat er nu mensen zijn die de hoop opgeven. Maar als die wegvalt heeft angst vrij spel. Mijn wapen is en blijft het potlood en niet het lood om anderen in de naam van de islam te doorzeven. Mijn vader heeft me altijd geleerd dat de gemiddelde Nederlander verstandig is. Daar heb ik mijn hoop nu op gevestigd. Laat u niet verdelen, verenig u. Ik heb ook niet de antwoorden op alle problemen. Ik doe enkel mijn best om onderdeel te zijn van de oplossing.

 
 

Gast

#1890

2015-11-22 16:11

            


Gast

#1891 Re:

2015-11-22 16:13

#1888: -  

 en blijf jij maar alles geloven wat je in de media leest. Het is de regering die het moet oplossen niet wij en niet ten koste van ons, omdat ze afspraken met Brussel hebben gemaakt. Zij krijgen daar vet voor betaald en dankzij ons! En op de eerste plaats komt vind ik de veiligheid van de Nederlanders en niet anders


Gast

#1892

2015-11-22 17:05

Van welke verderfelijke site haal je die 10 tallen foto's ? ?????????


Gast

#1893 Re:

2015-11-22 17:22

#1892: -  

 ja erg he en wat voor iemand gaat geen hulp verlenen, maar foto's maken.


Gast

#1894

2015-11-22 18:19

Ja ik denk dan bij mezelf dat 1 of 2 of desnoods 3 foto's wel genoeg zou zijn om een punt te maken. 

Maar zoveel roept eerder vragen op 


Gast

#1895 Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-11-22 20:11

#1827: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 In een oorlog beginnend eindigend of er middenin ga je niet denken oh wat zijn we verliefd laten we aan kinderen beginnen. En dan niet 1, maar 4 of 5. Vind je dat oke? Kinderen daarin terecht laten komen? Maar ja daar is dat normaal dus ja jij vind dat normaal


Gast

#1896 Re: Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-22 20:14

#1880: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers! 

 Kijk dit bedoel ik nu de hele tijd. Ik zeg iets over de paspoorten en jij maakt er dit weer van dat ze bij een bom op hun huis moeten zoeken naar een paspoort. Bullshit. Zal best bij sommige zijn heb ik gezegd, maar als jij in oorlog leeft heb je je vluchtplaats echt wel klaar liggen en niet je paspoort verstopt in een berg papieren.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1897 Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-22 23:58

            

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1898 Re:

2015-11-23 00:01

#1894: -  

 Punt is blijkbaar niet gemaakt. Dit dient ook vragen op te roepen, maar bij jou nog niet de juiste. Dus zal ik verder moeten gaan. Wees gerust, ik spaar je de echt gruwelijke.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1899 Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-23 00:06

 

Dit kind kan het vredesteken maken. Jij niet. Dat zet jou niet aan het denken?

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1900 Wat nou vluchten… dat ze zich niet aanstellen, die gelukzoekers!

2015-11-23 00:07