Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.


Anonymous

#3201 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En alweer moet Domrechts SMERIGE LEUGENS verzin

2016-01-02 02:38

#3199: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En alweer moet Domrechts SMERIGE LEUGENS verzin 

 Het lijkt mij meer dan aannemelijk dat de gemeente Den Bosch, verantwoordelijk voor die processie, iets meer afweet van wat er rondom en tijdens die processie is gebeurd dan jij, die helemaal niets weet en zelfs historische feiten meent te kunnen ontkennen. Inderdaad, tot jij het tegendeel bewijst is het duidelijk wie het best geloofd kan worden en jij bent dat niet.


Gast

#3202 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En alweer moet Domrechts SMERIGE LEUGENS verzin

2016-01-02 11:16

#3201: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En alweer moet Domrechts SMERIGE LEUGENS verzin 

 Ik zeg niet dat ze niks weten. Ze zeggen alleen wat ze uitkomt. Het zijn de gemeentes die geld willen vangen voor vluchtelingen zij gaan niks negatiefs zeggen.


Gast

#3203 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En alweer moet Domrechts SMERIGE LEUGENS verzin

2016-01-02 11:17

#3200: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En alweer moet Domrechts SMERIGE LEUGENS verzin 

 Wat wil je dat ik je voorleg? Berichten uit de media? Maakt niet uit wat ik zeg je ziet alleen wat jij wilt zien


Anonymous

#3204 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En alweer moet Domrechts SMERIGE LEUGENS verzin

2016-01-02 12:07

#3203: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En alweer moet Domrechts SMERIGE LEUGENS verzin 

 Snap jij nou werkelijk niet dat JIJ degene bent die alleen wilt zien wat JOU uitkomt? Want JIJ bent degene die van alle andere berichten zegt dat het niet klopt, dat ze liegen, dat ze alleen willen zeggen wat in hun kraam past. Dat zeg jij over ons, dat zeg jij over de overheid, dat zeg jij pver de media, dat zeg jij over iedereen behalve als het in JOUW kraam past. Je presteert het zelfs om historische feiten, die iedereen kan opzoeken, te ontkennen, OMDAT ZE IN JOUW KRAAM NIET PASSEN!

  

Hoe blind wil jij worden?

 

 Toon dan aan wat er niet klopt. Dan geloven we je. Nu loop je alleen maar te blèren dat de hele wereld liegt behalve jij en Wilders. Wij tonen jou aan dat de werkelijheid juist omgekeerd is, dat Wilders liegt om jou een schijnwerkelijkheid voor te houden en jij trapt daar met beide grote voeten in. Sterker nog, je gaat precies hetzefde doen als de haatpruik en liegt om jouw schijnwerkelijkheidje hoog te houden.

 


Gast

#3205 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En alweer moet Domrechts SMERIGE LEUGENS verzin

2016-01-02 13:33


Gast

#3206 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En alweer moet Domrechts SMERIGE LEUGENS verzin

2016-01-02 16:00

#3204: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En alweer moet Domrechts SMERIGE LEUGENS verzin 

 Duh zeker liegt Wilders net als alle andere politieke partijen. Als jij dat niet ziet ben jij blind! Nederland wilt vluchtelingen opvangen, dus gaan ze niet alles openbaar maken dat vluchtelingen dien. Dan krijg je zoiets als er is iets gebeurd, maar nog niet bekend waarom hoe en wat en vervolgens hoor je er niks meer van. Ik kan niks aantonen net zo min als jij dat kan, want je weet niet wat je kan geloven in de media en dat wat ze bekend maken is dat de hele waarheid???? En wat over jullie hier word gezegd is dat jullie alles zo "begrijpen" als het jullie uitkomt en niet hoe wij het schrijven 


Gast

#3207

2016-01-02 17:55

Blablablablablablabla. Draaikont.

En weer moet je er zo nodig een draai aan geven door het niet langer meer over Wilders te hebben, maar over "alle politici". Daar gaat het toch niet over? Het gaat over Wilders, die jij zo nodig moet verdedigen en waarvan jij niet wilt geloven dat hij ervoor gezorgd heeft dat wij nu tot ons 67ste moet werken en onze kinderen straks tot hun 70ste of nog langer, ondanks zijn "keiharde" belofte dat dat niet zou gebeuren. Hij heeft ons twee jaren AOW gestolen, ook jou al werk jij niet (ga je toch weer op de belastingbetaler parasitieren, zonder daar zelf volledig aan bijgedragen te hebben, nietwaar?). Daar ging het over.

Nu zeg je het eindelijk zelf: jij kunt niets bewijzen. Domrechts kan helemaal niets bewijzen van AL die wildwest-verhalen die zij opdissen om vluchtelingen onterecht in een kwaad daglicht te stellen. MAAR DIE GELOOF JE BLINDELINGS. Het feit dat helemaal niemand kan bevestigen dat ooit gebeurd is wat Domrechts beweert, daar stel je je helemaal geen vragen bij. Maar wat ieder ander zegt, dat noem jij meteen een leugen. Je weet van toeten noch blazen, weet vaak nog niet eens waarover het gaat en toch heb je je vooroordeel altijd klaar: "natuurlijk liegt de overheid, natuurlijk liegt de politie, natuurlijk liegen de media, natuurlijk liegen de rechters, natuurlijk liegt het COA, natuurlijk liegt links, natuurlijk liegt iedere andere burger". De hele wereld liegt, alleen jij niet en Wilders niet.

Haal je kop uit het zand en probeer eens langs die oogkleppen te kijken, mafketel! En stop eens met dat egoïstische gedoe, dat is zóóó vies.


Gast

#3208 Re:

2016-01-02 18:25

#3207: -  

 Jij maakt ervan dat het over Wilders gaat. Wilders liegt idd net als alle andere politici! En ik geef toe dat allemaal niet zeker is, maar zo gauw jij leest nee dat os niet gebeurd maak jij het meteen een feit. Bullshit!!!


Gast

#3209

2016-01-02 18:31

Het gaat al een paar pagina's over Wilders! Draai maar weer verder, mafketel!


Gast

#3210

2016-01-02 19:41

Wat verrekt het ook. Het azielcentrum is er en dat is het belangrijktste. Mensen die geholpen moetsen worden worden geholpen en het asociale krauw dat daar niet blij mee is helpt zichzelf maar.


Gast

#3211 Re:

2016-01-02 20:00

#3209: -  

 Door jou mafketel lees eens tig pagina's terug dan zie je dat ik niet eens erop stem! Dat is weer wat jij ervan maakt, omdat jij dat wilt geloven. Ik ben TRGEN asielzoekers en VOOR PVDD


Gast

#3212 Re: Re:

2016-01-02 20:30

#3211: - Re:  

 Draai, draai, draai. Of jij op de PVV stemt doet volstrekt niet ter zake. Wie interesseert dat nou waar jij op stemt? De DISCUSSIE gaat al een paar pagina's over Wilders.


Gast

#3213 Standpunt van de Partij voor de Dieren betreffende de vluchtelingenproblematiek:

2016-01-02 20:34

Vluchtelingen

De Partij voor de Dieren maakt zich zorgen over het groeiend aantal vluchtelingen in de wereld. De sterk toenemende stroom vluchtelingen laat niet alleen de grote zorgen zien van mensen uit verre landen die in grote problemen verkeren, maar brengt ook zorgen met zich mee voor de mensen hier. Veel mensen vragen zich af of Europa, of Nederland de vluchtelingen kan blijven opnemen. Immers, in de komende jaren zullen naar verwachting tientallen miljoenen mensen vluchten voor honger, droogte en oorlog en naar Europa komen. Gaat dat niet ten koste van onze eigen mogelijkheden? Dat is een veel gestelde vraag. Nemen de spanningen nog verder toe, bijvoorbeeld als de Europese herverdeling niet blijkt te werken vanwege de open grenzen? Mededogen en duurzaamheid in samenhang, kunnen ervoor zorgen dat mensen in nood, nu worden geholpen, en straks geen reden meer hebben om hun eigen land te ontvluchten.

De Partij voor de Dieren zet zich in de Tweede Kamer in voor het benoemen van  de voedingsbodem voor oorlog en geweld en voor het wegnemen van die voedingsbodem. Het kabinet heeft zich hier tot nu toe volkomen onmachtig in getoond. Wereldwijd bedreigen geweld en structureel onrecht een miljard burgers.  Conflicten die niet alleen veroorzaakt worden door religieuze tegenstelingen, maar die ook ontstaan door water- en voedseltekorten, droogte en klimaatverandering; crises waar we in Nederland aan bijdragen door onze overconsumptie. De Tweede Kamer heeft op 17 september 2015 een motie van de Partij voor de Dieren aangenomen die de regering verzoekt de effecten van klimaatverandering, handels- en belastingpolitiek en wapenleveranties op de stabiliteit in kwetsbare landen en regio’s in kaart te brengen.

De Partij voor de Dieren wil dat op korte termijn een humaan opvangbeleid ontwikkeld wordt voor zij die huis en haard hebben moeten ontvluchten. Slachtoffers van oorlog en geweld, onderdrukking en vervolging, honger, klimaatverandering en natuurrampen moeten worden geholpen. Daarom moet Nederland zich actief inzetten voor de (nood)hulp aan vluchtelingen die nodig is om mensen in kwetsbare gebieden uitzicht te bieden op een menswaardig bestaan. Dat betekent dat Nederland zich moet inzetten voor bescherming, humanitaire hulp en goede leefomstandigheden voor vluchtelingen.

De PvdD is op dit moment de enige politieke partij die de bijdrage van Nederland aan ontwikkelingssamenwerking tot minstens 1 procent van het nationaal inkomen wil verhogen. Door deze ophoging van de bijdrage aan ontwikkelingssamenwerkingen en door emancipatie, duurzaamheid, onderwijs en gezondheid als speerpunten te stellen voor ontwikkelingssamenwerkingsbeleid, kan voorkomen worden dat mensen zich gedwongen voelen hun heil elders in de wereld te zoeken.

Opvang in de regio
De PvdD geeft de voorkeur aan opvang van vluchtelingen in de regio. Echter, dit gebeurt al volop. Wereldwijd wordt al 85% in de regio opgevangen, voor Syrische vluchtelingen is dit zelfs zo’n 95%. Vaak leven de vluchtelingen in kampen onder erbarmelijke omstandigheden. De opvang in de regio wordt bemoeilijkt door de huidige ontwikkelingssamenwerking. Er wordt bezuinigd op de allerarmsten. De Partij voor de Dieren vindt het van het grootste belang te investeren in effectieve oplossingen en dat dit leidend moet zijn in de internationale agenda voor ontwikkelingssamenwerking.

De financiële bijdrage aan het UNHCR zal verhoogd moeten worden. Het UNHCR coördineert vluchtelingenprogramma’s en hervestigingsprogramma’s in de regio. Door in de opvang van vluchtelingen in de regio te investeren, moet voorkomen worden dat vluchtelingen zich genoodzaakt voelen om naar Europa te trekken. Niet alleen Nederland zal hier een grotere bijdrage in moeten leveren, maar de EU in zijn geheel.

Opvang binnen Europa
De Partij voor de Dieren is voor een gezamenlijk Europees beleid ten aanzien van de buitengrenzen van EU. De verantwoordelijkheid voor het asielbeleid moet echter in handen van de individuele lidstaten en dus van Nederland.

De PvdD is van mening dat de vluchtelingenstroom herverdelen over Europa wel eens wensdenken zou kunnen blijken, omdat de EU nu eenmaal vrij verkeer van personen kent. Hoe voorkom je dat vluchtelingen die een verblijfsstatus krijgen in Bulgarije, Hongarije of Roemenië, vervolgens op enig moment doortrekken naar Oostenrijk, Duitsland of een ander Europees land? Wanneer herverdeling mislukt, zal dat het draagvlak voor opvang ernstig kunnen ondermijnen. De PvdD vindt dat gedeelde solidariteit en verantwoordelijkheid hard te maken moeten zijn. EU-landen die vluchtelingen opvangen op een manier die de Europese normen schendt, moeten hierop aangesproken worden.

We hebben voor de motie gestemd die de regering oproept om ook niet niet-EU-landen aan te spreken op hun verantwoordelijkheid voor de opvang van vluchtelingen.

Opvang in Nederland
Vluchtelingen die in Nederland asiel aanvragen, moeten binnen twee jaar uitsluitsel krijgen over hun verblijfsrecht. De Partij voor de Dieren wil dat Nederland geen mensen terugstuurt naar hun land van herkomst als zij daar worden vervolgd vanwege hun geaardheid of religie.

De regering en de gemeenten moeten samen tot een plan komen om vluchtelingen te huisvesten. Dit plan zal er toe moeten leiden dat er meer sociale huurwoningen beschikbaar worden gesteld. Op deze manier komen zowel de Nederlandse burgers als vluchtelingen aan een woning, zonder dat hier conflicten door ontstaan.

 

Bron: https://www.partijvoordedieren.nl/standpunt/vluchtelingen


Gast

#3214 Re: Re: Re:

2016-01-02 20:40

#3212: - Re: Re:  

 Door jou/jullie. Niet door ons, dus doen die pagina's niet ter zake. Wat boeit het mij wat Wilders denkt


Gast

#3215

2016-01-02 20:45

 Blablablablablablabla. Draaikont.   


Gast

#3216 Re: Standpunt van de Partij voor de Dieren betreffende de vluchtelingenproblematiek:

2016-01-02 20:46

#3213: - Standpunt van de Partij voor de Dieren betreffende de vluchtelingenproblematiek: 

 De reden dat ik op die partij stem is, omdat die klein is en blijft en nooit aan de macht zal komen. Ik kan ook op partij van de ouderen stemmen of een ander, maar ik ben begaan met dieren, daarom kies ik er ook voor. Ik ben het er helemaal mee eens, dat degene die homo zijn niet teruggestuurd worden, maar dat zijn ook niet degene die voor problemen gaan zorgen hier. 


Gast

#3217

2016-01-03 11:41

Kinderen begeleid laten fietsen, wat een goed idee!

Komen mijn kinderen hier ook voor in aanmerking?

Ook Sylvia Witte wil graag dat haar kinderen begeleid naar school kunnen fietsen. Onderweg naar school komen ze immers lang allerlei gevaren, van bouwvakkers tot PVV-stemmers. In deze open brief vraagt ze de burgemeester om hulp.

Beste burgemeester,

Laatst hoorde ik dat je begeleiding kunt aanvragen voor kinderen die op weg naar school langs een AZC moeten fietsen. Wat een goed idee! Graag zou ik van u willen weten of mijn kinderen hier ook voor in aanmerking komen.Op weg naar school komen ze namelijk langs een katholieke kerk en een stukje verderop is een bouwplaats waar afgetrainde, wat oudere bouwvakkers jonge en meestal minderjarige meisjes nafluiten. Intimiderend vind ik ook dat mijn kinderen door een volkswijk moeten fietsen waar het wemelt van de PVV stemmers! Vooral in de decembermaand vinden mijn kinderen dit bedreigend. Mijn oudste zoontje Pete voelt zich altijd erg door hun aangesproken.

Natuurlijk heb ik zelf ook gekeken naar de mogelijkheid om ze onder begeleiding naar school te brengen, maar ik heb een bakfiets. Voorheen vond ik dit reuze handig, want daar pasten niet alleen mijn eigen kinderen in, maar ook het goed gevulde rugzakje van Thomas, onze buurjongen. Zijn rugtas zit zo vol met gedragsstoornissen dat zijn eigen broodtrommeltje er niet meer in past. Maar sinds het NCTV (Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid) mijn bakfiets tot potentieel IS-instrument heeft gebombardeerd, maak ik nu onderweg de gekste dingen mee. Een keer sprong er een BOA bovenop mijn kar omdat hij van een anonieme bron had gehoord dat ik een BOM-moeder zou zijn. U snapt, dat fietst wat aangeschoten. Maar goed het gaat dus over de veiligheid van mijn kinderen. Ik ben nog niet vergeten wat er onlangs gebeurde met kinderen in een crèche, een zwembad, op school en bij een hockeyclub. Ik heb het eens uitgeplozen maar op de route die mijn kinderen fietsen passeren ze het allemaal! En dan heb ik het nog niet eens over de tussenliggende boerderijen. U weet wel, Marianne Vaatstra? Terwijl iedereen de vluchtelingen de schuld gaf, bleek een Hollandse boer haar te hebben vol gestampt met zijn zaad, waarna hij haar de strot af sneed.

Dus tja, al deze gevaren in acht nemend, zou het fijn zijn wanneer mijn kinderen gebruik kunnen maken van uw regeling.

In afwachting van uw antwoord,

Verblijf ik met vriendelijke groet,

 

Een bezorgde moeder

Oh.. en ps: mijn kinderen hebben pigment in hun huid. De één wat meer dan de ander. Kunt u er voor zorgen dat ze niet door een PVV'er worden begeleid? Gewoon preventief en om te voorkomen dat ze anders tijdens schooltijd het land uit worden gefietst?

Oh... En liever ook geen BOA. Niet dat dit heus geen lieve en slimme mensen kunnen zijn, maar de kans is gewoon niet zo groot.

Oh... En liever eigenlijk ook geen autochtone man. Niet dat ik ze allemaal over één kam wil scheren, maar veel pedoseksuelen zijn autochtone mannen.

Misschien (als ik een voorstel mag doen) liefst door een vluchteling? Die moeten toch nog leren fietsen, hebben overdag niets te doen en dan kan hij 's avonds gelijk een hapje mee eten.

Ik hoor graag van u,

Vriendelijke groet,

Sylvia Witte

 

Gast

#3218 Re:

2016-01-03 17:06

#3217: -  

 Ja? Wat was het antwoord?


Gast

#3219 Over die vreselijke terroristen, gelukszoekers en verkrachters

2016-01-04 02:16

Ik geef les aan vluchtelingen

School is de veilige, vrolijke plek waar je niet aan de oorlog hoeft te denken en waar je weer kind mag zijn

Begin dit schooljaar is er in Rijswijk een Wereldgroep geopend. Een speciale klas op een gewone basisschool, waar alle kinderen van 6 t/m 12 naar toe kunnen als ze net in Nederland zijn, om Nederlands te leren. Momenteel elf kinderen, twee expatkinderen en negen vluchtelingenkinderen uit Syrië. Dit zijn kinderen met een (tijdelijke) verblijfsvergunning. Ik geef hier op maandag en dinsdag les.

De eerste dag was spannend; voor mij, maar vooral voor de kinderen. Sommigen slopen bijna naar binnen en durfden me nauwelijks aan te kijken. Waar begin je dan? Ik spreek geen woord Arabisch, zij geen woord Nederlands. Eerst maar met de namen, en de WC laten zien. En dan alles aanwijzen en benoemen: de juf, de tafel, de stoel, het potlood……

Heel schattig: ik ben geen juf maar “joef”, de u kunnen ze nog moeilijk uitspreken. Ik hang het hele bord vol met alle Nederlandse klanken, en maar oefenen met elkaar. Als ze een beurt krijgen gaan ze staan naast hun stoel, kennelijk zo gewend in Syrië.

Overwinning na een paar weken: een meisje van negen jaar durft eindelijk zo hard te praten dat ik niet vlak naast haar hoef te staan om haar te horen. En wat blijkt? Ze heeft de mooiste uitspraak van de klas en kan na één keer oefenen alle woorden van de les oplepelen. Niet iedereen gaat zo vlug: net als in een gewone klas verschillen de kinderen in hoe snel ze leren. Dat geeft niet, we blijven gewoon oefenen tot alle woorden bekend zijn.

Bij een oudergesprek bedankt een vader met tranen in zijn ogen me dat ik zijn dochters niet sla. Párdon? De meisjes hadden in Syrië drie keer moeten vluchten voor ze het land uitgingen en waren op elke school geslagen als ze een antwoord niet wisten. Ik ben er stil van. Blij dat ze hier zijn, veilig bij mij in de klas.

Op een dag neemt het jongste meisje een pop mee in de klas. Ze zegt niets, legt die op haar tafel. De  andere kinderen willen weten of dat mag. Zolang ze er niet mee speelt in de les vind ik het goed. En we oefenen meteen het woord “de pop”. De volgende dag hebben meer meisjes hun pop bij zich. Ik spreek met ze af dat ze allemaal één keer hun pop mogen meenemen. De jongens nemen een robotje mee, ze willen niet achterblijven. Allemaal een stuk van hun kindertijd gemist, weet ik inmiddels van de oudergesprekken. Bijvoorbeeld omdat ze maanden binnen moesten blijven vanwege de oorlog.

En veel van hun speelgoed en schoolspulletjes komen van behulpzame buren en andere ouders van de school. Het is prachtig om te zien hoe iedereen hun best doet om deze gezinnen zich welkom te laten voelen en te helpen met een nieuwe start te maken.

Ze mogen ook mee op schoolreisje, naar dierentuin Blijdorp. Van tevoren leer ik ze wat dierennamen aan, door middel van het liedje “Ze kunnen zeggen wat ze willen”. En dat werkt, de jongste (die normaal erg stil is) schreeuwt: “Kom juf, baby olifant!”. Alles willen ze weten: wat is dit, wat is dat? Een heerlijke dag.

Wonderen bestaan. Na de herfstvakantie komt er een nieuwe jongen in de klas. Twee zussen zijn er helemaal opgewonden over. Ik denk eerst omdat die jongen ook Koerdisch is net als zij, maar van hun vader hoor ik ‘s middags dat hij uit hetzelfde dorp komt als zij. Wat zijn de kansen? Allebei de gezinnen zijn verdreven door de oorlog, gevlucht om vooral weg te zijn van de ellende. Waarheen maakte niet uit, als het maar veilig is. En dan duizenden kilometers van huis vinden ze elkaar terug in een klein stadje in Nederland.

Langzaam komen de kinderen los, ze beginnen zich veilig te voelen. Midden in een les Nederlandse klanken vertellen ze me opeens dat ik nog niet alle namen goed uitspreek. Ik leg meteen de les stil: je naam, dat is belangrijk. Doe eens voor? We lachen met elkaar om mijn geworstel met de Arabische keel-g/r, ik geloof dat ik het nog steeds niet helemaal goed doe.  Maar de moeite die ik er voor doe wordt op prijs gesteld.

Ze gaan steeds meer vertellen, met handen en voeten en alle woorden Nederlands die ze kennen. Na de gymles moet een 11-jarig meisje wat kwijt: “Hele mooie gym, juf, heel mooi” en ze beeldt uit wat ze allemaal gedaan hebben. Er wordt over weekenden verteld, grapjes gemaakt….

Een onuitgesproken afspraak lijkt er te zijn dat er niet over hun vaderland of de oorlog gesproken wordt. Ze vertellen over hoe koud het is vergeleken met Syrië, maar daar houdt het mee op. Het lijkt wel of school de veilige, vrolijke plek moet zijn waar je er niet aan hoeft te denken, waar je weer kind mag zijn.

Half november leg ik ze het Sinterklaasfeest uit. Met een powerpoint met plaatjes: man + Sinterklaaspak + baard = Sinterklaas. Man + pietenpak + schminck = Zwarte Piet. En dan over schoen zetten en hoe kleine kinderen denken dat Sinterklaas en Piet deze vullen…Ongelovige ogen. Echt waar, juf? Ik zie ze denken: in wat voor land ben ik nu terecht gekomen? Maar gaandeweg gaan ze het steeds leuker vinden. We knutselen Sinterklaasspullen, ik leer ze een paar liedjes, ze mogen hun schoen zetten….En ze vinden het geweldig als Sinterklaas op school komt op 4 december. Eigenlijk jammer als het dan weer voorbij is….gelukkig wordt met veel enthousiasme de kerstboom versierd.

Nu is het kerstvakantie, maandag begin ik weer met ze. Ik kijk er nu al naar uit. Natuurlijk gaat niet alles altijd van een leien dakje, het zijn gewoon kinderen. Dus ik moet regelmatig ruzies oplossen met ze, ze hebben ook wel eens geen zin in hun rekenwerk en het eerste briefje (in het Arabisch) heb ik ook al onderschept. Verder is het behoorlijk ingewikkeld om goed les te geven aan kinderen die zo verschillen in leeftijd, reken- en taalniveau.

En toch is het de leukste baan in het onderwijs die ik tot nu toe gehad heb. Deze kinderen hebben meegemaakt wat geen mens en zeker geen kind zou moeten meemaken. En toch komen ze met een lach binnen en willen super graag leren. Ik help ze graag met een nieuwe start maken.

 


Gast

#3220 Re: Over die vreselijke terroristen, gelukszoekers en verkrachters

2016-01-04 08:24

#3219: - Over die vreselijke terroristen, gelukszoekers en verkrachters 

 Wat mooi he? De kinderen zijn ook echt, maar het laat zien hoe het ook met de volwassenen is. In het begin zijn de volwassenen rustig. Kijken de kat uit de boom, maar daarna....


Gast

#3221

2016-01-04 11:35

 

 Iedereen die meent dat sommige mensen superieur zijn aan anderen (vanwege godsdienst, nationaliteit, huidskleur, politieke voorkeur of wat dan ook), is geen haar beter dan de Einsatzgruppen of Daesh.

 


Gast

#3222 Twee maten

2016-01-04 14:57

Propaganda, geweldsverheerlijking en haat zaaien hebben consequenties

 
Verheerlijking van militiemannen is ouder dan de VS zelf

Dus, na meer dan een decennium van onvoorstelbaar geweld en het loslaten van de furie van Amerika’s wapenarsenaal op vermeende of werkelijke jihadisten en het najagen van Al-Qaida, hebben de Verenigde Staten (rare naam eigenlijk voor een land waar de tegenstellingen tussen arm en rijk zo gigantisch groot zijn) nu op ‘eigen’ bodem hun eigen ‘yeehawdists’ en ‘yalqaida’ zoals het inmiddels min of meer gekscherend op social media genoemd wordt.

En die ‘yeehawdists’ is dan de bende gewapend geteisem dat jarenlang door zenders als Fox en soortgelijke fact-free baggermedia is opgevoerd als zijnde ‘de echte, de hardwerkende Amerikanen’, zeg maar de ‘de bange, boze. bezorgde, niet gehoorde burgers wier zorgen je serieus moet nemen, die je erbij moet betrekken en voor wie je het allemaal doet.’ Extreem rechts geteisem ten aanzien waarvan veel media op een of andere manier toch nog tamelijk terughoudend zijn om ze te betitelen op de enige manier die juist is: terroristen.

Als de regering van de VS consequent is worden er binnen de kortste keren enkele drones uit de omgeving van Syrië teruggehaald om in te zetten in Oregon. Het is natuurlijk speculeren maar ik ben er vrijwel zeker van dat wanneer de bezetters van een federaal gebouw mensen waren die zich uit zouden geven voor islamitische strijders (of waarvan men dat serieus zou denken) er direct met grof geweld ingegrepen zou zijn en – net als in het Midden Oosten – ten koste van heel veel onschuldige slachtoffers.

Maar dit zijn geen terroristen die zich beroepen op de Koran. Dit zijn de producten van jarenlange propaganda over ‘echte Amerikanen,’ een ‘linkse, communistische islamitische Obama’, dat problemen in de wereld ‘opgelost’ kunnen worden middels toepassing van massaal geweld en dat overheidsbemoeienis om wapenbezit aan banden te leggen ‘communisme’ is plus nog een heleboel bullshit meer van de kant van de Amerikaanse evenknieën van Charles Groenhuijsen, WNL en de rest van die bruine Telegraaf Media Groep zooi.

‘Oregon’ is een van de consequenties van presidentskandidaten (met heel veel geld en dus heel veel invloed) die na de moordpartij in Parijs riepen dat de slachting daar het gevolg is van het feit dat in Frankrijk wapenbezit aan strenge regels onderhevig is. Of die roepen dat Raqqa middels bommentapijten van de kaart geveegd moet worden en waarmee dus eigenlijk gezegd wordt dat het niet uitmaakt of er dan honderdduizenden onschuldige burgers gedood worden teneinde anderhalve IS-strijder uit te schakelen.

Het is de schokkende lichtzinnigheid waarmee jarenlang door politici en media over geweld en massaal geweld gesproken wordt, het verheerlijkt wordt en de totale minachting voor mensenlevens die daaruit spreekt die mij zoveel zorgen baart. Want dat is waar de onmetelijke ellende in het Midden-Oosten en delen van Afrika door veroorzaakt is en wat nu geleid heeft tot een soort koekje van eigen deeg in Oregon.

Laat niemand de illusie hebben dat zoiets niet in Nederland zou kunnen voorkomen. De klonen van Fox heb ik reeds genoemd en in de politiek hebben we types als Sybrand Buma die als een hysterische gek ik weet niet hoe lang heeft lopen krijsen om bommen op Syrië nadat zijn CDA in 2003 volop steun gaf aan de massamoord in Irak. Of anders hebben we de tot kotsens toe de hemel in geprezen Ahmed Aboutaleb, die van mening is dat massaal geweld en massamoord tot iets goeds kunnen leiden. En wat te denken van totale hufters als Halbe Zijlstra en Frits Bolkestein met hun jarenlange angstzaaierij, fact free gelul en derhalve haatzaaien?

Dus als er vandaag of morgen hier gekken nog veel erger door het lint gaan dan in Woerden, Geldermalsen of Steenbergen, kijk dat soort lui er dan op aan. Net zoals de Amerikanen hun ‘Telegraafs’ en hun Buma’s, Aboutalebs of Bolkesteins met recht kunnen verwijten dat zij het zaad gezaaid hebben voor wat er in Oregon nu aan de hand is. Propaganda, het verheerlijken van geweld en haatzaaien, dit alles heeft namelijk onvermijdelijk consequenties.

 

 


Gast

#3223

2016-01-04 15:00

Rob Riemen: 'Jongeren worden verneukt waar ze bij staan'

Cultuurfilosoof haalt hard uit naar Europa ... 'Denkers hebben plaats moeten ruimen voor opiniemakers en de flauwekul overheerst overal'

Cultuurfilosoof Rob Riemen gaf een interview aan het Belgische Knack over Europa en Europeaan zijn, waarin werkelijk niemand gespaard wordt. Met name jongeren zijn de klos. Riemens uitspraken over hun ‘georganiseerde domheid’ zijn inmiddels duizenden keren gedeeld op internet.

‘Ik doe een oproep aan alle weldenkende mensen: verenig u, want het is allang geen vijf voor twaalf meer,’ zegt Riemen. 

‘Het is nu tien seconden voor twaalf. We zien hoe angst en haat zich als een vuur door de samenleving verspreiden. We zien hoeveel agressie vluchtelingen oproepen. En dan maar blijven zeggen dat er niets aan de hand is. Nemen we liever nog een kop koffie en kijken we verder naar tv? Ja, dat kan, maar lang zul je dat niet meer volhouden.’

Volgens Riemen zijn in de laatste twintig jaar vooral media en onderwijs erop achteruit gegaan. 

‘Wetenschap en techniek gingen vooruit, maar ik vind het toch grappig dat vinyl helemaal terug is en dat mensen hebben ingezien dat het e-book iets is als vrijen met een sekspop.’

‘Wat me vooral opvalt, is de passiviteit van de hedendaagse jongeren. Ze worden verneukt waar ze bij staan en ze reageren gewoonweg niet. “Als wij eruit stappen, stappen anderen er wel weer in,” zeggen ze, “en dan verliezen we onze baan.” Dat lijkt het enige wat nog telt, terwijl het toch veel belangrijker is om te ontdekken wat je passie is. Wanneer men over een paar eeuwen terug zal kijken op onze tijd, zal men dit ongetwijfeld het tijdperk van de georganiseerde domheid noemen.’

Over het onderwijs:

‘Het ideaal van de universitas, gericht op de ontwikkeling van een cultureel geheugen, welsprekendheid en morele en historische kennis, is verlaten. In de plaats zijn de verwetenschappelijking en de vereconomisering gekomen. De kwaliteit van het bestaan is daar de dupe van, met als gevolg de grote geestelijke leegte van vandaag. Massacultuur en massademocratie heersen. Denkers hebben plaats moeten ruimen voor opiniemakers, en de flauwekul overheerst overal.’

Over afgeven op “de elite”:

‘Omdat we in een lege cultuur leven waarin de betekenis van woorden verloren is gegaan. Het woord elitair is verengd tot ontoegankelijk, behorend tot een kleine groep, exclusief. Zolang het over de amusementselite of de sportelite gaat, zien we geen enkel probleem: met die mensen willen we allemaal een selfie. Maar als het om cultuur gaat, ben je opeens elitair. De oude betekenis van dat woord is nochtans 'het beste'. En dat beste is tijdloos. Vandaar dat we vandaag de dialogen van Plato nog kunnen lezen, en de muziek van Bach nog kunnen beluisteren.’

Alle hoop is volgens Riemer echter nog niet verloren. Het tijdperk van de Europese beschaving is geenszins voorbij:

‘Europa is overal waar mensen naar een boekhandel toe gaan, waar ze samenkomen om te praten, waar ze zich bekommeren om het klimaat of de vluchtelingen, en ga zo maar door. Overal waar de Europese geestelijke waarden zich manifesteren is Europa. Die beschaving is geen kwestie van instituten of regeringen, maar van ieder onder ons.’

Bron: Knack.be


Gast

#3224 Re:

2016-01-04 15:26

#3221: -  

 Politieke voorkeur hmm bedoel je wilders? Arme linkse


Anonymous

#3225 Re: Re:

2016-01-04 18:02

#3224: - Re:  

 Hou jij je nou maar bezig met de partij waar je hoegenaamd geen binding mee hebt. Gaat je minstens even slecht af als het verdedigen van degene waar je zogenaamd geen binding mee hebt.