tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)

Gast

2015-10-16 21:23

Omdat ik wil dat mijn kind in een veilige omgeving opgroeit en naar school gaat. Ik wil dat de waarde van onze huizen niet daalt door containerwoningen in de buurt. Ik wil dat mijn kind in een normaal samengestelde klas les krijgt en niet met traumatische probleemkinderen. Ik wil verdorie dat het land van ons blijft!

Gast

2015-10-17 06:48

Nog geen half jaar gelden werd er in de politiek toegegeven dat de multiculturele samenleving is mislukt.
En nu willen ze 100 van deze mensen bij elkaar zetten, dat is zeker niet bevorderlijk voor de integratie.
En dit plaatsen ze dan in een klein dorp als Den Hoorn.
De faciliteiten van het dorp zijn hier niet op bekend, net als de mensen in het dorp. En het ligt in de lijn der verwachting dat dan onze OZB omhoog gaat, de waarde van je huis naar beneden, dat het tijdelijke toch iets langer wordt, en dat de aantallen toch iets groter worden. Kijk maar naar het dorpje Oranje!
Als dit onzalige plan doorgaat dan kunnen we rustig concluderen dat: De politiek totaal onbetrouwbaar is, wij in onze democratie niets meer te zeggen hebben. Het enige waar wij nog goed voor zijn is alles betalen. We hebben gewoon een gekozen dictatuur.

Gast

2015-10-17 10:24

We hebben acht jaar geleden gekozen voor Den Hoorn vanwege het dorpse karakter. Tevens omdat Den Hoorn een bepaalde sociale samenstelling heeft die ons aanspreekt. Met de komst van deze containerwoningen voor statushouders wordt aan deze voorwaarden niet meer voldaan. Let wel: statushouders, dus al minimaal 1 jaar in NL. Dus zeer waarschijnlijk niet degenen uit Syrie die we vandaag de dag op TV zien, die stroom is begin 2015 pas op gang gekomen. Wat is de achtergrond van deze statushouders?
Indien we zo'n aparte wijk toestaan, krijgen we mettertijd ook een aparte school, moskee, etc voor hen hier?
Het Lint kan het nu al nauwelijks aan qua docentenbezetting, hoe moet dat met zo'n wijk erbij?
Als laatste: hoe kan het zijn dat de gemeente de afgelopen tien, vijftien jaren, nieuwe bewoners heeft gelokt met bestemmingsplannen in de folders, die nu in een keer teniet worden gedaan?

Gast

2015-10-17 11:59

Omdat ik het met de mensen in den hoorn eens ben
Ik vind dat het besproken moet worden met de bewoners .

Gast

2015-10-17 13:04

Ik deel deze petitie omdat er een brief wordt gestuurd uit het niets waar bijna niet meer op gereageerd kan worden. Volgens mij moeten besluiten die dusdanig invloed hebben op een wijk eest met de bewoners openlijk worden besloten alvorens e.ea. ondemocratische door onze strot te duwen. Het is goed om te zien hoe de volksvertegenwoordiger/ster waar ik op gestemd heb zich nu opstelt, een mooie les voor de volgende gemeenteverkiezing!

Gast

2015-10-17 17:14

Optyfte met de asielzoekers
Guus

#282 Den Hoorn

2015-10-17 21:57

Beste inwoners van Den Hoorn,

Woensdag 21 oktober is er een informatiebijeenkomst

Ik zou zeggen, allen komen, zodat wij onze stem kunnen laten horen!

Guus

#283 Re: Den Hoorn

2015-10-17 21:58

De informatieavond vindt plaats in De Hoornbloem, Koningin Julianaplein 1-3 in Den Hoorn.

Hoornse

2015-10-17 22:01

Ik denk dat we niets bereiken. Ik had de indruk dat we die gelukzoekers niet in ons dorp wilde hebben. Ik lees nu steeds meer berichten dat de bewoners van Den Hoorn niets tegen de komst van die gasten hebben maar gepikeerd zijn omdat ze te last geinformeerd zijn. Ik vind de gang van zaken nu lijken op zoete broodjes bakken met de gemeente Delfland. Stel dat ze verdeeld worden, hebben we er dan minder last van?? Hebben onze huizen dan opeens geen waardedaling meer? Nee, we moeten duidelijke taal spreken en niet zo soetsappig met de wethouder om de tafel zitten om het probleem op te lossen. Het is een probleem van de EU, die er ons probleem van maakt. Als we zo meegaand zijn dan worden we niet serieus genomen en voor je het weet proppen ze er nog eens honderd extra door onze strot. 

Gast

2015-10-17 23:04

Voor je het weet, staat er straks ook een moskee in de wijk en moeten we 5x per dag meegenieten van het geitengejank. Die gasten gaan nooit meer weg, er zullen er alleen maar meer komen. Zag vandaag op het nieuws kinderen van asielzoekers, op de vraag waar ze naartoe gingen antwoordde ze ' naar Duitsland, naar Nederland , want daar is alles beter en makkelijker' Dus niks oorlogsvluchtelingen, gewoon profiteurs. Ons mooie dorpje zal nooit meer hetzelfde zijn. 

Gast

#286 Re:

2015-10-18 08:28

#284: Hoornse -  

Ik denk ook dat ze op deze manier niks bereiken je moet de gemeente verrassen met een gigantische opkomst-demonstratie zodat ze verplicht zijn actie te ondernemen 

Gast

2015-10-18 08:59

Prima om status houders op te vangen, maar wel graag in goed overleg met de burgers

Gast

#288 Re: Re:

2015-10-18 09:04

Tijdelijke/permanente woningen voor statushouders op toekomstig bestemmingsgrond. Hoe de ambtenaren het ook wenden of keren, c.q. in het vat willen gieten. De statushouders blijven hun voorrang behouden 

Gast

#289 Re:

2015-10-18 10:11

#287: -  

Als jullie het al bij voorbaat prima vinden, dan heeft die bijeenkomst ook geen zin. De wethouders zal jullie daarmee belonen om in de toekomst er nog een paar honderd in het dorp te plaatsen. Ze ziet ons dan als makke schapen, waar ze die truc nog wel een keer kan uithalen.

Gast

2015-10-18 11:31

De scholen in Den Hoorn/Het Lint zijn nu al overvol.

Gast

2015-10-18 12:14

omdat ik het zat ben dat alles je de strot woordt door gedauwd zonder ook maar naar de mensen te luisteren en ik het niet vind passen in een nieuw bouw wijk vol met jonge kinderen want zijn deze mensen niet getraumatiseerd die hier komen laten ze ook wat duidelijker zijn omwat het gaat zijn het gezinnen of alleen staande mannen

Gast

2015-10-18 12:20

omdat wij totaal zijn over vallen door de gemeente
we veel te weinig weten over de achter grond van deze mensen zijn het alleen staande of gezinnen ook over de aangewezen plaats is dit allemaal wel goed over dacht het is nu nog een kind vriendelijke locatie wil ik wel graag zo houden voor mijn kleininderen en mijzelf en ook voor mijn buurtjes

Gast

2015-10-18 12:45

Den Hoorn: een Centrum uit de jaren '50, leegstaande winkelpanden, en nu Vluchtelingen...... De verpaupering ten top.

Gast

#294 Re: Re:

2015-10-18 13:01

#289: - Re:  

We willen hier helemaal geen asielzoekers. De dame die deze petitie gestart is heeft op zich in laten praten door de gemeente en is nu de grootste juichaap van de gemeente geworden. Ze heeft veel mensen op haar facebookpagina vezameld toe dat als tegen de komst van statushouders werd gepresenteerd en inmiddels is ze dolblij dat ze mee magpraten over de kleurcande perkplantjes straks bij het komende minighetto.

Stiekem wordt de naam van die facebookpagina gewijzigd in iets van statushoudersmeedoen met als grondhouding "laten we ze welkom heten" en gebruikt ze de petitie als steun om te claimen voor de buurt te spreken. Schandalig wat mij betreft, je zou bijna gaan denken aan een opzetje.

Kom allemaal naar de bijeenkomst, laat je horen, laat weten dat je nul huizen in de kreekzone wilt.

Staan daar eenmaal wat woningen dan belet niks de gemeente meer de volgende keer als er meer geplaatst moeten worden om dat weer hier te doen, sterker nog dat isdanverreweg de makkelijkste keuze.

Gast

#295 Re: Re: Re: We willen

2015-10-18 13:52

#294: - Re: Re: We willen  

Dat bedoel ik. Helemaal mee eens. Ik wil niet meepraten, ik wil ze hier gewoon helemaal niet in Den Hoorn. Ik dacht ook dat ik daar de petitie voor getekend had. 

Gast

2015-10-18 14:22

Inderdaad, De FB pagina " StatushoudersMD-Mee doen in MD" zegt het al, de asielzoekers mogen meedoen. De leden die zich hierbij aansluiten hebben zich er blijkbaar al bij neergelegt en willen alleen 'meepraten'. Ik heb waardering voor de initiatiefneemster maar ik vraag me af of de FB leden beseffen dat het roer wat betreft de doelstelling omgegooit is, en je nu als voorstander ( ipv TEGENstander) op de FB ledenlijst staat.  De gemeente en wethouder MD lachen zich rot en zijn vast al met verdere uitbreiding bezig binnen Den Hoorn. 

Gast

#297 Kom op voor je dorp! !!!!!!

2015-10-18 15:15

Den hoorn heeft al meer dan genoeg status houders gehuisvest en dat gaat al niet helemaal tof 

Inderdaad je tekent de petitie tegen de komst van deze mensen en nu willen ze ineens meepraten over de invulling ze laten zich maar lekker in de maling nemen Door de gemeentemaffia ik pas  daar voor inderdaad in zeer grote getale laten merken dat we er niet van gediend zijn zal meer een stagement geven en niks een brief of voorstel gewoon harde acties dus wilt u ook geen vreemdelingen in het dorp kom woensdagavond naar de bij eenkomst spoor buren vrienden aan om ook te gaan kom op voor je dorp!!!!!!!!!!!!

Een zeer ongeruste inwoner van den hoorn look west 

Gast

2015-10-18 15:18

https://www.facebook.com/geert.wilders.nl/videos/1603485393250830/

Verzet loont dus wel, je hoort het van een deskundige

Gast

2015-10-19 15:59

Omdat middendelfland niet alleen uit Den Hoorn bestaat ik vind dat het eerlijk verdeeld moet worden over de gemeentes
Randy

#300 Re: Re: Re:

2015-10-20 08:26

#294: - Re: Re: 

Beste onbekende "gast". Al vanaf het begin was deze petitie heel erg duidelijk dat het ging over een stem krijgen in dit proces. En zo om invloed te krijgen ipv alleen een tegenbeweging die weinig anders kan verzinnen als een "nee".  De basis is dan ook spreiding over dorpen en niet alles in de Kreekzone planten (mag ook meerdere locaties binnen Den Hoorn voor het Den Hoorn deel). Daar ben ik het helemaal mee eens en vandaar dat ik de petitie ook steun.

Als je mensen wilt aanzetten tot een actie of idee gebaseerd op een "nee" dan is het ook erg handig om je naam er even bij te zetten. Dan weten mensen ook bij wie ze terecht kunnen als ze op eenzelfde wijze denken en mee willen doen in jouw actie of plan. 

En wees voortaan wat meer respectvol richting anderen die tijd en moeite hierin steken op een positieve manier!