tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers).
Gast |
#2512015-10-14 17:26Ik vind het erg slecht dat de gemeente haar inwoners een dag van tevoren informeert. Dit is een hele aantrekkelijke wijk waar al heel lang allerlei bouwplannen die de wijk compleet zouden maken op een laag pitje staan. En dan nu voor de mensen die er een dure woning hebben gekocht, tijdelijke ? opvangwoningen aan het eind van de straat ??? Gemeente moet zich schamen. Wij hadden gehoopt dat de wijk nu eindelijk eens compleet gemaakt zou worden in de stijl van de rest van de wijk. Er staan in de Plaspoelpolder genoeg grote kantoorpanden leeg; mijn inziens, een veel goedkopere en betere oplossing om die aan te passen. Ook dichtbij voorzieningen als scholen en winkels. |
Gast |
#252 Re:2015-10-14 18:23Koopcontract al getekend maar twijfel ook. Ontbinden? |
jan van delft |
#2532015-10-14 18:42gewoon nooit meer PvdA , D66 of Groen Links stemmen beste mensen. Jullie worden door je eigen gemeenteraads leden kompleet in de maling genomen. Plus, men zorgt er wel voor dat deze opvang natuurlijk niet midden in Schipluiden zou komen te liggen (achter bij het sporthalletje) want dan zouden de college en gemeenteraadsleden er ook nog zelf last van kunnen krijgen....grrrr |
Gast |
#2542015-10-14 18:47Ik woon sinds mijn geboorte aan de Dijkshoornseweg. Den Hoorn is in mijn ogen altijd een rustiek dorp geweest. In mijn ogen schaadt de komst van vluchtelingen dat beeld van het dorp en vind vluchtelingen eerder passen in grote steden. Een dorp als Den Hoorn is helemaal niet klaar voor dat soort verantwoordelijkheden. Grote steden hebben hier al voorzieningen voor. |
Gast |
#255 Re: Schandalig2015-10-14 19:18U leeft in een wereld van mensen die allemaal verschillend zijn, niet in een dorp met een hek er om heen . De moeilijkheden bij anderen neerleggen en zelf achter de tralies van het virtuele hek kijken hoe uw buren het oplossen zal nooit kunnen werken. Dit noemen we samen uit samen thuis of naasteliefde als u wilt. Angst is een slechte raadgever. Misschien zijn het wel betere buren als die u nu heeft u kent ze niet eens. |
gast |
#256 Re:2015-10-14 20:06In de Plaspoelpolder komen 500 asielzoekers, ik begrijp dat je wilt ruilen?? |
Gast |
#257 Een man die zijn gezin achterlaat. Ikke nie begrijp ....2015-10-14 20:33Middels de media wordt met regelmaat geventileerd dat het merendeel mannen (90%) zijn die de overtocht maken. ikzelf als vader moet er niet aan denken om het gezin in een oveilige situatie achter te laten om een ander plekje op de wereld te gaan zoeken. Als al deze mannen een collectief vormen, zouden ze dan geen krachtig verdedigingslinie kunnen opzetten voor de gezinnen. Zou de internationale gemeenschap daar niet in kunnen ondersteunen? Portocabines zijn toch ook te plaatsen daar waar deze mensen de roots zijn. Integratie is een mooi woord maar ervaringen leren toch dat het niet werkt. We passen aan maar de frustratie groeit. Het signaal van meneer Wilders wordt versterkt. Ik hoop dat de politiek dat niet gaat onderkennen. Ik zou me doodvechten voor de veiligheid van het gezin en zeker niet aan de andere kant van de wereld een plekje gaan zoeken, in ieder geval niet alleen. Ik begrijp deze beweging niet van deze mannen. Als ze aankomen zou ik de vraag stellen, waar is je gezin? Ga terug en voor ze zorgen. Dit doe je het gezin niet aan. Aanspreken op de verantwoordelijkheid om te zorgen voor het gezin. Meteen laten voelen dat je zo niet met vrouw en kinderen omgaat. Er is altijd wat aan te merken op de wijze waarop de vrouw wordt behandeld in die cultuur, de politiek versterkt het wel door dat zgn. zorg gevoel en medelijden. Zo blijven in ieder geval de echte vluchtelingen met hun gezin over. Een stuk minder en beter te ondersteunen. Tevens krijgen die echt de kans om een plekje te vinden. De weerstand van de mensen is de Harnaschpolder is terecht en niet weg te wuiven. Hoe sociaal we ook willen zijn, onze samenleving is van waarde, mensen werken er hard voor. Ze werken hard voor een mooi plekje. Ieder weldenkend politicus weet dat de waarde van een huis zakt als je een dorp van portocabines gaat bouwen in een nieuwbouwwiijk. Deze mensen hebben gekocht en bezitten rechten. Er is een mooie wijk beloofd. Als gemeente besluit het anders in te richten dan dienen zij die keuze te verantwoorden. Ook als het van hoger hand komt. Een burgervader informeert en overlegd. De burgervader kan ingrijpen, hij dient op te komen voor de belangen van de burgers. Opstaan Arnoud en doen waarvoor je aangenomen bent.
|
Gast |
#258 Re: Re:2015-10-14 21:08hier zelfde probleem.. Wat te doen.. Daarnaast moet bestaande huis ook vlak bij de kreekzone nog verkocht. Met een verminderde waarde helaas. Word dan een financieel zware periode |
Gast |
#2592015-10-15 02:00Geen asielzoekers in Den hoorn. Laten we beginnen in hun eigen regio. De integratie is al mislukt. Ons dorp is daar niet klaar voor. |
Gast |
#2602015-10-15 08:25lokatie Woudseweg : heeft iemand er wel eens overnagedacht dat deze beoogde locatie de entree is van het rustieke dorp Den Hoorn !!! Lekkere binnen komer !!! er wordt verder gekeken naar andere locaties in MD maar over maximaal te bouwen units in Den hoorn is niets vastgelegd kortom beginnen maar en als het er eenmaal staat zijn we ervan af
|
Den Hoorn 536 |
#261 onfatsoendelijk!!!2015-10-15 10:03Hier ook een koopcontract ondertekend voor een nieuwe dure woning in de wijk. Ons oude huis staat vlakbij de locatie waar de portocabins komen en moet nog verkocht worden. Ik ben bang voor de gevolgen op de verkoop van mijn woning. Een tweede punt waar ik mij zorgen over maak is de school in Den Hoorn. Onze kinderen gaan naar de openbare school in Den Hoorn. Waarschijnlijk is dit ook de plek waar eventuele kinderen van de vluchtigingen naar school gaan straks (Christelijke en Katholieke school is minder waarschijnlijk). Wat voor gevolgen heeft dit voor de school en het onderwijs. Deze kinderen hebben een achterstand in taal, als het een grote groep kinderen betreft is dit denk lastig op te vangen voor één school. Wij hadden dit graag eerder geweten, dan hadden wij toch anders nagedacht over de koop van een nieuwe woning in de wijk. Ik ben zeker niet tegen opvang van vluchtigingen en ben van mening dat gemeente midden delfland ook zijn steentje moet bijdrage. Maar de manier waarop dit gaat is zeer onfatsoendelijk naar de huidige bewoners van de wijk. Het lijkt mij stug dat dit de enige geschikte locatie is. Tevens ben ik zeker voor spreiding over de verschillende kernen. Ik denk dat het nooit goed is om deze mensen allemaal bij elkaar te zetten. Verspreiding zorgt voor betere integratie, mogelijkheden en minder angst.
|
Gast |
#262 Re:2015-10-15 11:21Het zou je sieren als je je iets meer verdiept in gemeentepolitiek. Dan zou je weten dat er niet eens een lokale fracties zijn van D66 of GroenLinks in MiddenDelfland. |
Gast |
#2642015-10-15 12:17los van welke partijen er wel/niet in de gemeente zit, ik vond ze geen van alle sterk, zelfs de vvd vond ik een waardeloze vertegenwoordiger hebben. hij kon alleen maar spreken over de lokale ondernemers. De Wethouder (ben haar naam kwijt) hakkelde en haar verhaal was onsamenhangend en lastig te volgen. Aan het eind van het verhaal is er niets gewijzigd en zitten we eind van dit jaar/begin volgendjaar, gewoon met een groep statushouders in onze achtertuin. Ik vraag me af welke middelen er zijn om het proces van de gemeente te frustreren (legaal). |
Gast |
#265 Wat een schofterige manier ...2015-10-15 13:02om ons met dit probleem op te zadelen! Als er een takje scheef staat, heb je de volgende dag de gemeente op de stoep, maar ons informeren en een degelijke kans bieden om onderbouwd bezwaar aan te tekenen was klaarblijkelijk geen haast bij, schaam jullie! |
Gast |
#2662015-10-15 14:32Eerst Nee zeggen er is geen plek in Midden delfland, nu is er ineens wel plek in DEN HOORN gooi lekker op de zoutveenseweg plek zat. Al 15 jaar met het centrum plan bezig en in een paar weken dit plan Komop zeg. we worden lekker in de zeik gezet door de gemeente. |
Gast |
#267 Informatiebijeenkomst over statushouders Den Hoorn op 21 oktober2015-10-15 15:02via www.westlanders.nu Informatiebijeenkomst over statushouders Den Hoorn op 21 oktober |
Wtf?! |
#2682015-10-15 15:45Op 16 september 2015 verscheen onderstaand bericht in de media:
MIDDEN-DELFLAND - Gemeente Midden-Delfland is niet bereid om nieuwe vluchtelingen op te vangen. 'In onze kleine gemeente zien we daartoe geen mogelijkheden', laat de gemeente weten op vragen van Omroep West en de NOS. Meer dan 230 van de 393 Nederlandse gemeenten deden mee aan het landelijk onderzoek van de NOS en de regionale omroepen. In onze regio worstelen de meeste gemeenten met de vraag of zij hun deuren voor nieuwe asielzoekers moeten openen. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) riep dinsdag alle gemeenten op mee te helpen bij de opvang van vluchtelingen.
Volgens de VNG hebben we 'als overheid en samenleving een gemeenschappelijke rol in de opvang van vluchtelingen'. De gemeente Midden-Delfland ziet dat niet zitten. Het lijkt de gemeente 'handiger' om asielzoekers geclusterd op te vangen. Uit het landelijke onderzoek blijkt dat acht van de ondervraagde gemeenten net als Midden-Delfland nee zeggen tegen de opvang van vluchtelingen.
Slechts een week later, op 22 september 2015, nam de gemeenteraad de motie aan om statushouders op te vangen. Wat is er in die ene week gebeurd of welk aanbod hebben zij gekregen dat ze opeens zo gretig zijn en zelf MEER dan het verplichte aantal statushouders op willen vangen?? |
Gast |
#269 Re:2015-10-15 16:00Goed lezen: Dit bericht gaat om nieuwe vluchtelingen die nu het land binnenkomen en de asielprocedure nog moeten doorlopen. Daar is noodopvang voor nodig maar dat is erg ingrijpend en dat ziet onze gemeente niet zitten
Deze hele petitie draait om opvang van statushouders dit zijn mensen die al enige tijd in Nederland verblijven en al een verblijfsvergunning hebben gekregen van de IND. Zij moeten uit het asielzoekercentrum en verspreid worden over de Nederlandse gemeenten. Midden-Delfland is verplicht om deze mensen op te vangen, maar heeft onvoldoende sociale woningen. Daarom willen ze tijdelijke woningen plaatsen. En omdat ze verwachten dat de Rijksoverheid komend jaar meer statushouders moet verderlen, anticiperen ze alvast door extra tijdelijke woonruimte beschikbaar te maken.
Mensen verdiep je toch eens in het onderwerp voor je hier iets roept |
Gast |
#2702015-10-15 16:20Mensen uit oorlogsgebieden moeten worden opgegevangen, geen discussie. Maar verdeel de aantallen over de dorpen van Midden Delfland. Den Hoorn is altijdhet afvoerputje. |
Gast |
#2712015-10-15 19:35Omdat den hoorn een klein dorp is. Je moet geen azc bouwen in een klein dorp! |
Gast |
#2722015-10-16 06:40Ik wil meer inspraak door de burgers. Verdeling van vluchtelingen over 3 kernen! |
Verplichte plaatsing |
#2732015-10-16 14:04De gemeente sprak over nog 33 verplicht te plaatsen statushouders voor dit jaar. Uit onderstaande website blijkt echter dat dit er tot 1 januari 2016 nog slechts 15 zijn. |
Gast |
#2742015-10-16 15:46totaal geen democratie te vinden in deze beslissingen. Allemaal late reactie handelingen van de regering. |
burger |
#275 Re:2015-10-16 18:50De gemeenteraad heeft het college drie weken geleden, in een onaangekondigde motie die niet op de agenda stond en waar dus geen inspraak op mogelijk was, unaniem de opdracht gegeven veel meer statushouders op te vangen dan minimaal verplicht. Zonder enig overleg met de burgers. We zijn en worden belazerd. Ze doen boterzachte beloften waar sommigen met open ogen intrappen. Staan er eenmaal woningen san kunnen ze gewoon in de toekomst de hele kreekzone volbouwen want ze hebbeb al gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk niet bij deze 100 blijft. |
|
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
1662 Gemaakt: 2024-11-23
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
383 Gemaakt: 2024-12-18
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5738 Gemaakt: 2024-11-15
Voor een landelijk vuurwerkverbod!!!!
259 Gemaakt: 2024-12-25
Betere busverbindingen voor Wakkerzeel
106 Gemaakt: 2024-12-29
Bezwaarschrift betreffende 2024 Immoment WLO BKL52
136 Gemaakt: 2024-12-15
Sloop niet de 100 jaar oude school
505 Gemaakt: 2024-10-17
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22446 Gemaakt: 2020-06-30
Gemeentepark terug sluiten na zonsondergang of andere oplossing voor deze problematiek
60 Gemaakt: 2025-01-01
Respecteer de euthanasiewet
7879 Gemaakt: 2024-11-02
Duidelijke communicatie en handhaving van het verbod op vuurwerk in Dilbeek
42 Gemaakt: 2024-12-31
Heronderhandelingen verlofplanning
104 Gemaakt: 2024-12-28
Lili & Marleen
237 Gemaakt: 2024-12-22
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1211 Gemaakt: 2024-11-09
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
679 Gemaakt: 2024-12-11
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5958 Gemaakt: 2024-11-10
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
587 Gemaakt: 2024-11-20
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
143 Gemaakt: 2024-12-13
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
366 Gemaakt: 2024-12-21
Ethica moet de moestuin aan de dunne bierkade behouden!
349 Gemaakt: 2024-09-18