Wijkgebouw Romeynshof moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wijkgebouw Romeynshof moet blijven!.

Gast

2015-10-20 05:50

Heel veel mensen in de wijk Ommoord maken voor allerlei activiteiten gebruik van het wijkgebouw Romeynshof en beleven hieraan veel plezier. Dat moet toch niet verdwijnen uit de wijk!

Gast

2015-10-20 05:51

waarom moeten dit soort leuke en nuttige gebouwtjes altijd plat? Er is al bijna geen verenigingsleven meer in NL.. Elke gemeente kiest er tegenwoordig voor om dit soort activiteits gebouwtjes te sluiten. Domme keuze... ik zeg laat dit gebouw open. 

Gast

2015-10-20 06:45

Afblijven van dit multifunctioneel wijkcentrum!! Dit gebouw en dan vanzelfsprekend de velerlei activiteiten die er worden gehouden, en de gezelligheid die er is, óók voor de gewone binnenloop voor "een bakkie" of een drankje, dat moet je gewoon koesteren.
En wat denk je van die prachtige zalen waar 's-avonds ruim gebruik van word gemaakt door zangkoren, meditatieverenigingen, e.d. En dan nog maar te zwijgen over de megafeesten in de "Apollo zaal"

Gast

2015-10-20 07:03

Waar moeten anders de bewoners van deze wijk naar toe ,alles wordt afgenomen van de mensen er is geen lol meer aan , Wat wordt er nog gedaan voor de jongeren NIETS . Heel jammer van deze mooie wijk!!!!!!!!!

Gast

2015-10-20 07:21

De Romeynshof is te belangrijk als ontmoetingsplaats, bibliotheek en cultureel centrum.

Gast

2015-10-20 07:41

Omdat de gemeente niet zo dom mag zijn om dit soort instellingen te sluiten.
Waar moeten al die verenigingen heen.

Gast

2015-10-20 08:10

Met mijn koor, Mixed Voices, hebben we al een aantal keer een mooi concert, kerstconcert en jubileumconcert kunnen geven in de Romeynshof. De ontvangst, begeleiding en catering is prima en heel vriendelijk. De Romeynshof moet blijven!

Gast

2015-10-20 09:14

Het is doodzonde van de ruimte voor cultuur en de bibliotheek waar we al jaren lid van zijn. Bovendien oefent ons koor er. Zoveel ruimte in de directe omgeving is er niet. Open Hof zit al overvol.... Anneke van Wijngaarden

Gast

2015-10-20 09:14

Plaats van samenkomst met buurtgenoten die kunnen deelnemen aan diverse activiteiten.
Een ontmoetingspunt dat inspiratie deelt met de wijk en zijn bewoners.

Gast

2015-10-20 09:21

Ik vind het n slechte zaak om maar op alle dingen te bezuinigen. En zeker op dingen die een belangrijke sociale functie hebben. Er zijn toch zoveel eenzame ouderen.

Gast

2015-10-20 09:24

Wij zingen met het koor MGNH er !!!

Gast

2015-10-20 09:47

Toen Nesselande er nog niet was, maakten we gebruik van de faciliteiten van de Romeynshof zoals o.a. de bibliotheek.
Peter Buisman

#63 Romeynshof "het Huis in het Hart van de Wijk Ommoord”

2015-10-20 09:50

De Romeynshof staat letterlijk in het hart van de wijk Ommoord. Goed bereikbaar voor elke inwoner, goed bereikbaar voor mensen van buiten Ommoord. Wat is in feite het probleem? Het probleem is dat de Gemeente als beheerder, zowel in de Romeynshof als in het naastgelegen Atelier allerlei activiteiten heeft wegbezuinigd. Vervolgens zegt de Gemeente tegen de Ommoorders het gebouw wordt te weinig gebruikt en het wordt te duur om het te handhaven. Onderhoud is er de laatste jaren niet aangedaan door de eigenaar, de Gemeente Rotterdam. De buitenruimte rondom de Romeynshof wordt slecht schoon gehouden door de Gemeente Rotterdam. Vervolgens zegt de Bibliotheek haar huur op, omdat zij in feite het hele gebouw betalen en maar slechts een deel daarvan huren. Een oneerlijke huurbaas blijkt de Gemeente dus ook te zijn. Als dan alle shit bij elkaar komt is de idee bij de Gemeente ontstaan: "We kunnen de Romeynshof ook gewoon aan de bewoners van Ommoord geven". Dan zij wij, de Gemeente. er van af. Dan kunnen wij het personeel ontslaan en de bewoners zijn vrijwilligers dus dat kost niks. Klaar is Kees, waarbij de Gemeente Kees is en de Ommoorders de Sjaak.

Ik raad iedereen aan de Petitie van de BOO te steunen en te verspreiden. Doet u dat ook?

Daarnaast roep ik actieve Ommoorders op om het gesprek met  de Gemeente gezamenlijk aan te gaan om van de Romeynshof "het Huis in het Hart van de Wijk Ommoord” te maken, waarbij er natuurlijk best wel veel Ommoorders zijn die daar actief aan mee willen werken, maar niet zonder dat de Gemeente ten volle haar verantwoordelijkheid neemt. Vindt u dat ook? Neem dan contact met mij op, dan kunnen we samen alvast aan de gang gaan. 

Gast

2015-10-20 10:42

Ik maak regelmatig gebruik van Romynshof !!!

Gast

2015-10-20 10:44

Omdat er al teveel openbare gebouwen/diensten verdwijnen.
De Romeynshof staat in het ''hart'' van Ommoord en vervult onmisbare functies op informatief, cultureel, sportief en sociaal gebied voor bewoners van een grote stadswijk!

Gast

2015-10-20 10:53

Wijkgebouw Romeynshof is erg belangrijk als ontmoetings- en aktiviteitenpunt in Ommoord een wijk met veel ouderen die ook zelfstandig wonen en niet vooe hun contacten en ontspanning in een zorgcentrum terecht kunnen.

Gast

2015-10-20 12:17

Iedere week is er een repetitie van ons koor. Al jaren.
Het is er prettig en schoon en vriendelijk.
Het wordt door vele mensen gebruik van gemaakt.

Gast

2015-10-20 12:20

DE Bieb is onmisbaar en tevens geniet ik van diverse uitvoeringen

Gast

2015-10-20 13:07

stop met dat wegbezuinigen, er blijkt een duidelijke sociale behoefte te zijn voor het wijkgebouw.

Gast

2015-10-20 13:31

Ik ben, tot mijn genoegen, elke dinsdagavond in de Romeynshof! En zal het node missen!

Gast

2015-10-20 13:59

Romeynshof zorgt voor verbinding en levendigheid in Ommoord. Hier komen bewoners van alle leeftijden samen. Hier wordt sport en cultuur voor en aan jong en oud aangeboden.

Gast

2015-10-20 15:33

Door vrij recente aankondiging van vrij forse huurverhoging door Sport en Recreatie van de Gemeente Rotterdam aan de clubs die al tientallen jaren in de Romeijnshof gevestigd waren, zijn wij, als Bridgeclub, op zoek gegaan naar betaalbare locaties..Deze hebben wij gevonden bij WION. Tal van andere clubs volgende dit voorbeeld. Het is bijna onbegrijpelijk te moeten vaste stellen dat Sport en Recreatie de Bridgeclub Meteoor uit de brand heeft geholpen door hen de zaal voor 6 weken aan te bieden voor de prijs waar wij voor zaten. Vervolgens boden zij een jaarcontract voor een lager bedrag aan.De Meteoor is daar niet in gestapt en terug gekeerd naar de Wel. Door wisseling van het opbouwwerk heeft Sonar het pand verlaten Echter het nieuwe opbouwwerk, Dock, huurde een ander pand. Het stop zetten van de subsidie aan de BOO zijn er een aantal ruimtes leeg gekomen, Het was eigenlijk het echte huis van onze wijk en dat willen wij zo houden. Met bibliotheek, theater enz... Snel in het AD schrijven dat het maar 27 % kostendekkend is, kan ik ook wel uitrekenen. U hebt het steen voor steen afgebroken. Zitten er grotere vastgoed belangen achter??:

Gast

2015-10-20 17:14

behoud van wijkgebouw de ROMEYNSHOF . Ga regelmatig naar het gebouw
Gast

#74 Romijnshof moet blijven

2015-10-20 17:26

Natuurlijk moet wijkgebouw de Romeynshof blijven, voor het sociale gebeuren en sowieso de Bibliotheek.

Ze sluiten overal de wijkgebouwen, de bewoners van Zevenkamp hebben hard gestreden voor  wijkgebouw het LCC te Zevenkamp.

Maar de harde strijd verloren, Zevenkamp heeft geen ontmoetingsplek meer voor de ouderen en alleenstaande.

De maandelijkse kledingbeurs, SKVR, Bridgeclub enz.

De wijkgebouwen moeten blijven, is belang voor iedere wijk.

Gast

2015-10-20 18:12

Omdat iedereen daar kan sporten en even iets drinken en gezellig bijkletsen na het sporten.