Wijkgebouw Romeynshof moet blijven!

Peter Buisman

/ #63 Romeynshof "het Huis in het Hart van de Wijk Ommoord”

2015-10-20 09:50

De Romeynshof staat letterlijk in het hart van de wijk Ommoord. Goed bereikbaar voor elke inwoner, goed bereikbaar voor mensen van buiten Ommoord. Wat is in feite het probleem? Het probleem is dat de Gemeente als beheerder, zowel in de Romeynshof als in het naastgelegen Atelier allerlei activiteiten heeft wegbezuinigd. Vervolgens zegt de Gemeente tegen de Ommoorders het gebouw wordt te weinig gebruikt en het wordt te duur om het te handhaven. Onderhoud is er de laatste jaren niet aangedaan door de eigenaar, de Gemeente Rotterdam. De buitenruimte rondom de Romeynshof wordt slecht schoon gehouden door de Gemeente Rotterdam. Vervolgens zegt de Bibliotheek haar huur op, omdat zij in feite het hele gebouw betalen en maar slechts een deel daarvan huren. Een oneerlijke huurbaas blijkt de Gemeente dus ook te zijn. Als dan alle shit bij elkaar komt is de idee bij de Gemeente ontstaan: "We kunnen de Romeynshof ook gewoon aan de bewoners van Ommoord geven". Dan zij wij, de Gemeente. er van af. Dan kunnen wij het personeel ontslaan en de bewoners zijn vrijwilligers dus dat kost niks. Klaar is Kees, waarbij de Gemeente Kees is en de Ommoorders de Sjaak.

Ik raad iedereen aan de Petitie van de BOO te steunen en te verspreiden. Doet u dat ook?

Daarnaast roep ik actieve Ommoorders op om het gesprek met  de Gemeente gezamenlijk aan te gaan om van de Romeynshof "het Huis in het Hart van de Wijk Ommoord” te maken, waarbij er natuurlijk best wel veel Ommoorders zijn die daar actief aan mee willen werken, maar niet zonder dat de Gemeente ten volle haar verantwoordelijkheid neemt. Vindt u dat ook? Neem dan contact met mij op, dan kunnen we samen alvast aan de gang gaan.