€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.

Gast

2011-10-24 18:43

Bezuinigen op psychotherapie is kortzichtig. Het leidt uiteindelijk tot verhoging van de maatschappelijke kosten.

Gast

2011-10-24 18:47

Schandalig. De overheid heeft geen idee wat deze nieuwe regelingen voor langetermijneffecten zullen hebben op het land. Deze effecten kunnen desastreus zijn voor de toekomstige economie. Beter voorkomen dan genezen. Hoe meer geld er in preventie wordt gestopt, hoe minder groot de schade die straks zal ontstaan. Deze schade zal straks tot aanzienlijk hogere kosten leiden, dan waar nu op wordt bezuinigd. Bezint, eer ge begint.

Gast

2011-10-24 19:00

Ik vind het schandalig en onhuman dat juist de kwetsbare mensen uit onze maatschappij op deze wijze worden getroffen. We gaan terug naar middeleeuwse praktijken waar ze vroeger zover mogelijk verbannen werden vanuit de maatschappij, opgesloten in huizen, verscholen in bossen etc. Nu zal het zijn dat ze hun huizen niet meer uitkomen of kwijtraken en zorg ontlopen door hun financiele toestand waarbij de bossen en opgesloten in hun woning plaats maken voor het ondergrondse wereld binnen de steden/randstad met alle gevolgen van dien. Is dit het waard, we hebben jaren gestreefd om juist minderbedeelde mensen in onze maatschappij op te nemen, te laten wennen om hun vervolgens een trap na te geven. Het zal je kind of familie maar wezen dan piepen we allemaal anders. Maar nu staat het (waarschijnlijk) zo ver af.....

Gast

2011-10-24 19:10

LS,
Weer extra betalen dit is stijlloos!

Gast

2011-10-24 19:17

ik vind het te gek dat mensen die echt hulp nodig hebben in de steek worden gelaten terwijl er zoveel geld naar het buitenland wordt overgemaakt en wat niet datgene brengt wat er van verwacht wordt.

Gast

2011-10-24 19:25

te gek voor woorden, want een onbenullige regels.
Er zullen mensen zijn ,die het leven zonder of met veel minder hulp niet meer aankunnen.

Gast

2011-10-24 19:30

uiteindelijk kan je dan alleen nog maar kiezen tussen de huur betalen en geholpen worden , dus je huis opzeggen en de kans dat je op straat teregt komt is dan groot als je kiest om geholpen te worden . dan heb je weer hulp nodig om een huis te krijgen , wat eerst weer geld kost , dan heb je weer te weinig begin kapitaal om een te huren en in te richten want dat is ook duurder geworden , wat weer veel stress en persoonlijke problemen met zich mee brengt , dan heb je weer hulp nodig om daar mee om te gaan en gaat het hele rieddel weer van voor af aan < ik herken hier nu wel een patroon in > je gaat nooit meer uit de problemen komen .

Gast

2011-10-24 19:39

Bezuinigen is aan de orde van de dag, maar zo'n rucksichtsloze bezuiniging als deze over de rug van patienten gaat veel te ver. Bovendien wordt er nu een groep patienten uitgelicht, waarom dan niet alle patienten, ook somatisch zieke?
En wat nog erger is, deze bezuiniging zal uiteindelijk (maar dan zit dit kabinet er misschien niet meer) blijken juist averechts te werken, nl meer problemen met onbehandelde patienten, hoge opnamekosten en schade in de maatschappij. Ongelooflijk dom dus om op zo'n manier te willen bezuinigen.

Gast

2011-10-24 19:54

!

Gast

2011-10-24 19:57

ONGELOVELIJK

Gast

2011-10-24 20:06

Waarvan moet ik dit in godsnaam betalen? Als ik al zoveel aan AWBZ betaal. Ik heb nog maar alleen maar zak en kleedgeld en geen geld om leuke dingen te doen. Wat o zo belangrijk is voor mensen met psychische problematiek. En dan willen ze nu ook nog al ons geld afhandig maken. Ik vind het SCHANDALIG en niet kunnen!

Gast

2011-10-24 20:06

een goede actie, ik zie nu al clienten noodgedwongen stoppen met hun behandeling omdat zij het niet kunnen betalen

Gast

2011-10-24 20:12

wat zullen veel mensen in Alphen a/d Rijn denken als ze straks een eigen bijdrage voor de behandeling van hun post-traumatische stress-stoornis moeten betalen, - gevolg van de daden van een zorgwekkende zorgmijder met schizofrenie?

Gast

2011-10-24 20:17

Ik vind het meer dan schandalig dat de wat zwakkere mens in de samenleving zo gepakt wordt dit gaat betekenen dat er velen zwaar in de problemen komen omdat de kosten niet te betalen zijn

Gast

2011-10-24 20:23

Mensen met succes denken dat ze dat aan zichzelf te danken hebben.
Een kabinet voor de succesvollen preekt de liberale formule van 'eigen verantwoordelijkheid'; gebrek aan empathie leidt tot een kortzichtige 'bezuiniging' die de samenleving per saldo niet slechts veel geld gaat kosten.

Gast

2011-10-24 20:29

De eigen bijdrage voor geestelijke gezondheid geeft naast de financiele problemen een stuitende boodschap aan de patient en zijn behandelaars.
Voor je stigma mag je nu ook betalen!
De maatregelen zijn niets minder dan geestelijke mishandeling!

Gast

2011-10-24 20:37

creeer aub links naar facebook en twitter om meer mensen makkelijker te bereiken. Aha, facebook al gelinked; mooi zo.

Gast

2011-10-24 20:41

Wij hopen dat het juiste effect hiermee wordt bereikt,want in deze samenleving worden zieken en mensen die weinig hebben steeds minder bedeeld.

Gast

2011-10-24 20:50

Een hele goede actie mijn steun hebben jullie,Erik

Gast

2011-10-24 20:58

Het kan te gek !
Geld vragen voor "ziek "zijn.

Dat moet beter worden , hopelijk helpt de petitie hieraan mee.

Gast

2011-10-24 21:34

Belachelijk

Gast

2011-10-24 21:44

goed initiatief.

Gast

2011-10-24 21:51

keigoed van jullie dat jullie dit doen, het zou belachelijk zijn als we zoveel moeten betalen!!!!

Gast

2011-10-24 21:53

Mensen met een psychiatrisch stoornis hebben het al moeilijk genoeg. Nederland is al zo ondoorzichtig met regeltjes en eigen bijdragen etc, ontzie deze mensen, investeer dat brengt op de lngere termmijn de kosten terug

Gast

2011-10-24 21:53

Zorg wordt straks weer alleen voorbehouden aan de rijken. GGZ is straks niet meer: "Geestelijke Gezondheidszorg maar: "Geen Goede Zorg"
Het is diep treurig dat de bezuinigingen maken dat goede kwalitatieve zorg voor iedereen wordt omgezet
in slechte kwantitatieve zorg.
Kiezen we voor kwaliteit van de Cliënt/patiënt of
voor Kwaliteit van de Cent.

Een land zonder Zorg baart Zorg!
Ria Antoinette Mulder
GGZ/WMO Ambassadeur.