€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.

Gast

2011-10-24 22:12

alweer worden de zwakste schouders zeer zwaar belast... en ze dragen al zoveel!
moesch

2011-10-24 22:13

alweer worden de zwakste schouders het zwaarst belast...

Gast

2011-10-24 22:19

teken aub allemaal...zorg is zo belangrijk....we willen toch allemaal hulp ontvangen als het nodig is.....bedankt

Gast

2011-10-24 22:29

kinderen zijn geen gemeengoed: individuele aandacht is hun levensbehoefte

Gast

2011-10-24 22:50

Helaas heeft ons gezin diverse malen te maken gehad met klinische opname in een psych. instelling. De impact hiervan is enorm.
Alle zeilen moeten worden bijgezet om deze perioden goed door te komen. Ook financieel is het een extra belasting.
Voor mij persoonlijk zou een extra bijdrage van Euro 145,-- pmnd nauwelijks op te brengen zijn.
Dit voelt als een dubbele straf.

Gast

2011-10-24 22:53

We willen toch niet terug in de tijd, patiënten
mogen geen zorg gaan mijden vanwege de
kosten. Op den duur zal dat problemen geven
voor patiënt en zijn omgeving.

Gast

2011-10-24 22:54

Vaak leven deze zwaar getroffen mensen al op het minimum. De eigenbijdrage maakt hun toch al zo moeilijke situatie, nog een moeilijker. Hierdoor gaan uitzichtloze situaties ontstaan.

Gast

2011-10-24 23:04

Hoe moeten we een extra eigen bijdrage gaan betalen als GGz-client c.q. patient voor medicatie, gesprekken, therapie? Gebruik je veel medicatie, dan krijg je in maart je afrekening al in de brievenbus. Dus zullen veel mensen stoppen met het slikken van die dure medicijnen. Heb je last van psychoses, dan kan het zijn dat stemmen zeggen dat je mensen moet gaan neerschieten. Dit is in het verleden al vaker gebeurd. Wil Edith Schippers daar verantwoordelijk voor zijn? En dan niet te vergeten de mensen die de eigen bijdrage wel betalen, maar onder de brug moeten gaan slapen, omdat zij geen geld meer hebben om de huur te betalen? Mevrouwtje Schippers, ja u! Volgens mij heeft u zelf heel veel psychiatrische hulp nodig komend jaar!

Gast

2011-10-24 23:07

te gek voor woorden!!!

Gast

2011-10-24 23:09

De inleiding van de petitie vind ik wat zwak,beter is het voor mij,leek die ik ben,wanneer het tweede deeltje begint over de discriminatie,want daar wordt het meteen concreet en duidelijk en daar gaat het tenslotte om,dat de toon nogal driftig en alarmerend is vind ik wel goed,want daar voel je het hart harder kloppen van de passie. Verder vind ik het goed dat jullie dergelijke petities aanbieden en opzetten, want oppositionele krachten moeten zich bundelen tegen de consequente afbraak aan prachtige en hoogstaande zorg. Wijn zijn gelukkig Amerika niet en het moet ook niet zover komen. Hier heerst gelukkig nog een humanistische, intelligente,sociale geest.Dus ga door,waarschuw den Hollander voor het verval van de natie, opdat zijn patatlust tot inzicht kome.

Gast

2011-10-24 23:15

Beste,

ik wil graag mijn handtekening zetten onder de petitie en zal dat doen.
Tegelijkertijd vraag ik me af of we de minister ook niet een AANBOD kunnen doen,
door alle directeuren van GGZ-instellingen, die zich tot Raad van Bestuur hebben gepromoveerd,
te vragen terug te keren tot een CAO-functie en het CAO-loon van directeur.
Het gebaar van de heer Verbogt in de GGZ Eindhoven is een goed signaal.
Maar niet structureel.
Vervolgens is het ook minder moeilijk om aan de werknemers in de GGZ te vragen voorlopig af te zien van salariseisen.
Ook de pensioenen van ex-GGZwerkers zullen vanzelf gekort gaan worden in deze financiële crisis.
Ik heb die directeurenpromotie nooit begrepen en vindt hem ook niet kloppen.
jos van den putte

Gast

2011-10-24 23:17

Dit mag niet doorgaan het word steeds erger met de zorg in nederland, steeds meer betalen, waar is het einde

Gast

2011-10-24 23:19

We hebben recht op een goede hulp als we die nodig hebben. Laten we die hulp in stand houden a.u.b.

Gast

2011-10-24 23:26

goede actie.Veel succes.

Gast

2011-10-24 23:27

Ik steun deze petitie, vanwege dat het niet sociaal verantwoordelijk is om meer dan 200 euro eigen bijdrage te vragen van mensen die hulpzoekende zijn en geen andere mogelijkheden hebben.

Gast

2011-10-24 23:34

Als het geld regeert worden de maatschappelijke problemen als maar groter aangezien dan de menselijke behoeften niet meer centraal staan maar alleen financieel/statistische/onpersoonlijke cijfers, op basis waarvan dan allerlei beslissingen, al dan niet met goede bedoelingen, genomen zullen worden. De noodzaak voor deze petitie [en andere vormen van sociaal protest] zijn dan ook symptomatisch voor de verruwing/verontmenselijking die al tijden aan de gang is, en waaraan wij allen ook verantwoordelijkheid voor dragen. Ik ben dan ook extra blij met de toon van dit protest, waarbij juist het belang van de menselijke waarden en zorg wordt onderstreept
bedankt voor en succes met de actie

Gast

2011-10-24 23:48

ik vind dit een zeer poitief gestelde petitie

Gast

2011-10-24 23:54

Schandalig dat steeds meer mensen worden uitgemolken en vooral als het op de eerste behoefte aankomt. Gezondheid / voeding normale levensbehoefte.

Gast

2011-10-25 00:04

Zo jammer dat wanneer de mensen die dit bedenken en uitvoeren een heel andere zorg krijgen als ze een zweertje aan hun teen krijgen.Laat staan als ze iets psychisch gaan mankeren.

Gast

2011-10-25 00:08

waar moet it allemaal heen,.....?!
zo krijgen mensen alleen maar meer problemen,door te hoge kosten,..
zo gaat nederland naar de ballen,....
denk toch eens goed na,daar in t kabinet!!!!!!!!!!!!!1
yf

Gast

2011-10-25 00:21

......... BIJNA ZONDER WOORDEN.......
MAAR IK HOOP, DAT DEZE PETITIE ERTOE BIJDRAAGT DAT HET RECHT ZEGEVIERT VOOR MENSEN MET EEN BEPERKING.
EN HET RECHT ZEGEVIERT VOOR MENSEN DIE MET NAME AFHANKELIJK ZIJN VAN EEN INKOMEN WAT DE OVERHEID ZE 'GEEFT' IN DE VORM VAN EEN UITKERING.
MIJN ZOON HEEFT DE ZIEKTE SCHIZOFRENIE.
HIJ MOET VERDER.
HIJ MOET PROBEREN DE EINDJES AAN ELKAAR TE KNOPEN, DAAR WAAR HET MOGELIJK IS OM VERDER TE GAAN......
HOE MOET HIJ NOU VERDER KOMEN???????

Gast

2011-10-25 00:41

Juist nu het aantal mensen met psychische nood stijgt, dient deze collectief gedragen te worden.

Gast

2011-10-25 01:01

Onze gezondheidszorg heeft prioriteit nodig t.o.v. hulp buiten Nederland, of acties zoals repatriering van zwerfhonden. Laten we wel mensen blijven, en onze bevolking goed verzorgen. Teken van beschaving.

Gast

2011-10-25 01:03

Ziek zijn is geen keuze. Het overkomt je en zeker voor een psygische aandoening is weing begrip en steun in de directe leefomgeving. Sterker nog mijn autistische en zwakbegaafde zoon is en werd gepest, getreiterd, geschopt en geslagen!!! Word wakker. Wij hebben het al zo zwaar, nu word het ondragelijk gemaakt. Klinkt ook als: eigen schuld, dikke bult! Misselijkmakend! Een schande, en dit boven op alle andere maatregelen die ons als gezin een vermogen kosten, WTCG is er voor ons ook al niet meer, net teveel inkomen maar wel mega kortingen, eigen risoco en eigen bijdrage's en dat voor ons gezin x4!!!!!! Tel uit wat er overblijft als leefgeld. Stom, dom, kortzichtige maatregel. Heel erg jammer dat domheid niet strafbaar is. En boven al een sigmatiserende maatregel....Dank u, politiek.

Gast

2011-10-25 01:12

Onrechtvaardig, waar moet it allemaal heen,.....!!!