Geen jeugdhuis zonder muziek
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen jeugdhuis zonder muziek.
Gast |
#2592011-12-07 10:15Oordopjes in je oren moeten stoppen om naar live muziek te luisteren is ronduit belachelijk. Je hebt veel meer aan een stiller maar goed gemixt optreden dan aan met oordopjes afgevlakte luide muziek. Goede maatregel. |
Gast |
#2622011-12-07 12:00Volgende stap: jongeren in een hoekje zetten en gewoon laten wegkwijnen? |
Gast |
#2632011-12-07 12:06NEE, we steken drummers NIET achter onnozel plexiglas, wat ne zever! |
Gast |
#2642011-12-07 12:13in jeugdhuizen moet er vrij muziek kunnen gespeeld worden zonder dat iemand daar problemen mee heeft. zo gebeurd het al jaren.. |
Gast |
#2662011-12-07 12:34Hallo, ik ben zelf voorzitter van een jeugdhuis met een milieuvergunning. Onze jeugddienst heeft dit in der tijd proberen tegen te houden, omdat ze dachten dat de andere jeugdhuizen in onze gemeente dan ook verplicht zouden worden door het gemeentebestuur om een milieuvergunning aan te vragen. Dit simpelweg omdat dit voor sommige jeugdhuizen gewoon niet mogelijk zou zijn, daar enkele van deze midden in het centrum van hun dorp liggen, en deze dus omringd zijn met huizen en appartementen. Om voor deze jeugdhuizen een milieuvergunning te kunnen vastkrijgen zou dit 10 000-den euro's gekost hebben aan akoestische isolatie, en dit is dan nog maar enkel om het geluid binnen de muren te houden. Als ze dan ook nog moesten zorgen voor een gereduceerde kost aan verwarming, water en elektriciteit, zouden ze helemaal kopje onder gegaan zijn. Dit gewoon om even aan te duiden dat een milieuvergunning meer inhoudt dan enkel een reductie in volume. MAAR wil dit dan zeggen dat we er maar op los moeten blazen en niet moeten denken aan onze oren of die van anderen? Ik denk het niet! Er zijn ook andere manieren om het volume van een DJ of band te beperken, maar waardoor de aanwezigen toch het gevoel krijgen dat hun oren van hun hoofd worden af gespeeld. Zo zou men beter investeren in het opleiden van verantwoordelijken van een jeugdhuis een degelijke opleiding te geven in het opstellen en het afregelen en bedienen van een PA-installatie. Het degelijk opstellen en richten van een geluidsintallatie doet immers al veel aan het geluid dat je hoort. Zo ook het afstellen en het bedienen van de installatie, bijna overal waar je komt hoor je van die schelle scherpe tonen uit de luidsprekers komen die eigenlijk soms al pijn doen aan de oren, regel dit eens fatsoenlijk af, en je zal zien dat je hieruit ook veel kan winnen. Onaangenaam geluid is immers ook geen muziek! |
Gast |
#2672011-12-07 12:491/Wetende dat men hier spreekt over vzw's dan stelik me de vraag wie die extra opgelegde bedragen gaat ophoesten...ben er vrij zeker van dat de gemeente er niet om staat te springen..2/Decibelverlaging? waarom niet gelijk verplicht gebarentaal invoeren? en bands die alleen zo en met luchtgitaren spelen...Natuurlijk zijn er weloplossingen ivm geluid maar men mag toch nog het gevoel hebben dat er iets is om naar te luisteren...en qua materiaal...goede PA en boxen kosten nu eenmaal veel geld... Voor hun is het altijd al de ultieme plek geweest om zich te bewijzen en enige vorm van bekendheid te verwerven,de lokatie ,het publiek- laten we zwijgen van de beperkte financiele middelen die zowel zij ALS het jeugdhuis maar hebben om het te organiseren-- zelf heb ik jaren aktief geweest in een jeugdhuis en tot mij spijt moet ik vaststellen dat die vrijheid/blijheid van jongeren nog maar eens moet beknot worden,en wat het me meeste stoort is dat het allemaal beslist /overlegd wordt door mensen die totaal geen feeling/verleden hebben ermee! Men is weer eens goed bezig,dat beetje plezier dat er nog kan zijn voor de jongeren neem dat gerust af,en dan kan je er gerust weer een nieuwsartikel aan wijden waarom er zoveel "hangjongeren" zijn ed....hoe zou dat nu komen...o:) In vergelijk met vroegere jaren is er minder en minder plaats voor jongeren waar ze met een gerust gemoed en op vriendschappelijke basis elkaar kunnen ontmoeten,een babbel slaan,aktiviteiten....wreed spijtig is dat! |
Gast |
#2692011-12-07 13:43De strijd tegen gehoorschade is belangrijk, maar de aangehaalde wetgeving is totaal buitensporig. Een grote bak met oordopjes aan de ingang zou al veel oplossen. |
Gast |
#2712011-12-07 13:57In mijn jeugthuis het maeghergoet ben ik verantwoordelijk voor de optredens die gebeuren ja als het hen lukt kan ik die wel op me buik schrijven :( |
Gast |
#2742011-12-07 14:26Muziek hoort bij een jeugdhuis, waarom maakt de maatschapij het zo duur voor de jongeren? Mogen de jongeren geen plezier meer maken? |
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
767 Gemaakt: 2024-11-23
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
240 Gemaakt: 2024-12-21
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5497 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
627 Gemaakt: 2024-12-11
Respecteer de euthanasiewet
7792 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
127 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
117 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
120 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Laat chinastraat leven!
5426 Gemaakt: 2024-11-26
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
561 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65259 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
148 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22372 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1168 Gemaakt: 2024-11-09
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3481 Gemaakt: 2024-04-23
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09