stop de jacht in de uitkerkse polder
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie stop de jacht in de uitkerkse polder.
Gast |
#1012012-01-09 23:44Beste ondertekenaars en inrichters, Ik heb hierbij toch enkele bedenkingen. Klopt het dat er veel vossen voorkomen in de oudlandpolder en deze dus het vogelbestand zwaar aantasten. Is de jacht hier dan geen hulpmiddel om in dit ecologisch gebied (geen natuurgebied)de vossenpopulatie in te perken. Het is me niet zo duidelijk met deze petitie welke jacht jullie willen verbieden. Want volledig afschaffen vermoed ik dat dit in de toekomst eder nefast zal zijn voor de vogels dan constructief. In Antwerpen is er ook een neutraal onderzoek gebeurd die aantoonde dat in de polders uitbreiding van natuurgebied, zoals jullie bepleiten, negatief is voor de weidevogels die zich aan de landbouw zonder excessen hebben aangepast en dus tegen de natuur is. Ik weet natuurlijk niet wat de gegevens in de Oudlandpolder zijn. Zou het niet eerlijker zijn dat mensen ook een neutrale keuze kunnen invullen of zelfs tegen deze mening kunnen stemmen. Zo kan je een nog betere petitie afgeven aan de minister. Voordat ik deze petitie zou onderteken heb ik dus meer (neutrale) informatie nodig. |
Gast |
#1022012-01-09 23:49Ik vind het een schande dat er in zo een speciaal vogelrijk gebied gejaagd mag worden, de enkele hazen en patrijzen die ons nog resten moeten met rust gelaten worden. De overwinteringsplaats van zoveel weide- en waadvogels, ganzen en eenden moet vrij van jacht zijn. Jacht is niet meer van deze tijd. |
Gast |
#1032012-01-09 23:59Ik ben nu 12 jaar en zou graag later ook nog kunnen komen genieten van de natuur in de uitkerkse polder De ganzen,eenden, goudplevieren, kieviten vind ik prachtig, ook die helicopters verjagen voordurend de dieren. Landelijn. |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2012-01-10 00:03- Date of removal: 2012-01-10
- Verwijderingsreden:
Gast |
#1062012-01-10 04:18Jacht hoort inderdaad niet thuis in een beschermd natuurgebied: zij verstoord de rust van de dieren die er hun habitat hebben. |
Gast |
#107 Re:2012-01-10 09:04beste, heb inderdaad beetje dezelfde bemerkingen aan de inrichters van deze site, die mensen die staan te roepen van alle jacht te stoppen en de trekkende vogels niet neer te knallen als ze in de polder toe komen zijn zeer kortzichtig, de 'jacht' in de vogelrichtlijngebieden is van zeer korte duur, met name slechts open tot 15 november dus ik zie het probleem niet van de in de winter toekomende trekvogels ?? en daarbij nog eens de aantallen soorten die slechts mogen bejaagd worden zijn zeer beperkt, al de rest is beschermd dus het is niet zo simpel te stellen dat zomaar naar alles geschoten wordt... als we willen bijleren moeten we voor ieders mening openstaan in plaats van onmiddellijk te oordelen en ook eens niet beschaamt te zijn om eens over de grens te kijken hoe anderen de problemen aanpakken of niet aanpakken. zoals het probleem van gondbroeders niet enkel een probleem is door verstoring van jacht, wandelaars,... maar ook van predatie ? en als laatste, de jaarlijkse voettocht (tweedaagse voettocht blankenberge) loopt dwars door de polder midden in het broedseizoen(mei), op de paden maar ook op sommige stukken dwars door de weilanden, en daarbij nog hier en daar (veel) afval achterlatend, luid zingend,... dit is toch ook een vorm van erge verstoring voor de plaatselijke dieren, die we zouden moeten verbieden, naar analogie van de meningen die ik hier las. Dus ik denk dat we nog altijd in dit kleine vlaanderen moeten proberen overeen te komen en de zo te klein geworden openbare ruimtes samen te 'gebruiken'. graag meer en correctere(objectieve) info graag !
|
Gast |
#1082012-01-10 09:08Ik woon op enkele honderden meters van de Uitkerkse Polder en wist hier niets van . Met andere woorden, er wordt te weinig ruchtbaarheid gegeven aan dit item . Waarom niet VTM of VRT inlichten om te proberen een kleine reportage hierover te maken voor het nieuws ????? |
Gast |
#110 Re:2012-01-10 09:24Goed idee er moet meer ruchtbaarheid aan gegeven woorden . |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2012-01-10 09:52- Date of removal: 2012-01-10
- Verwijderingsreden:
Gast |
#1132012-01-10 09:56Natuurgebieden horen toe aan de NATUUR en niet aan zij die met gevaarlijk tuig maar één doel hebben : DODEN |
Nathalie |
#1152012-01-10 10:02Chasser dans une réserve naturelle où la faune trouve enfin un peu de quiétude est tout simplement honteux et inadmissible. L'aspect réserve naturelle perd alors tout son sens Ces zones de quiétude sont rares, il faut vraiment préserver ce qu'il reste, c'est notre devoir et celui des décideurs aussi !!!! |
Gast |
#1162012-01-10 10:10Ik vind het goede zaak als het jagen in natuurgebieden geheel wordt verboden. Door goede beheermaatregelen kan de stand van het wild goed worden gereguleerd. Dus jacht heeft dan geen enkel nut, enkel plezier en daar zijn dieren te goed voor, mvrgr hans oostwouder |
Gast |
#1172012-01-10 10:28Uitkerke est un endroit de repos pour les oiseaux, pas un terrein de chasse |
Gast |
#1182012-01-10 10:46Les polders d'Uitkerke étant un havre de paix pour l'avifaune nicheuse et hivernante présente sur notre littoral, il me semble tout à fait normal d'y interdire toute action de chasse. |
Gast |
#1202012-01-10 10:48Als er jacht moet gemaakt worden dat genoodzaakt is dan is het verandwoord , maar stop het onverandwoorde doodschieten van vogels dat kan niet! laat ons aub de natuur respecteren er is al zoveel kapot gemaakt . |
Gast |
#1222012-01-10 11:05Kappen met dat moorden ! Onderzoek nou eens echt of ze schade doen en zie dat dat niet het geval is Probeer eens te genieten en wees trots op deze toppers die van ver komen vliegen |
Gast |
#123 Re:2012-01-10 11:26dat onderzoek wil ik toch wel eens zien. Ik vraag me af welke vogels er nog in de akkers en weilanden zitten. Weide- en akkervogels zijn de laatste 30 jaar zo goed als volledig verdwenen in België. Dit niet door jacht of vossen maar door de snelle evolutie in de manier van landbouw. (natuurlijk dit niet alleen maar is toch wel de grootste pion hier in) Door het intensieve maai- en graasbeheer, vele bemesting,intensieve bewerken van grond, gebruik van veel en grote machines en te opgekuiste gronden (geen wilde hoekjes, geen stukje grond dat niet om geploegd of gemaaid wordt) zijn veel vogels zoals leeuweriken, piepers, kwikstaarten, grutto's, wulpen, tureluurs, ... verdwenen maar ook vele andere fauna die een belangrijke kern van de voedselketen vormen. Er wordt niet gevraagd dat alle polders omgebouwd worden naar natuurgebied. Wel word er gevraagd om de natuur terug te betrekken in landbouw. Dit door een rustgebied te hebben waar alle fauna en flora kan op terugvallen in de polder en met enkele kleine aanpassingen in de manier van landbouw (strikt maai- en graasbeheer, zeer beperkte bemesting, weiden en akkers terug vochtig zetten en vaste poelen aanleggen, ...) zonder dat de landbouw hier verlies op doet. In de enkele gebieden waar dit gedaan wordt door de boeren ontstaan zeer mooie en waardevolle eco-systemen met terug de akker- en weidevogels (niet meer in de aantallen van vroeger maar ze zijn er wel terug). Vossen zijn de top van de voedselketen en zijn zeer belangrijk in een ecologisch belangrijk gebied. In de natuur overleven de sterkste en worden de zwakke en zieke beesten geëlimineerd, zo blijven populaties gezond en sterk. Naargelang het voedselaanbod groeit of zakt de populatie vossen, meer voedsel is meer jongen en kleinere territoria en minder voedsel betekent grotere territoria en slechts een minimum aantal jongen waardoor de populatie vossen zakt. Het voedselaanbod regelt de predatoren en niet andersom. Als je vossen afschiet zakt de overlevingskans van de soort en krijgen ze meer jongen waardoor de populatie even groot blijft of groter wordt. |
Gast |
#1242012-01-10 11:37De jacht in dit mooie natuurgebied, waar ik 's zomers veel langskom met de fiets, moet gestopt worden. Leve de natuur. Norbert Moerman |
Gast |
#1252012-01-10 11:43De natuur in Vlaanderen is totaal versnipperd. Vele diersoorten hebben zich teruggetrokken in de enkele grote natuurgebieden die Vlaanderen nog rijk is. Het is dan ook de evidentie zelve dat elke vorm van jacht en bestrijding in dit gebied verboden wordt. Jacht veroorzaakt - naast het rechtstreekse afschot van individuele dieren - ook verstoring onder de pleisterende vogels waardoor ze meer moeten opvliegen dan strikt noodzakelijk is. Voor deze vogels is dit puur tijd- en energieverlies want de tijd die ze nu noodgedwongen aan vliegen moeten besteden, kunnen ze niet besteden aan het zoeken naar voedsel waardoor hun conditie achteruitgaat. Een goede conditie hebben ze nodig om binnenkort weer naar hun broedgebieden te vliegen in meer noordelijke gebieden in Europa. Jan Rodts (Vogelbescherming Vlaanderen) |
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
752 Gemaakt: 2024-11-23
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5475 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
608 Gemaakt: 2024-12-11
Respecteer de euthanasiewet
7780 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
110 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
108 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
117 Gemaakt: 2024-12-13
Laat chinastraat leven!
5421 Gemaakt: 2024-11-26
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
559 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65258 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
376 Gemaakt: 2024-11-29
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1167 Gemaakt: 2024-11-09
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
147 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22368 Gemaakt: 2020-06-30
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3479 Gemaakt: 2024-04-23
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
878 Gemaakt: 2024-11-07
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07