laat Karin wonen!

Gast

/ #73 #51 en andere sceptici

2014-01-08 18:38

Ik heb eea al een tijdje van afstand gevolgd en verbaas mij steeds meer over de hele gang van zaken. Ja er is een andere woning aangeboden maar op een dermate afstand dat dit voor de kinderen überhaupt niet haalbaar is qua afstand etc. Het is niet zo dat Karin hier voor 3 keer niks zit en dat ze alles kado krijgt. Er wordt door Karin normaal een behoorlijke huur betaald en betaald op tijd en heeft geen enkele achterstand. Een coöperatie zal een tijdelijke overeenkomst sluiten omdat er anders andere rechten optreden wanneer een pand te koop staat. Dit pand staat al jaren te koop en stond leeg toen ze het betrok en was in slechte staat en had veel achterstallig onderhoud. Dit is door Karin opgeknapt. Echter het pand staat nog steeds te koop en er is nog steeds geen koper voor gevonden. Het pand zal dan leeg komen te staan of een andere tijdelijke huurder? Waarom? Het pand naast Karin staat ook leeg. Dus het is niet zo dat er een pand onttrokken wordt.

Waarom iemand op kosten jagen (kosten waar Karin niet op zit te wachten en die niemand zou willen maken wanneer het niet hoeft. Ik denk dat zelfs de sceptici dat niet zouden willen. Want verhuizen kost gewoon geld hoe goedkoop je het ook wilt doen.

Wanneer het probleem is dat er een tijdelijke overeenkomst is en dat er geen vaste huurovereenkomst mag ontstaan, los dat dan op en maak afspraken die worden vastgelegd en dat is best mogelijk. Bijvoorbeeld wanneer het pand verkocht wordt dan met 2 of 3 maand opleveren. Karin is al heel lang op zoek naar een andere locatie en zal dat ook blijven doen maar er moet wel een woning zijn en niet het surrogaat voorstel wat er is aangeboden. Denk niet in problemen maar in oplossingen en inderdaad wat een ander ook zegt niet alleen roepen maar ook actie ondernemen. Ik bied in ieder geval aan om eea juridisch te laten toetsen en via mijn netwerk ook lokale en landelijke pers te informeren en activeren. Ik kan mij voorstellen dat er normaal en constructief overleg moet en kan plaatsvinden en dat wanneer de coöperatie halsstarrig blijft weigeren de publiciteit gezocht gaat worden.