Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Gast

/ #62

2015-02-10 07:47

Ik heb 24 jaar in de Oude Sint Gommarusstraat gewoond.

Ik woon nu 11 jaar in de buurt van De Goede Herder.

Dagelijks breng ik mijn kinderen bij mijn ouders die zo vriendelijk zijn om de kinderen voor school op te vangen. Opa brengt hen dan naar school in de Elzestraat.

Ik heb nooit een probleem gezien in de  regio rond de bruggen, behalve dan een drukke Nekkerspoel. Ik ben in het centrum van Mechelen naar school gegaan, Nekkerspoel was steeds druk en gevaarlijk.

Ik vraag me af wie hier de laatste 30 jaar een probleem heeft gehad van files en drukte voor hun voordeur. Het Lyceum is druk voor starttijd, dat is heel normaal voor een school, maar het Lyceum verplaatsen of sluiten is gelukkig geen optie. We kunnen niet alle straten met een school afsluiten voor gemotoriseerd vervoer.

Of is dit in vele gevallen een zaak van mensen die daar sinds max 10 jaar wonen, de situatie daar toch ook kenden én toch beslist hebben "daar willen we oud worden en onze kinderen laten opgroeien". Zo kennen we de problematiek in Zaventem: we kopen een huis - o jee er vliegen vliegtuigen laag over - de vliegroute moet aangepast worden omdat wij hier last van hebben. Als ik me niet vergis is de originele populatie van deze regio die tegen het afsluiten is.

Ik probeer me al aan te passen, vanmorgen reed ik 35min op de R6, langs mijn normale route duurt het 15 min. Maar smog en uitlaatgassen door file zijn in deze tijden minder van belang, of net niet?

In elk geval hoop ik dat democratie hoogtij kan vieren na de try out!