Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Gast

/ #247 Paaltjes aan GND plaatsen ?

2015-03-11 07:27

Ik stel me eigenlijk volgende vraag.  Als de paaltjes en de éénrichting blijven bestaan, waarom zou men dan ook geen paaltjes plaatsen aan de Grote Nieuwendijk (waar nu éénrichting is) zodat het daar ook afgesloten is.  Dan zitten ze daar nog rustiger.

Als ze iedereen die van Katelijne naar Mechelen gaat verplichten om langs de Nekkerspoelstraat of de R6 en de vesten te rijden, waarom zouden de mensen uit die wijk dan wel langs de Mechelsesteenweg mogen rijden om naar Katelijne te gaan.  Dat die ook de Nekkerspoelstraat en de Berlaarbaan gebruiken of via de Zwartzustersvest.  Om hun eigen woorden te gebruiken, die straten zijn daarvoor bedoeld.  Dat ze zelf ook maar omrijden of wat in de file gaan staan.

Je zou dan zelfs ook de Boerenkrijgstraat enkel richting kunnen maken richting verkeerslichten en de Borgersteinlei-Meidoornstraat ook enkelrichting maken richting ijzerenveld zodat ze die straten niet als "sluipweg" kunnen gebruiken als ze naar de R6 of Bloemen Van Gastel  of Katelijne willen rijden.

Als je van Katelijne naar Mechelen rijdt is hun straat een sluipweg, maar van Mechelen naar Katelijne blijkbaar niet.  Ik snap het dus niet zo goed.

Voor alle duidelijkheid, ik ben zelf geen voorstander van dit plan.  Ik heb liever alle paaltjes weg en een degelijke oplossing voor de verkeerssituatie waar iedereen zich in kan vinden.