Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug.

Gast

#226 Het kan tellen

2015-03-08 23:50

#224: - Re: Re:  

Het is onvoorstelbaar om te lezen waar de echte haat vandaan komt.   Volgens mij kan je onmogelijk eisen dat je eigen straat wordt omgevormd tot een leefstraat ten koste van anderen, want dat is puur egoisme.   Als je dan de mensen die erop reageren als haatzaaiers bestempeld dan ben je intellectueel oneerlijk bezig.     Verdere dialoog is dan ook totaal onmogelijk met mensen zoals u.

Gast

#227 MRe:

2015-03-08 23:51

#214: -  

Man man wat een onzin wordt hier toch verteld om het eigen gelijk te halen. 

Gast

#228 Re: Re: Re:

2015-03-09 08:04

Ik zit niet in het actiecomité en heb deze petitie niet opgestart maar ben wel tegen de paaltjes.  Als we willen dat er een andere oplossing komt dan de paaltjes, dan zijn dergelijke initiatieven wel nodig.  Als je niets doet verandert er helemaal niets.  Dan worden er argumenten op tafel gelegd pro en contra, sommige al extremer dan de andere.

De voorstanders worden dan bestempeld als egoïsten, de tegenstanders als luirikken die voor alles hun wagen gebruiken.  De waarheid ligt ergens in het midden.

Als iedereen verwijten naar mekaar blijft gooien, dan komen we er helemaal niet meer uit.  Beter zouden voor- en tegenstanders, samen met het stadsbestuur rond de tafel gaan zitten en een constructieve oplossing zoeken waarin iedereen zich kan vinden.

Gast

2015-03-09 10:20

das allemaal de schuld van die domme bart somers.het wordt tijd dat hem afbolt als burgemeester van mechelen.het enigst van wat hem doet,is zoveel mogelijk flikken aanwerven,om mensen zoveel mogelijk verkeersboetes,gasboetes enz.. te geven. SOMERS STA OP EN PAKT U VERANTWOORDLIJKHEID.

Gast

2015-03-09 10:26

IK HEB GEEN ZWARTE VLAG HANGEN?EN TOCH BEN IK 100 PROCENT TEGEN. EN IK ZAL OOK MET FIERHEID TEGEN STEMMEN.DE STOPS MOETEN WEG AAN DE SPOORBRUGGEN.

Gast

2015-03-09 10:31

STOP MET OVERDRIJVING. OPEN ONZE STRATEN TERUG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.............. ben inwoner van grote nieuwendijkstraat

Gast

2015-03-09 10:39

DE MENSEN DIE DEZE PROJECKT HEBBEN BEDACHT WONEN VOLGENS MIJ OP ANDERE PLANEET.HOE KOM JE ERBIJ OM ALLE 3 BRUGSPOREN AF TE SLUITEN.VOOR EFKES NAAR DE BAKKER MOET IK BIJNA EEN KILOMETER OMRIJDEN,SCHANDE !!! marleen

Gast

#233 Re: Re: Re:

2015-03-09 11:04

Ik vrees dat plaatsen waar kinderen op straat kunnen spelen niet meer van deze tijd is.  20 of 30 jaar geleden kon dat nog maar nu moet je daar al in de hele rijjke buurten voor gaan wonen.

Het probleem is dat door die straten af te sluiten, jouw kinderen op straat kunnen spelen maar daardoor worden onze straten nog drukker.  Als die wagens gebruiken nu voor een deel onze straten.  Onze kinderen konden ook niet op straat spelen maar nu wordt het ook voor hen nog gevaarlijker.  U moet dan toch ook begrijpen dat we daar tegen ingaan.  Ook wij zijn bezorgd om de veiligheid van onze kinderen.

We kunnen er dus beter voor zorgen dat het verkeer gespreid wordt over de ganse buurt en de infrastructuur zo inrichten dat mensen die er niet echt moeten zijn, ontraden worden om deze straten te gebruiken.

Voor de kinderen moeten er in die buurten toch plaatsen zijn die ingericht kunnen worden als spleelplein, speelruimte of recreatieruimte zodat ze toch veilig kunnen buiten spelen.

Je kan er éénrichtingverkeer invoeren, waardoor er misschien ruimte vrijkomt voor fietspaden en lussen creëren om sluipverkeer tegen te gaan. Zo veel mogelijkheden dus.

Hiervoor moet de Stad Mechelen wel bereid zijn te investeren in de buurt.  Ze hebben wel geld voor de heraanleg van de Bruul, de bouw van grote parkings in en rond de stad en allerhande grote projecten.  Voor de Nekkerspoel hebben ze blijkbaar alleen geld voor een paar paaltjes.

Ik ben er dus van overtuigd dat indien iedereen rond de tafel gaat zitten (voorstanders en tegenstanders uit de Nekkerspoel en eventueel zelfs de aangrenzende buurten en het stadsbestuur), en de stad bereid is geld vrij te maken om hier te investeren, dat er een goede oplossing uit de bus kan komen.  Het moet dan wel op een deftige manier te gebeuren en niet door mekaar de huid vol te schelden.  Iedereen zal een beetje water bij de wijn moeten doen.

Gast

#234 Re: Re: Re: Re:

2015-03-09 14:36

#233: - Re: Re: Re:  

de breedte van het straatprofiel bepaald in hoeverre het auto verkeer wel/niet door mag.

De vesten en nekkerspoel staat zijn breed, dus het meeste verkeer moet daardoor, zo simpel als wat.

Onze straat is 3,5 meter, dus ja ik wens daar geen sluipverkeer meer.

Gast

#235 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-03-09 14:57

#234: - Re: Re: Re: Re:  

Auto's van 3,5 m breed (nee, geen vrachtwagens), die moet ik nog leren kennen hoor.

Maak er enkel richting van he. En dan is het te hopen dat het niet in uw nadeel is he. Zoals velen van uw buurtbewoners nu ondervinden. Sluipverkeer wenst niemand, maar door straten doodlopend te maken lost dit niets op, het probleem wordt alleen maar verlegd.

Gast

#236 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-03-09 23:24

#234: - Re: Re: Re: Re:  

En dat wist u niet toen u daar kwam wonen.....

Gast

#237 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-03-09 23:51

#236: Gast - Re: Re: Re: Re: Re:  

toen ik daar kwam wonen was de straat ook al 3,5 m breed ja....

Gast

#238 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-03-10 07:38

#237: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Als de straat toen al even breed was, dan vond je toen al dat die dat verkeer niet kon slikken.  En er toch komen wonen ?  Waarom dan ?

En vertel niet dat het toen veel minder druk was want da's dikke zever.  Het is daar altijd al druk geweest.

Gast

2015-03-10 19:59

man man...ze gingen eens de gouverneur aanschrijven. Nu die niet naar hun pijpen danst, is het ongelooflijk hoe ook de gouverneur op schandelijke wijze door het slijk wordt gehaald. Maar, we zijn wel voor een positief project hoor!

Gast

2015-03-10 22:22

De stad heeft geld om de bruul te verbouwen, en besteed zoveel geld aan die parkings, maar voor dit probleem doen ze niks. Schande

Gast

2015-03-10 22:27

Ik vond het vroeger beter!!!!!!!

Gast

2015-03-10 22:32

De stops weghalen aan de spoorbruggen en het probleem wordt opgelost.

Gast

2015-03-10 22:39

WEG MET DAT PROJECT

Gast

2015-03-10 22:58

STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP STOP

Gast

2015-03-10 23:02

STEM TEGEN IS DE BOODSCHAP

Gast

2015-03-10 23:14

Dit systeem is niet goed,

Gast

#247 Paaltjes aan GND plaatsen ?

2015-03-11 07:27

Ik stel me eigenlijk volgende vraag.  Als de paaltjes en de éénrichting blijven bestaan, waarom zou men dan ook geen paaltjes plaatsen aan de Grote Nieuwendijk (waar nu éénrichting is) zodat het daar ook afgesloten is.  Dan zitten ze daar nog rustiger.

Als ze iedereen die van Katelijne naar Mechelen gaat verplichten om langs de Nekkerspoelstraat of de R6 en de vesten te rijden, waarom zouden de mensen uit die wijk dan wel langs de Mechelsesteenweg mogen rijden om naar Katelijne te gaan.  Dat die ook de Nekkerspoelstraat en de Berlaarbaan gebruiken of via de Zwartzustersvest.  Om hun eigen woorden te gebruiken, die straten zijn daarvoor bedoeld.  Dat ze zelf ook maar omrijden of wat in de file gaan staan.

Je zou dan zelfs ook de Boerenkrijgstraat enkel richting kunnen maken richting verkeerslichten en de Borgersteinlei-Meidoornstraat ook enkelrichting maken richting ijzerenveld zodat ze die straten niet als "sluipweg" kunnen gebruiken als ze naar de R6 of Bloemen Van Gastel  of Katelijne willen rijden.

Als je van Katelijne naar Mechelen rijdt is hun straat een sluipweg, maar van Mechelen naar Katelijne blijkbaar niet.  Ik snap het dus niet zo goed.

Voor alle duidelijkheid, ik ben zelf geen voorstander van dit plan.  Ik heb liever alle paaltjes weg en een degelijke oplossing voor de verkeerssituatie waar iedereen zich in kan vinden.

Gast

2015-03-11 15:19

DEZE PROEFSTELLING TREKT OP NIKS, HET IS OVERBODIG

Gast

2015-03-11 15:26

IK BEN ER TEGEN !!!!!!!!!!!!!!

g

#250 Re: Re:

2015-03-11 22:01

#22: buur - Re:  

Geachte,

We moeten aan het algemeen belang denken, niet aan het belang van enkelen die in een bepaalde straat wonen.

Feit blijft dat er nu heel veel dient rondgereden te worden, wat gewoon voor meer verkeer, meer milieuverontreiniging, meer lawaaihinder, en meer frustratie zorgt.

Sluipverkeer los je op door de doorgangswegen aan te passen of te verbeteren. Door wegen af te sluiten is er nog niets opgelost, integendeel, je verplaatst enkel het probleem.

Ik woon persoonlijk achteraan in de Grote Nieuwedijkstraat, en moet elke morgen nu aanschuiven aan Nekkerspoel, terwijl ik vroeger inderdaad binnendoor naar Mechelen Noord kon. s' Avonds is het hetzelfde verhaal. Hierdoor ontstaat er gewoon meer verkeer.

Hierdoor gaat de levenskwaliteit er voor iedereen op achteruit...