tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)

Gast

/ #257 Een man die zijn gezin achterlaat. Ikke nie begrijp ....

2015-10-14 20:33

Middels de media wordt met regelmaat geventileerd dat het merendeel mannen (90%) zijn die de overtocht maken. ikzelf als vader moet er niet aan denken om het gezin in een oveilige situatie achter te laten om een ander plekje op de wereld te gaan zoeken. Als al deze mannen een collectief vormen, zouden ze dan geen krachtig verdedigingslinie kunnen opzetten voor de gezinnen. Zou de internationale gemeenschap daar niet in kunnen ondersteunen? Portocabines zijn toch ook te plaatsen daar waar deze mensen de roots zijn. Integratie is een mooi woord maar ervaringen leren toch dat het niet werkt. We passen aan maar de frustratie groeit. Het signaal van meneer Wilders wordt versterkt. Ik hoop dat de politiek dat niet gaat onderkennen. Ik zou me doodvechten voor de veiligheid van het gezin en zeker niet aan de andere kant van de wereld een plekje gaan zoeken, in ieder geval niet alleen. Ik begrijp deze beweging niet van deze mannen. Als ze aankomen zou ik de vraag stellen, waar is je gezin? Ga terug en voor ze zorgen. Dit doe je het gezin niet aan. Aanspreken op de verantwoordelijkheid om te zorgen voor het gezin. Meteen laten voelen dat je zo niet met vrouw en kinderen omgaat. Er is altijd wat aan te merken op de wijze waarop de vrouw wordt behandeld in die cultuur, de politiek versterkt het wel door dat zgn. zorg gevoel en medelijden. 

Zo blijven in ieder geval de echte vluchtelingen met hun gezin over. Een stuk minder en beter te ondersteunen. Tevens krijgen die echt de kans om een plekje te vinden. De weerstand van de mensen is de Harnaschpolder is terecht en niet weg te wuiven. Hoe sociaal we ook willen zijn, onze samenleving is van waarde, mensen werken er hard voor. Ze werken hard voor een mooi plekje. Ieder weldenkend politicus weet dat de waarde van een huis zakt als je een dorp van portocabines gaat bouwen in een nieuwbouwwiijk. Deze mensen hebben gekocht en bezitten rechten. Er is een mooie wijk beloofd. Als gemeente besluit het anders in te richten dan dienen zij die keuze te verantwoorden. Ook als het van hoger hand komt. Een burgervader informeert en overlegd. De burgervader kan ingrijpen, hij dient op te komen voor de belangen van de burgers. Opstaan Arnoud en doen waarvoor je aangenomen bent.