tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)

Den Hoorn 536

/ #261 onfatsoendelijk!!!

2015-10-15 10:03

Hier ook een koopcontract ondertekend voor een nieuwe dure woning in de wijk. Ons oude huis staat vlakbij de locatie waar de portocabins komen en moet nog verkocht worden. Ik ben bang voor de gevolgen op de verkoop van mijn woning.

Een tweede punt waar ik mij zorgen over maak is de school in Den Hoorn. Onze kinderen gaan naar de openbare school in Den Hoorn. Waarschijnlijk is dit ook de plek waar eventuele kinderen van de vluchtigingen naar school gaan straks (Christelijke en Katholieke school is minder waarschijnlijk). Wat voor gevolgen heeft dit voor de school en het onderwijs. Deze kinderen hebben een achterstand in taal, als het een grote groep kinderen betreft is dit denk lastig op te vangen voor één school.

Wij hadden dit graag eerder geweten, dan hadden wij toch anders nagedacht over de koop van een nieuwe woning in de wijk.

Ik ben zeker niet tegen opvang van vluchtigingen en ben van mening dat gemeente midden delfland ook zijn steentje moet bijdrage. Maar de manier waarop dit gaat is zeer onfatsoendelijk naar de huidige bewoners van de wijk. Het lijkt mij stug dat dit de enige geschikte locatie is. Tevens ben ik zeker voor spreiding over de verschillende kernen. Ik denk dat het nooit goed is om deze mensen allemaal bij elkaar te zetten. Verspreiding zorgt voor betere integratie, mogelijkheden en minder angst.