Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #1167 Zo kan het ook:

2015-11-15 15:04

Musicalacteurs redden man in Vaals

Ruud Maas
Geplaatst opzondag 15 november 2015 - 14:03
 

Musicalacteurs Tim Douwsma en Tommie Christiaan hebben dit weekeinde tijdens hun verblijf in een vakantiepark in Vaals een man gered.

De twee logeren daar vanwege de shows van Grease die zij in het theater in Heerlen spelen.

Hulpgeroep
Christiaan meldt op zijn Facebook-pagina(link is external) dat Douwsma en hij op het park een vrouw hoorden schreeuwen. Ze renden daarop naar haar toe en zagen een man - haar zoon - schuimbekkend en met weggedraaide ogen liggen op een bank. De acteurs grepen in, legden de man op de grond in de stabiele zijligging en belden het alarmnummer voor assistentie.

In de tussentijd kreeg het tweetal hulp van een vrouw die lang verpleegster bleek te zijn geweest. Toen de ambulance arriveerde, namen de hulpverleners het van hen over.

Dankbaar
De man is inmiddels stabiel, schrijft Christiaan. "Wat een goed moment om stil te staan bij het feit dat het niet uitmaakt wie je bent, waar je vandaan komt of wat voor geloof je volgt. We zijn allemaal mensen en als er iemand in nood zit, help je zonder na te denken. De dankbaarheid van de moeder in kwestie en de uitdrukking op haar gezicht toen ze mijn handen vastpakte en me bedankte, zal ik niet zo snel vergeten."

 

Bron