Wij steunen het Dierenasiel Gent

Julie
Gast

/ #54 Super ervaringen

2016-01-03 10:15

Al 1 jaar ga ik met de honden daar gaan wandelen. Voor ik in de rij ga staan, kijk ik altijd even welke honden er in de hokken vooraan zitten. Onbewust kijk ik dan natuurlijk ook naar de properheid van de hokken. Nog nooit heb ik daar iets van extra vuiligheid gezien. Logisch dat er soms eens een plasje of een drolletje ligt, maar die is dan meestal, als ik terugkom van de wandeling, verdwenen. De honden zelf genieten altijd van de wandeling. De ene is al wat actiever dan de andere. Toch is er één iets dat me opmerkt. Alle honden kunnen niet wachten om terug naar het asiel te gaan, en ik vermoed dat, als je ergens mishandelt zou worden, je daar niet zo graag terug naartoe zou willen. De vrijwilligers staan dan klaar met je kaartje en begroeten de hond (bij hun naam natuurlijk) met heel veel enthousiasme! Alle vrijwilligers kennen de honden bij naam. Persoonlijk vind ik dat je echt kan zien dat de honden een band hebben met de vrijwilligers. De honden stormen op hun af om in hun armen geknuffeld te worden. De vrijwilligers doen zo hard hun best om die diertjes zo een mooie tijd te geven tot ze geadopteerd worden. Het is zonde dat ze aandacht moeten schenken aan alle haat die ze nu krijgen, want ze verdienen dit allemaal niet! Die vrijwilligers hebben het hart op de juiste plaats, wat niet van iedereen kan gezegd worden!!