Wij steunen het Dierenasiel Gent

Gast

/ #60

2016-01-04 16:04

Als je een dier wil adopteren, kom je hoogstwaarschijnlijk in het asiel terecht, binnen waar de honden zitten, de katten - er zijn geen ontoegankelijke ruimtes. ( met uitzondering van de dieren in quarantaine en daar heb je als buitenstaander ook geen zaken). Dus ook ik.  Alvorens tot adoptie over te gaan ben ik een paar keer binnengelopen, zo maar, dat kan daar altijd.  Wat ik steeds opmerkte waren mensen die hun best deden voor de hen toevertrouwde dieren, die begaan waren met hun welzijn en bezig waren met de verzorging.  Dat de gebouwen in het Citadelpark verouderd zijn weten we allemaal, dat kan je moeilijk verwijten aan de mensen daar.

Ik heb, nu 2 jaar geleden, een kat geadopteerd, wit, kraaknet en kerngezond, geen verwaarloosde kat uit een vuil hok, nee een welverzorgd leuk dier.  En vorig jaar in januari heb ik een hond geadopteerd - zelfde verhaal.  Ik ben met die hond vooraf gaan wandelen en in het terugkeren trok hij me gewoon het asiel binnen, het kon niet rap genoeg gaan.  Een mishandelde hond gaat zich niet haasten en zal schrik hebben - hij was gewoon zo blij om terug te zijn !  

Dus nee, echt een schande wat men hier doet : bij foto's en filmpjes kan je alle soorten verhalen verzinnen - hou je gewoon aan de waarheid !