Behoud de Oude Houthaven

Gast

/ #45 Een bezorgde buurtbewoner

2016-02-06 20:40

Goedendag,

Vandaag heb ik jullie pamflet in de brievenbus ontvangen, waarvoor dank. Het ziet er glossy en fraai uit.

Wat ik niet begrijp is het volgende:

5 jaar geleden hebben 26 woonschepen de keuze gemaakt om het aanbod te accepteren om tijdelijk in de Oude Houthaven te gaan liggen.

Voordat de woonschipbewoners met dit voorstel akkoord gingen wisten zij van te voren dat dit een tijdelijke situatie zou zijn en dat er ooit een einde aan deze periode zou komen.

Nu verlangen de woonschipbewoners dat het bestemmingsplan ten gunste van hen gewijzigd wordt opdat de Oude Houthaven een woonbestemming krijgt.

Ik maak een vergelijking met huurders van huizen die ingaan op de mogelijkheid om voor een bepaalde tijd een huis te huren en, tegen de tijd dat die periode afloopt, op hun strepen gaan staan omdat zij denken rechten te hebben verworven.

Ik vind dat een ieder zelf verantwoordelijk is voor de keuzes die men op een gegeven moment maakt en daar later ook de consequenties van accepteert.

Wie garandeert mij dat, wanneer de Oude Houthaven eenmaal een woonbestemming heeft gekregen, de overheid in al haar onuitputtelijke wijsheid niet besluit om de Oude Houthaven te gaan dempen en er woningen gaat bouwen?

Daarom ben ik tegen het voorstel (lees: deze petitie) om de Oude Houthaven tot woonbestemming te transformeren.

Met vriendelijke groet,

Een bezorgde buurtbewoner.