Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!

Krakeling

/ #920 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 11:15

#915: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Dat komt omdat jouw vermogen om je in een ander te verplaatsen, beperkt wordt door een idealistische (of moet ik zeggen: ideologische?) blinde vlek. Bij het woordje "samen" zie jij waarschijnlijk het beeld voor je van mensen van allerlei komaf, die hand in hand rond een vreugdevuur dansen. Maar wat ik bedoelde was uiteraard het "samen", zoals in "samen met je buren een grote, hoge schutting uitkiezen, kopen en neerzetten tussen de aangrenzende tuinen, zodat je niet op ieder moment tegen elkaar aan hoeft te kijken." Een duurzame en realistische oplossing dus, in plaats van een utopische. 

Het verschil tussen jou en mij in deze materie is, dat ik me bewust ben van mijn eigen intolerantie, en daar een vreedzame modus met respect voor de ander voor wil zoeken (ieder z'n eigen ding op z'n eigen plek op de wereld), en dat jij je niet bewust bent van jouw intolerantie, en jouw idealistische (ideologische?) wereldbeeld op wil dringen aan iedereen.

Waarom posten hier trouwens zoveel mensen zonder een gebruikersnaam in te vullen? Dat maakt de discussie lastiger.