Behoud de Oude Houthaven

Maartje - woonschipbewoner Oude Houthaven

/ #89 Re: Re: Re: Re:

2016-02-15 18:07

#88: - Re: Re: Re:  

Dag,

De Oude Houthaven blijft open, en ons scenario biedt naast wonen ook ruimte voor bedrijvigheid en varend erfgoed. Zijn we het dan niet eens? Heb je ons scenario gelezen?

De bruine vloot krijgt plaatsen aan de pontsteiger (in 2009 afgesproken, afspraak is afspraak?). Op het randje van de OHH waar ze minder overlast zullen veroorzaken dan aan de lange steiger in de klankkast OHH. De reden dat ook heel veel omwonenden een voorkeur hebben voor ons scenario is namelijk het feit dat gasten van de bruine vloot in het verleden voor veel overlast en rommel gezorgd hebben.

De schepen zien er prachtig uit, maar het gaat om commercie, groepen toeristen etc. Als je geen airbnb wilt, dan snap ik je voorkeur voor de bruine vloot niet? Bekijk airbnb anders even, dan zul je zien dat veel charterschepen ruimte bieden aan grote groepen (12+, 16+) toeristen, met alle overlast van dien.

In ons scenario is ook ruimte voor varend erfgoed, etc, maar dan zonder overlast voor de permanente bewoners van de OHH en de omwonenden.

Tot slot, over de bestemmingswijziging: De Oude Houthaven blijft waterbestemming, dus niet wonen. Binnen deze bestemming wordt enkel voor de 3 steigers 'wonen op water' mogelijk gemaakt. Als ooit een ambtenaar wil gaan bouwen in de Houthaven zal hij/zij daarom geheel vanaf nul moeten beginnen en op zijn/haar pad niet alleen omwonenden maar dan tevens ook de schepenbewoners vinden die gezamenlijk letterlijk en figuurlijk voor een aanpassing van het bestemmingsplan zullen gaan liggen.

Ik probeer je niet te overtuigen, ieder heeft recht op zijn/haar mening, maar ik heb het idee dat er heel veel onnodige misverstanden zijn, die prima in overleg opgehelderd zouden kunnen worden. Mocht je naar aanleiding van bovenstaande nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

groet,

Maartje