Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Redt Seghwaert!

/ #1307 Re: Re: We maken best een kans...

2011-11-04 14:08

#1306: - Re: We maken best een kans...

Ik ben het volledig met uw schrijven eens, helaas zal de raad dit anders zien waarschijnlijk omdat subjectieve zaken er weinig toe doen als een besluit op zogenaamde "wettelijke gronden"(de gemeente beroept zich immers op het bestemmingsplan en de tegemoetkoming aan de behoefte van een bevolkingsgroep binnen zijn gemeente waaraan volgens "het recht"voldaan moet worden.e.d) is genomen. De raad geeft al aan "niets aan het besluit te kunnen doen" maar wil wel graag horen wat er fout is gegaan. De enige manier om dit besluit dus ongedaan te maken is door het hogerop te zoeken en een uitspraak van een rechter te vragen. Deze zal alleen naar concrete en objectieve bezwaren kijken. Het lijkt de enige manier om de bouw van de Moskee nog tegen te houden; een traject inzetten via de rechtsgang. Ook als de ICZ afziet van de plannen zal de bouw niet doorgaan, deze kans acht ik klein. Of het gemeentebestuur het genomen besluit zal terugdraaien, ook daarvan ben ik niet overtuigd.  Daarbij heeft het bestuur van deze gemeente de kreet "mensen maken de wijk" geuit met de bedoeling mensen erop te attenderen dat men in een muticulturele samenleving vredelievend naast elkaar moet leven en zo de sfeer binnen een wijk bepaald, en niet dat de mensen mogen bepalen hoe de wijk er qua bebouwing en inrichting uit komt te zien, dat is een wezenlijk (en inderdaad heel oneerlijk) verschil. Aan de andere kant hebben zoveel inwoners zoveel verschillende meningen over zaken dat je met een besluit nooit het iedereen naar de zin kan maken, ook daarom wordt maar weinig gelet op subjectuieve bezwaren. Subjectieve zaken kunnen door mensen heel verschillend worden uitgelegd en opgevat en daarom worden in de praktijk doorgaans de subjectieve bezwaren zonder meer van tafel geveegd.