Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Don Quichot

/ #1357 Schijnvertoning....

2011-11-08 10:30

Ik heb al eens geschreven dat het hele politieke bestuur het makkelijk met de helft van het aantal mensen aan zou kunnen en dat daar een grote bezuinigingspost zou zitten. Het is gisteren maar weer bewezen; de gehele raad is volkomen overbodig als het gaat om besluitvorming of goed leiderschap. Ze mogen niet eens optreden als dit noodzakelijk is en hebben absoluut geen zeggenschap in het nemen van besluiten die zo belastend en cruciaal zijn voor onze samenleving. Opdoeken die handel, zonde van het geld!!

Veel van de mensen die aanvankelijk vol vuur met protesten kwamen hebben al heel snel de hoop opgegeven en zijn gestopt met hun gevecht tegen dit stukje bureaucratie. Waardoor er ook hier gebeurt wat er veel in de rest van de wereld gebeurt. Verval in "acceptatie" omdat je je machteloos voelt en niet weet hoe je je er nog tegen moet verzetten, want dat "heeft toch geen zin"...en "het is nu eenmaal zo" Jammer! want er is altijd nog het PVV straks met de verkiezingen, ook dan heeft het nog steeds nut (Ik weet in ieder geval voor het eerst in jaren nu weer heel zeker op welke partij ik ga stemmen tijdens de komende verkiezingen). Het beleid in Nederland omkeren kan namelijk alleen maar door het omvormen van de politieke partijen...en daarin heeft in Nederland de burger gelukkig heel veel macht! Stemmen!!!!!! allemaal stemmen, op de partij die dit al vanaf begin af aan nooit had laten gebeuren! Omkeren van een beleid lukt alleen als het hele land zich sterk maakt en vecht op de manier die het land toelaat. Anders zijn de paar die nog strijden een Don Quichot tegen de wereld en dat maakt machteloos en zorgt dat men vervalt in acceptatie. We moeten ALLEMAAL sterk blijven!!

Het gevoel van "machteloos zijn" en "ach die moskee komt er toch, wat we ook doen" neemt al gauw de overhand als je ziet dat dit besluit van begin af aan al is genomen zonder inbreng van de burgers, stiekem achter de schermen. Ze hebben onze inbreng vanaf dag 1 al niet gewild omdat ze heel goed wisten wat ze overhoop zouden halen en dit "ongemak" wilden ze er niet bij hebben. Nu wordt dit "ongemak" zonder meer van de tafel geveegd maar voor het goede fatsoen wordt nog wel even net gedaan of er toch rekening met de burgers is gehouden. Een schijnvertoning die me in en in triest maakt. Dat is dan het land waarin we leven en waarvan altijd wordt gezegd dat het zo geweldig democratisch is.......