Petitie tegen wetsvoorstel 'verwarde personen' Edith Schippers

Gast

/ #377

2016-07-13 06:10

Als moeder van en familieervarngsdeskundige vrees ik een stapeling van vrijheidsbeperkende maatregelen. Veel verwardheid ontstaat door dwang & drang beleid in de ggz. Helaas heb ik als naaste machteloos moeten toezien welke desastreuze uitwerking dit op de ontwikkeling van mijn opgroeiende zoon had. Het laatste verwarde incident met mijn zoon ontstond toen de ggz instelling hem voor 4 dagen schorste. Hij bellande zonder bed op straat en werd in zwaar psychotische toestand door de politie in Groningen aangetroffen, terwijl omstanders oproepen met hem in gevecht te gaan. Dit alles later uit Groninge Dichtbij vernomen. ik ben door dit alles op de hoogte gesteld door de politie zei. Hierop volgde separatie en na een derde IIBS kon hij naar het forensisch circuit vertrekken voor een BOPZ opname van bijna een jaar. Mijn zoon behoorde tot geen van de doelgroepen van het verwarde personenbeleid, maar was al jaren cliënt van een ggz instelling. Ik hoop als naaste nooit meer deel uit te maken van deze nachtmerrie. Veel verwarde personen zijn namelijk bekend bij de ggz en/of maatschappelijke opvang en hebben al jaren van maatregelen achter de rug. Iemand op grond van verdenking van verwarring oppakken is niet rechtsgeldig en kan als maatregel van tafel worden geveegd.