Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Gast

/ #2188

2012-03-25 13:14

Bewoners maken zich terecht bezorgd over alle gebeurtenissen in de wijk. Deze gevoelens worden alleen maar versterkt omdat er sinds de aankondiging van de moskee een enorme toename is van politie in de wijk. Men kan zich terecht afvragen: wat is er aan de hand? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat men verwacht dat de buurtbewoners een aanslag gaan plegen op een nog kaal stukje land. Dus wat is het dan?

Bovendien is er zelf in de folder "mensen maken de wijk in Seghwaert" aangegeven dat er nog veel aandachtspunten zijn in de wijk wat betreft verkeersveiligheid (automobilisten op de Akkerdreef rijden te hard!), parkeren, veiligheid, plek voor jongeren en ouderen, overlast,schoonhouden van de buurt. Dit alles in samenwerking van gemeente, woningcorporaties en politie en ú. Met de vaart waarmee de moskee erdoor gejast wordt, zie ik daarentegen geen enkele vaart in de aandachtspunten voor de wijk en dus stapelen de problemen zich alleen maar op. Verloedering een feit en ondanks mooie woorden wijk opgegeven?
Als ik zo om me heen kijk komen de praatjes alleen maar vanachter een bureaustoel en zie ik woningcorporaties nog niet de diverse vuilstortplaatsen in de achtertuin aanpakken. Of nu het mooie weer begint de overlastplekken aanpakken, zoals basketbalveldje, hangplekken, burenoverlast van de dierentuinen die weer massaal open gaan met blaffende honden, vechtende en schijtende katten, krijzende papegaaien, parkieten, tokkies tot 's avonds schreeuwen, muziek tv met open deuren en laat in de tuin enz.
Daar zie ik ook die politie niet zo hard op af gaan. Dus wat is er aan de hand?