Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

Quoted post

Gast

#1025 problemen in keuzes

2013-11-11 17:45

Ik zou heel graag de petitie tekenen, want wil niet dat er onschuldige wezens sterven, maar het probleem is dat er te veel zwerfkatten zijn die predateren op van alles en nog wat, vooral vogeltjes waarvan er ook beschermde diersoorten tussen zitten. Ik kan dit niet ondertekenen aangezien er te veel zwerfkatten zijn en te weinig overgebleven vogelsoorten/beschermde diersoorten.Ik zou er wel naar uit zien mocht de overheid de kattenpopulatie in toom kunnen houden via bvb sterilisatie of castratie ( liefst het eerste).

Reacties

Gast

#1030 Re: problemen in keuzes

2013-11-11 22:18:26

#1025: - problemen in keuzes

Je kan gerust de petitie ondertekenen, als je weet dat het zwerfkatten probleem word aangepakt door middel van de gemeenten te verplichten een zwerfkattenproject te hebben waardoor de populatie langzaam verminderd. Met het euthanaseren van katten door middel van er jacht op te maken los je het probleem niet op aangezien voor iedere gedode kat een nieuwe het teritorium zal innemen.

Greet - baasje van Chloé

#1050 Re: problemen in keuzes

2013-11-13 00:42:52

#1025: - problemen in keuzes

Ik begrijp je volkomen ; maar juist dankzij de vrijwilligers die dagdagelijks de zwerfkatten   gaan voederen  houden wij hun jachtinstinct in toom en moeten niet jagen op vogeltjes e.d. Wij houden ook van alle dieren . Maar vergeet niet dat er ook veel vogeltjes nu éénmaal tot maaltijd dienen voor roofvogels . Niet alles op de zwerkkatten steken .

Dit is nu juist de werking van vrijwilligers met voederpasje .  Eten brengen en met vangbak naar dierenarts brengen om ze te laten castreren en steriliseren  . Melding maken wanneer er binnen de populatie  een nieuw zwervertje wordt opgemerkt.

Vrijwilligers vragen niet beter om al die ellende te laten stoppen en waar tegen slecht één remedie : STERILISATIE/ CASTRATIE  .  Er zijn reeds een aantal voor zich sprekende affiches rondgegaan "  Bedenk voor je een kat aanschaft ... Ik ben er niet voor even maar voor het leven "   Op alle mogelijke manieren trachten we de mensen op hun verantwoordelijkheid te wijzen maar niet altijd met het door ons voorgestelde resultaat .