Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post

Gast

#6004 Re: Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-02 07:37

#5995: - Re: Re: Re: Re: treurig

Graag zou ik uw verhelderende reactie aan mijn pa hebben laten lezen. Echter hij overleed al in 1973 door toedoen van ontberingen opgedaan in het Durchgangslager Amersfoort in 1942 en nadien in Buchenwald tot aan ontzetting door de Amerikaanse interventiemacht van dit vreselijke oord. Als hij dit allemaal zou moeten aanhoren draaide hij zich hoofdschuddend om in zijn graf en zou zeggen: "laat me slapen, Ik heb mijn buik vol van Uebermenschen zonder historisch besef.

U raaskalt de ene reactie na de andere typerend voor narcisten die in het ongelijk worden gesteld. Een luisterend oor voor mensen met historisch besef heeft u niet. U praat hier over genocides op een wijze waaruit overduidelijk blijkt dat u niet uit eerste hand - zoals bij mij het geval is  - over de verschrikkelijkste aller eigenschappen van verdierlijkte untermenschen heeft gehoord. U babbelt slechts over 'Gazastroken' her en der over deze bloederige aardkloot verspreid en kijkt weg het feit dat het hier in Nederland - ja de grond onder uw voeten! - volledig uit de hand loopt. U misbruikt een forum om uw zorg over mondiale gebeurtenissen uit te spreken in de veronderstelling zijnde dat u over de grootsheid beschikt hier een wending aan te geven, tegelijkertijd trachtend de angst van mensen zoals ik hier te lande te nivelleren. Vertrek dan aub naar een van uw Gazastroken en ga daar dan zinnig deelnemen aan uw revolutie en verstoor hier niet de weinige veilige geborgenheid die mensen nog rest.

Reacties

Gast

#6005 Re: Re: Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-02 08:04:28

#6004: - Re: Re: Re: Re: Re: treurig

Ik heb met niet één woord over genocide(s) gesproken. Ik heb de naam Gaza-strook niet éénmaal genoemd, noch erop geduid. Ik heb geen enkele 'mondiale gebeurtenis' genoemd. Jij raaskalt, dus. Ik heb alleen aangetoond, dat niet één enkel woord van dat woordenbraaksel ook maar ergens op slaat.

Ik heb zo'n vermoeden dat je tegen de verkeerde aan het fulmineren bent. Klopt, hè?

Maar nu we het er toch over hebben: zolang jij termen als "Übermensch" en "Untermensch" (en kom me niet met Nietzsche aan, want die heeft het over héél iets anders) blijft gebruiken en dus aangeeft dat je superieure en inferieure mensenrassen onderscheidt, ben ik bang dat het probleem bij jou begint. Leg dat maar eens aan je vader-zaliger uit. Maakt niet uit of dat in de Gaza-strook, Somalië of Amsterdam Zuid-Oost is. Zolang jij de termen blijft hanteren die je uit de Nazi-ideologie geleerd hebt, ben JIJ het probleem en er zal er nergens ook maar de minste veiligheid of geborgenheid bestaan.

N.B. Zolang je spreekt over "een van uw Gazastroken" is jouw topografisch besef ook niet bijster groot. Spreek dus niet denigrerend over andermans besef.