Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Quoted post


Gast

#103

2015-02-19 10:21

Los van de zin en onzin van het huidige testproject zou men, alvorens te grijpen naar extremistische maatregelen die de druk op de vele reeds bestaande flessenhalzen nog vergroot, eerst deze laatste moeten aanpakken. Voor de ring rond Mechelen dringen zich ingrijpende infrastructurele werken op ter hoogte van de kruispunten met de Lierse- en de Antwerpse steenweg (overbrugging/ondertunneling). De verkeersellende tijdens de spitsuren en vele dodelijke ongevallen buiten de spitsuren (roodrijders) stofferen meer dan voldoende de business case. Op de vesten ("binnenring") kan men al een heel eind komen met minimale ingrepen. Zo zou men bvb. ter hoogte van het kruispunt Zandpoortvest/Zwartzustersvest, voor het verkeer dat rechts afslaat vanaf de Zwartzustersvest, de rechter rijstrook op de zandpoortvest over een lengte van bvb. 50 m kunnen reserveren. Dit zou de permanente file op de Zandpoortvest zeer veel inkorten en daardoor zorgen dat het verkeer komende van de Liersesteenweg beter gespreid wordt over de vesten (links en rechts vanaf de Liersesteenweg). Nu wordt het verkeer daar gedwongen om rechtsaf te slaan met als gevolg dat er tijdens de spits zeer gevaarlijke situaties ontstaan met de schoolgaande fietsers.

Reacties


Gast

#110 Re:

2015-02-19 16:39:49

#103: -  

 De fly-overs op de R6 zijn gepland om af te zijn tegen 2018, als het nieuwe ziekenhuis open gaat.

Petitionman

#112 Re:

2015-02-20 10:34:57

#103: -  

 Idd en men kan daar al beginnen met groene wave in te richten tussen lierse en antwerpse steenweg, intelligente verkeerslichten plaatsen (kijk even naar Nederland), meer voorsortering plaats voorzien om links en rechts te draaien op de verkeerspunten. Links laten afslaan zonder verkeerslichten.

Zou allemaal al heel veel kunnen helpen.