Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug.

Buurtbewoner Frans Halsvest

#101 Re: Re: nuchter

2015-02-18 21:00

#77: - Re: nuchter 

 Wij zouden ook zeer blij zijn om rustig onze straat uit te rijden maar hoe lang zal het nu gaan duren eer je van de Frans Halsvest de brug zal kunnen opdraaien nu een heel deel sluipverkeer voorbij onze deur komt?! Toch bedankt en veel genot aan zij die nu in de rustige straat zitten!!

Een ontevreden buurtbewoonster.


Gast

#102

2015-02-18 21:22

Dees is echt overdreven maak er gWn 2 wijken van!

Gast

#103

2015-02-19 10:21

Los van de zin en onzin van het huidige testproject zou men, alvorens te grijpen naar extremistische maatregelen die de druk op de vele reeds bestaande flessenhalzen nog vergroot, eerst deze laatste moeten aanpakken. Voor de ring rond Mechelen dringen zich ingrijpende infrastructurele werken op ter hoogte van de kruispunten met de Lierse- en de Antwerpse steenweg (overbrugging/ondertunneling). De verkeersellende tijdens de spitsuren en vele dodelijke ongevallen buiten de spitsuren (roodrijders) stofferen meer dan voldoende de business case. Op de vesten ("binnenring") kan men al een heel eind komen met minimale ingrepen. Zo zou men bvb. ter hoogte van het kruispunt Zandpoortvest/Zwartzustersvest, voor het verkeer dat rechts afslaat vanaf de Zwartzustersvest, de rechter rijstrook op de zandpoortvest over een lengte van bvb. 50 m kunnen reserveren. Dit zou de permanente file op de Zandpoortvest zeer veel inkorten en daardoor zorgen dat het verkeer komende van de Liersesteenweg beter gespreid wordt over de vesten (links en rechts vanaf de Liersesteenweg). Nu wordt het verkeer daar gedwongen om rechtsaf te slaan met als gevolg dat er tijdens de spits zeer gevaarlijke situaties ontstaan met de schoolgaande fietsers.

Gast

#104

2015-02-19 10:57

Tis belachelijk waar ze mee bezig zijn. Mobiliteit zou juist gemakkelijker moeten worden ipv van een doolhof te creëren. Grt boze burger die tegen de vernieuwde herinrichting is

Gast

#105

2015-02-19 14:03

Doordat men nu meer moet rondrijden is deze situatie meer belastend voor het milieu. Ik dacht dat groen er was om het milieu te beschermen, maar blijkbaar primeert hier eigenbelang.
Ik stel me ook de vraag, wat als er een ernstige brand is, ook politie en brandweer en ziekenwagens verliezen veel kostbare tijd, al was het maar om de paaltjes weg te zetten.
Wat met de middenstand in de buurt, wie gaat het inkomstenverlies vergoeden?
En dit alles omdat de fietsers niet zouden moeten stoppen??????????
SCHANDALIG is dit, proficiat Groen, dit wordt bij de volgende verkiezingen in rekening gebracht.

Gast

#106

2015-02-19 14:36

Mijnheer Somers je bent slecht bezig

Gast

#107

2015-02-19 14:38

echt overdreven


Gast

#108

2015-02-19 16:00

Ik vind dat de stad Mechelen al teveel straten heeft afgesloten.Ze spreken altijd van een leefbare stad,maar op welke manier.Rekenen ze ons hun schulden niet door,dan zullen ze maar een potje pesten invoeren tegen de lagere klasse.Een bende hipocrieten zijn het,er zal wel ergens ene vant stadsbestuur in één van die straten wonen.

Gast

#109

2015-02-19 16:09

Goed initiatief

Gast

#110 Re:

2015-02-19 16:39

#103: -  

 De fly-overs op de R6 zijn gepland om af te zijn tegen 2018, als het nieuwe ziekenhuis open gaat.

ook een buurtbewoner

#111 Re: Re:

2015-02-20 09:47

#22: buur - Re:  

 Beste,

Indien men elke straat waar huizen staan moet afsluiten, dan geraakt men nergens meer.
  Bovendien is de last binnen Nekkerspel verlegt naar de boerenkrijgstraat en de de BLO school en verder is het nu al enkele dagen, tijdens de spits, complete chaos op de vesten

Petitionman

#112 Re:

2015-02-20 10:34

#103: -  

 Idd en men kan daar al beginnen met groene wave in te richten tussen lierse en antwerpse steenweg, intelligente verkeerslichten plaatsen (kijk even naar Nederland), meer voorsortering plaats voorzien om links en rechts te draaien op de verkeerspunten. Links laten afslaan zonder verkeerslichten.

Zou allemaal al heel veel kunnen helpen.


Gast

#113

2015-02-20 18:55

Graag de stops aan de bruggen weghalen. Dit zou al veel chaos oplossen.
Karel

#114 Re: Re:

2015-02-20 23:29

#22: buur - Re:  

En hier komt de ware aard van sommige van onze buren naar boven. Bedankt om het zo duidelijk te stellen, nu weet men ten minste tegen welke mentaliteit men het opneemt.

En met twee grote verkeersaders, Nekkerspoelstraat vanuit OLV, en de Grote Nieuwendijk vanuit SKW (als verlengde van de Mechelsesteenweg), kan je moeilijk serieus zeggen dat dit een pure woonbuurt is. Wij zijn wel gaan wonen aan die invalswegen he!

Dat er iets moet veranderen ten voordele van veiligheid, gezelligheid en milieu, zal je mij niet horen tegenspreken, maar betrek dan toch ook alle partijen. Denk je echt dat dit gaat lukken zonder buy-in van alle betrokkenen? Dan doe je toch enkel maar anderen aan wat je zelf net niet aangedaan wil worden en schuif je de zwarte piet door!

Het draagvlak dat ons initiatief heeft is ondertussen een hoop minder sterk gebleken als sommigen hebben doen uitschijnen. Het stadsbestuur zelf is ondertussen al op enkele meningen aan het terugkomen.

Er werd trouwens vandaag gesuggereerd dat OpenVLD zich mispakt heeft aan het project en indien het niet voortijdig wordt teruggefloten NVA met de pluimen zal gaan lopen. Soit.


Gast

#115

2015-02-20 23:33

In de huidige situatie wordt de volledige buurt van Nekkerspoel afgesloten van de rest van het stad. Het lijkt alsof we opgesloten zijn, niet enkel van de rest van het stad maar ook nog in onze specifieke wijk binnen Nekkerspoel zelf.
- Om te beginnen: de redenen waarvoor elk van deze wijzigingen is ingeroepen is onduidelijk, wat de situatie nog onbegrijpelijker maakt. Er zou voor elke stop, enkele richting, e.d. een afzonderlijke reden moeten worden gepubliceerd.
- Indien een reden was dat bepaalde straten 'verstopt' geraakten, denk ik dat ze het probleem enkel hebben verplaatst. Straten zoals de Boerenkrijgstraat en Nekkerspoelstraat krijgen nu te veel verkeer.
- Niet alleen zijn belangrijke doorgangen beperkt (zoals de Grote Nieuwedijkstraat binnen rijden) maar daar bovenop zijn alle spoorwegbruggen (buiten deze op de Nekkerspoelstraat) ook afgesloten. Op deze wijze wordt men gedwongen om voor elke kleine verplaatsing zich via de ring of via de r6 te verplaatsen. Dit is absurd en hoort niet bij het leven in een stad.
- Los van de moeilijke verplaatsing met de auto, is het ook onmogelijk geworden om je auto te parkeren. De situatie was al erg nipt, maar door talrijke parkingplaatsen gewoonweg te schrappen (zoals in de Grote Nieuwedijkstraat) en bovendien door spoorwegbruggen af te sluiten die toelaten zich te verplaatsen naar een straat 200meter verder, zijn de mogelijke parkeerplaatsen nog beperkter geworden. Nu moet je een omweg maken, over de ring, om een parkingplaats te vinden die 200meter van je woonplaats is. Vervoer via fiets en te voet is welkom, maar ook stadsbewoners hebben het recht een auto te bezitten én deze te parkeren.
- Mogelijk de belangrijkste opmerking én tip: haal de stops bij spoorwegbruggen terug weg. De enige reden hiertoe lijkt voor de fietsostrade te zijn. Enerzijds is het absurd een volledige buurt af te sluiten van de rest van het stad voor het, in verhouding, beperkt aantal fietsers dat hier gebruik van maakt. Anderzijds zijn er andere opties om hun veiig verkeer te garanderen, desnoods verkeerslichten (waarbij de fietsers op een knop kunnen drukken en het licht meteen rood wordt voor de automobilisten).
Buurtbewoner
Gast

#116 Absurde en onleefbare regeling verkeerscirculatie (Papenhofdreef)

2015-02-21 08:33

abcdef abcdef

Mijnheer de Burgemeester
Schepen De

Ik vraag mij af of u en uw schepencollege wel met beide voeten in de lokale realiteit staan wanneer u met de gewijzigde verkeerscirculatie (verkeerslussen, afsluiten spoorwegtunnels) de wijk Nekkerspoel afscheiden van het centrum van Mechelen.

Er komen verkeerslussen om “sluipverkeer te verhinderen”, lezen wij in de folder. Stel dat ik een afspraak met Telenet heb: Ik neem de wagen, sla vanuit de Varenbosstraat de Paardenkerkhofstraat in, steek de Grote Nieuwedijkstraat over, vervolg mijn weg via de Caputsteenstraat tot aan Telenet: de kortste weg in rechte lijn, die met het invoeren van het eenrichtingsverkeer en voornamelijk de stops onmogelijk wordt. NU MOET U MIJ EENS UITLEGGEN WAT MIJN TRAJECT MET SLUIPVERKEER TE MAKEN HEEFT.

Dat u niet meer wakker ligt van wat anderen denken, lijkt mij duidelijk wanneer wij in de folder lezen dat “de wijk Nekkerspoel groeit. […] Dat zorgt voor heel wat beweging, dus ook voor meer verkeer.” Daar bent u dan wel zelf verantwoordelijk voor wanneer u en uw college destijds de goedkeuring gaf voor de megalomane bouw van meer dan 250 woongelegenheden op een oppervlakte van 13 ha in de omgeving van Papenhof: weg met de talloze moestuintjes en daarmee het verdwijnen van het laatste stukje natuur in de wijk Papenhof en Boerenkrijgstraat nadat de betonboer langs is geweest. Het kleinste kind kon toen al voorspellen dat daar mobiliteitsproblemen van zouden komen. Uiteraard is scenario 0 (ongewijzigde situatie) uit de bevraging, waar nochtans 85% van de respondenten voor stemden, voor u dan geen optie meer.

Nochtans hebben wij de verkeersknelpunten in de buurt reeds aangeklaagd in een mail dd. 26 januari 2012 aan voormalig schepen van Openbare Werken en partijgenote Greet Geypen: “ […] Verder is er de onbegrijpelijke indeling van parkeerplaatsen die over de hele Boerenkrijgstraat beperkt en geschrankt zijn, behalve ter hoogte van de (versmalde) aansluiting met de Grote Nieuwedijkstraat waar parkeren tot op het einde is toegelaten. Het gevolg laat zich al raden: bijna alle auto's die de Boerenkrijgstraat inslaan, rijden op het verhoogde fietspad als gevolg van de rij geparkeerde wagens. Weerom een verkeersonveilige situatie voor voetgangers en fietsers. Wij hebben het hier over de dagelijkse verkeerspraktijk en zwijgen nog over de verkeerschaos als gevolg van foutief geparkeerde wagens in die omgeving tijdens de thuiswedstrijden van KV Mechelen. Wij hopen dat u aan beide situaties iets doet, zodat de verkeersveiligheid in onze buurt effectief verbetert, zoals u beoogt.” U en uw college hadden zich beter vooraf beraden over de gevolgen van die nederzettingenpolitiek, dan nu uit te pakken met een OVERDREVEN ABSURDE EN ONLEEFBARE REGELING VOOR DE BEWONERS VAN RESERVAAT NEKKER-NOORD.

In plaats daarvan had u beter het probleem van de verkeersveiligheid aangepakt, waarop wij in dezelfde mail hebben gewezen: “Naar aanleiding van de bekendmaking van de gewijzigde verkeerssituatie in de omgeving van de Paardenkerkhofstraat wensen wij het volgende te reageren. Wij juichen elk initiatief die de verkeersveiligheid bevordert toe, alhoewel wij betwijfelen of het eenrichtingsverkeer maken van de Varenbosstraat daar veel toe bijdraagt. Wij wensen echter uw aandacht te vestigen op onder meer twee erg gevaarlijke verkeerssituaties die al langer in de buurt bestaan. Zo is er de ronduit lamentabele toestand waarin het wegdek van de Paardenkerkhofstraat zich bevindt. Behalve het lappendeken van oppervlakkig herstelde lagen zijn er ter hoogte van de Kalverenstraat brede sleuven en gaten in het midden van de weg, een hachelijke situatie voor fietsers. Wij vermelden nog dat in de zijstraten zich het FERM-traject bevindt: wij houden ons hart vast en hopen dat de kinderen nooit in dergelijke 'valkuilen' terechtkomen.” Ondertussen vertonen ook de andere straten in de omgeving, waaronder de Grote Nieuwedijkstraat, dezelfde gevaarlijke gebreken. Wij wachten nog steeds op een structurele herstelling van het wegdek ipv het schilderen van suggestiestroken voor fietsers.

Mijnheer de Burgemeester, wij voelen ons uitgerangeerde bewoners die zich in de nabije toekomst nog meer zullen oriënteren op het naburige Sint-Katelijne-Waver voor het winkelen, de horeca, enz. in plaats van het (reeds) moeilijk bereikbare centrum van Mechelen.

ONDERTUSSEN ZIJN DE PAPENHOFDREEF EN VARENBOSSTRAAT GETRANSFORMEERD IN PAPENHOFSNELWEG EN VARENBOSAUTOSTRADE. ONBEGRIJPELIJK DAT HET VERKEER VAN DE NEKKERSPOELSTRAAT WORDT AFGELEID NAAR EEN WOONSTRAATJE.

WIJ BETWIJFELEN OOK STERK HET TIJDELIJKE KARAKTER VAN DE PROEFOPSTELLING GELET OP HET PERMANENT VERWIJDEREN VAN EEN GEHANDICAPTEN(!)PARKING TER HOOGTE VAN PAPENHOFDREEF 5 EN DE BATTERIJ VAN PROFESSIONEEL VERANKERDE STRAATBORDEN e.d.

Goed bezig!

E.

#117

2015-02-21 20:13

De democratie is dood schreef iemand van de radicalen !

Dat behoeft geen commentaar.  Na de valse internetprofielen en het reageren onder de naam van derden, vallen de maskers nu helemaal af.

 

buur

#118

2015-02-21 22:40

De stops zijn in theorie goed voor de leefbaarheid van onze buurt.

Hopelijk zal het alternatief, wat nu wordt uitgewerkt, het autogebruik verder ontmoedigen, en zo de veiligheid voor wandelaars en fietsers verhogen en zo rust in ALLE woonstraten van Nekkerspoel brengen.  :-) 

Maar autoverkeer ontmoedigen is natuurlijk niet genoeg.

Er zou ook volop geinvesteerd moeten worden in goede fietsverbindingen en voetpaden! Zeker ook de ontsluiting  van Nekkerspoel met Mechelen Centrum en het groot treinstation verdienen meer aandacht. Wij vragen dan ook een doortrekking van de fiets-o-stade, zowel tot aan het groot station als het stadscentrum. 

hopelijk duurt deze droom ook voort tot na 31 mei...

 

 

 

 

 

 

Ongeduldige Mechelaar

#119 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nuchter

2015-02-22 01:34

#87: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nuchter 

Een fiestslot zeg je? Heb ik ook al euro's in geïnvesteerd om mijn fiets te parkeren aan Nekkerspoel. Toch zijn er al meerdere fietsen gepikt. Slecht slot denkt u? Ik denk van niet. Ik hoop ter harte dat je het ook mag meemaken en dan nog eens nadenkt over de argumenten die je nu hier aangeeft.

Getuigt van een sterk inzicht in andere mensen.


Gast

#120

2015-02-22 09:53

ik kom van muizen rij langs zandpoortvest langs neckerspoel zo naar richting goede herder waar onderweg goede bakker en mijn vriendin woont rij dikwijls zo verder om rozen en daarover woont nog n ander vriendin rijden dikwijls samen ben single en rij zo door naar o.l.vr.waver waar mijn roots liggen GROEN RIJDEN JULLIE DOEN ONS ALTIJD MAAR OMRIJDEN !!!!!!en hoe is het dan daar met de bussen!!!nog zo iets aangenaam in mechelen !! NAAR MECHELEN WINKELEN ???? parkeren met n gewoon pensioen niet te betalen !!! de lijn kleine bomvolle bussen soms 2 bussen achter en n andere keer te lang wachten en dan ben je aansluiting van u ander bus of trein kwijt in mechelen winkelen is alleen voor rijke mensen die met hun auto tot in de stad kunnen rijden en de parking kunnen betalen !!!!!!!

Gast

#121

2015-02-22 10:29

de lijn in mechelen n ramp en iedereen durft niet met de fiets met de voorbij snorrende auto s!!!!!!

Gast

#122

2015-02-22 10:31

de lijn in mechelen n ramp en iedereen durft niet met de fiets met de voorbij snorrende auto s!!!!!! en de leeftijd ????

Gast

#123

2015-02-22 20:06

Kotsbeu, belachelijk initiatief!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#124

2015-02-22 20:09

Moeten de buurtbewoners geslachtofferd worden voor de verkeersdrukte tijdens de spitsuren? De huidige verkeersdoorstroming zorgt alleen voor verschuiving van de verkeersdrukte tijdens de spitsuren naar andere straten. Buiten de spitsuren zijn er trouwens nooit doorstromingsproblemen geweest.
zager

#125 Re:

2015-02-23 10:33