Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

Brenda

#328 Re: Re:

2015-02-19 18:52

#310: dog lover - Re:  

Zelf ook een kruising amerikaanse bulldog/bullterrier en ja die heeft twee keer een hond aangevallen ,beide keren is het gelukkig goed afgelopen en nadien besloten om mijn hond een muilkorf om te doen tijdens het uitlaten. eenmaal kwam er een duitse herder op hem afgerend en sprong boven op mijn hond, mijn jack russell zag dat en rende grommend en blaffend op de duitse herder af, deze droop met staart tussen de benen af. de eigenaresse van de duitse herder liep gewoon domweg door en riep haar hond ook niet terug toen die de straat overstak.

Daarna had ik mijn los voor mijn huis op een veldje en er blafte een hond van de buurman ,ik riep mijn hond bij mij ,hij draaide zich wel richting mij ,maar keel opeens de andere kant op en zag de hond van de buurman en liep erop af, ik liet mijn jr los en rende met een rotgang naar mijn hond die bovenop de hond van de buurman lag ,maar ik trok mijn hond ervan af en heb hem naar huis gebracht samen met mijn jackrussell. Ik was blij dat mijn hond gemuilkorfd was want ik moet er niet aan denken dat mijn hond de hond van de buurman had gebeten tot ernstig aan toe. Ik ben toen mijn hond in huis zat meteen weer naar buiten gegaan om de hond van de buurman te bekijken en mijn excuses aan te bieden. De buurman was gelukkig tot rede vatbaar en zei doe maar rustig kan gebeuren. Ik dacht zelf die begint te tieren en te schelden,maar dat is niet gebeurd.

Mijn kruising kan gek genoeg wel prima overweg met katten en konijn en mijn jack russell ,maar andere honden blaft hij tegen en wil hij naar toe.

Het zit dus inderdaad ook in de genen, maar er zijn ook zeker zogenoemde vechtrassen die wel goed met andere honden groot en klein kunnen opschieten. Ik wil hiermee zeggen dat niet alleen het tokkie asovolk dit soort honden aanschaft of mensen die als eerste hond zo'n hond aanschaffen. dat is namelijk verkeerd en daarom worden deze honden gedumpt of mishandeld of verwaarloosd, ook dat zijn redenen dat zo'n hond agressief gedrag kan vertonen. Er zit dus zeker ook een ander verhaal achter dan alleen de genen. Ik erger mij er ook groen en geel aan dat er mensen zijn die deze honden nemen als statussymbool van look at me with my dog! Bij dit soort figuren gaat het in de meeste gevallen gewoon verkeerd!

Reacties

Gast

#397 Re: Re: Re:

2016-01-25 18:48:04

#328: Brenda - Re: Re:  

Jouw hond blijft een gevaarlijke hond. Goed dat je hem gemuilkorft hebt. En heel leuk hoe je jack russel reageert. Ik heb ook een jack russel.

Jammer dat er gekke mensen met gevaarlijke honden rond lopen.

En ik zeg altijd tegen eigenaren met een loslopende pitbull ,,pas op voor het baasje van die jack russel,, hihi