Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden..
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2014-05-30 00:42- Date of removal: 2014-05-30
- Verwijderingsreden:
Landshark |
#3022014-06-10 09:54En het nieuwste pitbull slachtoffertje van de afgelopen week is weer bekend ! maar blijf vooral ontkennen mensen......totdat je eigen kind het slachtoffer wordt. http://hollywoodlife.com/2014/06/06/cincinnati-girl-attacked-pit-bulls-zainabou-drame/ |
Gast |
#3032014-06-18 13:47Wat goed dat jullie dit opgezet hebben. Ik heb een heleboel vervelende en zelfs traumatische ervaring met zulke enge vechthonden. Ik hou wel van leuke vriendelijke rassen maar geen vechthonden. Het zegt ook wel veel over de persoon die er mee loopt! Hoop dat er veel meer handtekeningen komen. Succes |
*K |
#304 Re:2014-06-18 13:56Het is toch van de zotte dat je niet met je leuke hond over straat kan , zonder zo'n loslopende (want ze lopen altijd los) moordmachine tegen te komen! Alles kan maar in Nederland, lijkt het soms |
2014-06-18 13:58- Date of removal: 2014-06-18
- Verwijderingsreden:
2014-06-18 14:04- Date of removal: 2014-06-18
- Verwijderingsreden:
Gast |
#3072014-07-27 02:36in grote delen van europa zijn deze honden verboden of zijn er regels/beperkingen. het is te gek voor woorden dat deze er in nederland niet zijn! hoeveel slachtoffers/doden/gewonden/verminkingen moeten er nog vallen????? |
Gast |
#3082014-07-29 19:10Er moet een verbod komen voor staffords bij losloopgebieden. Het zijn wapens....levensgevaarlijk! |
Gast |
#3092014-08-17 12:46Goed initiatief. |
dog lover |
#310 Re:2014-09-07 10:43#5: MirelleVeel honden worden slecht opgevoed in Nederland, resultaat veel bijtincidenten van alle soorten honden. Wat mij betreft wordt hondenbezit en katten bezit sterk gereguleerd om de ellendige omstandigheden waar veel dieren naar mijn mening in Nederland moeten leven, terug te dringen. Een kanttekening bij de uitspraak dat teckels en chihuahua's vaker bijten is wat mij betreft dat de beet van dit soort hondjes in het algemeen niet zoveel schade geeft als de beet van een stafford oid. In mijn buurt in 5 jaar tijd: Bovenbeen van cocker spaniel doorgebeten door Perro Presa de Canario, duim afgebeten van grafisch ontwerper die zijn hond uit de bek van een Stafford probeerde te trekken, pitbull bijt twee bovenbenen van een oud hondje door, meerdere honden doodgebeten door pitbullachtige hond. Een eigenaar heeft zijn pit bull in laten slapen omdat hij op 1 jarige leeftijd de eigen familie (hele lieve familie met veel ervaring met honden) begon aan te vallen in huis. In de Amsterdamse Pijp in 5 jaar tijd. Andere bijtincidenten? Voor zover ik weet 0 |
fernandy |
#3112014-09-12 19:14wat een gel#l ik heb nu al 16 jaar een rottweiller als huisdier en er is nog nooit iemand gebeten door mijn honden en ja als die iemand zou bijten is dat harder dan bij een tekkel of een chi maar het ligt echt alleen aan de opvoeding van de hond en de baas ja ook de baas moet weten wat hij in huis heeft maar wat mij opvalt is dat mensen een gevaarlijke hond nemen om stoer te doen inplaats dat ze er goed voor willen zorgen die mensen zouden dus een verbod op het houden van honden moeten krijgen want dat zijn de mensen die zorgen dat deze honden een slechte naam krijgen
|
Demi |
#3122014-09-13 13:30Ik heb nu al een tijdje een pitbull terrier. Ik zit zelf in een rolstoel en kan maar kleine stukken lopen, Ik ga met King naar puppycursus en hij luisterd erg goed. Wanneer hij anderhalf jaar is g a ik een cursus hulphond met hem doen. Hij heeft al geleerd om bij me te komen liggen wanneer Ik niet lekker word. Het is een erg lieve hond en is dol op spelen met andere honden. De reden dat i k voor een pitbull heb gekozen is omdat ze erg gehoorzaam zijn en gevoelig. Toch zal ik hem altijd goed in de gaten houden (dat zou ik net elke hond doen wat voor ras ook) Het is alleen jammer dat deze honden vaak de verkeerde baasjes treffen door hun stoere uiterlijk.. want net als elke hond heeft de pitbull een goede en duidelijke opvoeding nodig. Wel merk ik dat sommige mensen erg overdreven reageren op king, niet zozeer bij mij maar vooral als mijn vriend hem uitlaat.
|
Gast |
#3132014-09-15 17:36Mijn teckeltje van 5 is door een Amerikaanse Bulldog die losliep doodgebeten. |
l |
#314 Re:2014-09-17 13:47#5: Mirelle -
ik ben het met mirelle eens! ik heb een amerikaanse bulldog, een schat van een hond en doet geen vlieg kwaad! in jullie ogen een "gevaarlijke hond". sorry maar dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat!!! ik zal u vertellen mijn "gevaarlijke hond" is tot 2 maal toe aangevallen! de eerste keer en de ergste keer door een LABRADOR! ja ja u zult het wel niet kunnen geloven maar mijn "gevaarlijke hond" deed niets terug, helemaal niets!
het grootste probleem bij mensen is dat ze de honden los laten lopen! als mij hond aangelijnd is zal dit zeker niet voor niets zijn, toch? ik word heel kwaad van mensen die hun honden niet aangelijnd hebben! dan krijg je dit! mijn bloed kookt van dat soort mensen en natuurlijk zijn er een hele hoop mensen die denken dat hun hond wel los kan lopen maar niet luisteren wanneer ze agressief worden! ik laat bij voorbaad mijn hond niet los lopen omdat ik nadenk over hoe mensen het vinden als er zo'n vrolijke "gevaarlijke hond" op je af komt rennen. bah en dan hebben we het nog niet ggehad over de agressieve kleine hondjes!! |
pop |
#3152014-09-17 13:48#5: Mirelle -
ik ben het met mirelle eens! ik heb een amerikaanse bulldog, een schat van een hond en doet geen vlieg kwaad! in jullie ogen een "gevaarlijke hond". sorry maar dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat!!! ik zal u vertellen mijn "gevaarlijke hond" is tot 2 maal toe aangevallen! de eerste keer en de ergste keer door een LABRADOR! ja ja u zult het wel niet kunnen geloven maar mijn "gevaarlijke hond" deed niets terug, helemaal niets!
het grootste probleem bij mensen is dat ze de honden los laten lopen! als mij hond aangelijnd is zal dit zeker niet voor niets zijn, toch? ik word heel kwaad van mensen die hun honden niet aangelijnd hebben! dan krijg je dit! mijn bloed kookt van dat soort mensen en natuurlijk zijn er een hele hoop mensen die denken dat hun hond wel los kan lopen maar niet luisteren wanneer ze agressief wo |
Gast |
#316 Re:2014-09-17 14:00maargoed dan alsnog wat voor een gelijkenis hebben de pitbull en de bulldogs? weet u dat weleens? want dat is volgens jullie ook een vechthond? ik word echt boos maar dan ook echt boos van dit soort mensen! jullie sccheren alles over 1 kamp! dat doen jullie bij nederlanders tohh ook niet?! de enige vergelijkenis is dat ze groot qua spieren eruit zien! maar niet alle honden net zoals de labrador die mijn hond aanviel, mijn amerikaanse bulldog!! die niks terugdeed! aanlijnen die honden daar zouden jullie aan moeten denken!!! dan is dit hele zeikprobleem opgelost |
Gast |
#317 Re: Re:2014-09-18 07:37Corina vervelend dat je dit hebt mee gemaakt. Je geeft in je stuk aan dat dit misschien genoeg zegt over de "meeste"van de personen die zo'n hond hebben. Ik heb één pitbull en vijf amerikaanse stafford in huis, fok niet met ze maar gebruik ze puur voor de sport. Ze doen hier niets liever dan mountainbike. hardlopen, zwemmen, knuffelen en ga zo maar door. Net als mensen willen honden graag ‘werken’ ze zijn hier van vroeger uit voor gefokt, ze werden voor een bepaalde taak ingezet, bijvoorbeeld om mee te helpen jagen. Nu gebeurt dat bijna niet meer en hebben de meeste honden eigenlijk geen werk meer te doen en hierdoor ontstaan frustraties. Om deze reden kiezen wij er dan ook voor onze honden te laten werken doormiddel van hondensporten. Met mij zijn er veel Nederlanders die zo'n ras inhuis hebben en begrijpen dat je ze niet op de bank moet laten liggen. Dit geld echter niet alleen voor pitbulls en Amstaffs maar ook voor andere hondenrassen. Ik hoop dat je kunt inzien dat er ook in Nederland verantwoord met deze honden omgegaan kan worden. Er zijn verschillende sportclubs die zich op deze rassen richten om aan mensen die slechte ervaringen hebben met deze rassen te laten zien dat ze niet allemaal zo zijn. Elk ras heeft rotte appels maar ook veel parreltjes, zo ook dit ras. |
pro verbod |
#318 Re: Re: uitzonderingen bevestigen de regel maar voorlopig in 2 weken tijd hier ernstige bijtincident2014-10-09 17:18Uitzonderingen zullen de regel wel bevestigen maar vooralsnog lopen vele mensen met een niet vecht hond waaronder ikzelf met de zenuwen in hun lijf uit angst zo n hond tegen te komen. Hier in 2 weken tijd zeer, zeer ernstige bijt,verscheurincidenten ket staffords. In de buurt hier iemand met 4 loslopende agressieve pittbuls, veel mensen durvennhet park niet meer in. Bah,mvan mij mogennze ook deze honden verbieden, muilkorven, aanlijngebod! Het zal jemhond maar zijn die voor je ogen verscheurd wordt, dan klets je wel anders, die vechthonden winnen altijd, dus jullie hebben niks te vrezen. |
pro verbod |
#319 Re: Re: uitzonderingen bevestigen de regel maar voorlopig in 2 weken tijd hier ernstige bijtincident2014-10-09 17:20Uitzonderingen zullen de regel wel bevestigen maar vooralsnog lopen vele mensen met een niet vecht hond waaronder ikzelf met de zenuwen in hun lijf uit angst zo n hond tegen te komen. Hier in 2 weken tijd zeer, zeer ernstige bijt,verscheurincidenten met staffords. In de buurt hier iemand met 4 loslopende agressieve pittbuls, veel mensen durven het park niet meer in. Bah,van mij mogen ze ook deze honden verbieden, muilkorven, aanlijngebod! Het zal je hond maar zijn die voor je ogen verscheurd wordt, dan klets je wel anders, die vechthonden winnen altijd, dus jullie hebben niks te vrezen. |
Doglover |
#320 sharpei2014-10-16 20:35Ik was, voordat ik deze informatie tegenkwam, van plan om een sharpei te kopen. Ze worden afgeschilderd als waakzame kindervrienden....ik heb twee kleine kindjes! Wat ben ik blij dat ik vechthonden.info tegen ben gekomen in mijn zoektocht naar de ideale vriend!! Nooit, maar dan ook nooit zal ik dus een sharpei aanschaffen, en al die BS op fokkersites gaan vertrouwen, bah, laag en levensgevaarlijk, voor mij, mn kindjes en andere dieren rondom ons.
|
Gast |
#321 Re: Re: Zijn jullie achterlijk?2014-10-22 17:00#280: - Re: Zijn jullie achterlijk? kijk iemand die weet waar over die praat Ik heb zelf drie stafford,s uit het asiel droom Honden agentje dol maar zeker onder controle te houden Maar hoop commentaar in park wel aan gewend jammer dat slechte naam hebben Mag marksl |
Gast |
#322 Re:2014-10-22 17:07fijn te horen dat mensen ook het goede in het ras zien ik heb er drie en ben echt geen patser Meer een rustig doorsnee mens maar waardeer het trouwe karakter van het ras Maar weet wel je kan er je handen vol aan hebben en weet waar aan je begint Maar dan heb je de beste vriend terwereld voor het leefen Mag mark
|
cvl |
#3232014-10-29 12:13Mijn hond is 2 weken geleden aangevallen door 2 loslopende rottweilers. Ik heb aangifre gedaan bij de politie maar ik heb het gevoel dat ze dit niet serieus nemen. Mijn hond is zowel lichamelijk en geestelijk verwond. De eigenaar van deze rottweilers beweert dat het aan mijn hondje ligt en dat wij dan maar onze hond daar niet uit moeten laten. Het ergse van dit alles is nog wel dat deze eigenaar vlak voor de zomervakantie 1 van zijn honden moest laten inslapen omdat deze een beagle had doodgebeten. Leuk he zo's persoon. En daarbij ook te weten dat hij zijn honden uitlaat vlakbij een BSO. Moet de volgende slachtoffer een kind zijn? Ik blijf de politie bellen en heb ook de gemeente een brief gestuurd die op de website staat. Maar ik vind het schandalig dat ik en andere hondenbezitters een handtekeningen aktie moeten gaan houden om ervoor te zorgen dat deze honden geen andere slachtoffers meer maken. |
Gast |
#3242014-12-19 18:15Bij mij in de buurt lopen gevaarlijke vechthonden en de baas kan deze niet in bedwang houden. De honden zijn agressief naar mens en dier. Ik vind het niet fijn om zulke honden te passeren, daar het onbekend is of deze in de aanval gaat. Ik vind dat de gemeente Den Haag, de Overheid en de Politie hierop moet handhaven. Deze honden moeten of geweerd worden in de stad of een muilkorf dragen. Maar ho maar, iedereen blijft fijn achterover leunen en valt deze hond mens of dier aan, dan maakt het de handhavers van de wet ook niets uit. |
dierenvriend |
#325 Re: Re:2015-01-16 11:22pitbuls hebben een slot op de kaak!En schud zijn prooi dood maakt hun niet uit wat de prooi is,hondje of katje van de buren,of een huisgenoodje van hun . Niemand leest hier goed wat er staat het zijn net haaiën ,moeten de prooi doorbijten,die hebben de zelfde kaak!snapt niemand dat?ik heb zulke honden gehad en de ellende ook,.ook plezier hoor.maär deze honden mogen niet los lopen!!
wet is wet! |
|
Respecteer de euthanasiewet
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
767 Gemaakt: 2024-11-23
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
207 Gemaakt: 2024-12-21
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5487 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
621 Gemaakt: 2024-12-11
Respecteer de euthanasiewet
7785 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
124 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
112 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
119 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Laat chinastraat leven!
5425 Gemaakt: 2024-11-26
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
560 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65259 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
147 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22372 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1167 Gemaakt: 2024-11-09
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3480 Gemaakt: 2024-04-23
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09