Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Quoted post

een van haar (relatieve) vrijheid beroofde Mechelaar

#209 Re:

2015-03-07 08:25

#6: buurtbewoner -  

Fijn te lezen dat U tenminste al  weet wiens schuld het allemaal is. Voor mij is dat vooralsnog het stadsbestuur.
Ik moet nu ook elke dag aanschuiven en kilometers rond rijden. Ik vertrek ook nog eens een kwartier vroeger naar mijn werk om toch niet ook al 's morgens vast te rijden.
Ik ken een aantal mensen die zelfs niet in deze buurt wonen of er dagelijks, zelfs maandelijks, moeten zijn, die zich afvragen wat ze hier toch wel met de wijk allemaal aan het 'uitsteken' zijn... Zielig..

Ik woon in de Nijverheidstraat, in het nu in wording zijnde getto van Mechelen. 
Zo voelt het, want ik heb geen vrije doorgang meer..

Ik geraak niet naar Liersesteenweg zonder in de file op Nekkerspoel te gaan staan.
Ik geraak niet thuis zonder even lang over de rit Tinnellaan - Nekkerspoel te doen als van Antwerpen naar Mechelen.

Het milieu wordt daar niet beter van, déze buurten worden daar niet beter van, mijn auto verslijt sneller, ik verbruik meer benzine ( en betaal dus sluiks nog meer belastingen) en krijg nog eens ontstekingen aan mijn benen van het continu in file rijden... (maar dat laatste is een persoonlijk gevolg)..

Alleen de mensen voor de spoormuur worden hier (en dan nog enkel even tijdens de spits) beter van..

Gezond verstand is hier dringend aan de orde. 

Maar op dit ogenblik is het LETTERLIJK: verdeel en heers...

Ik kijk toe en zucht..

Ik was een héél fiere Mechelaar.. maar de eerste barsten zijn zichtbaar..

 

Reacties


Gast

#210 Re: Re:

2015-03-07 21:38:45

#209: een van haar (relatieve) vrijheid beroofde Mechelaar - Re:  

De afrit Mechelen-Zuid is een snellere optie als je aan de kant van de Nekkerspoelstraat woont.

Soms zijn de oplossingen echt zo gemakkelijk.