Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug.


Gast

#201 Re: Re:

2015-03-06 13:44

#198: - Re:  

 Voor zover ik weet is er alleen zone 30 aan de school.  De rest van de Caputsteenstraat is zone 50.

Ik vermoed dus wel dat hij 40 rijdt daar waar je 50 mag.


Gast

#202 Re: We gaan dit onthouden tot de volgende verkiezingen wees maar gerust.

2015-03-06 13:48


Gast

#203

2015-03-06 15:14

Ik woon in nekkerspoel. Ik kan niet meer ergens heen zonder dat ik in de file moet staan om in of uit nekkerspoel te kunnen.

Gast

#204

2015-03-06 15:15

Ik moet elke dag langs nekkerspoel rijden maar door de paaltje aan de bruggen moet ik de ring gebruiken en die is altijd vol.

Gast

#205 Re: Re:

2015-03-06 20:27

#184: - Re:  

 Er ooit al eens bij stil gestaan dat niet iedereen bij machte is om zich te verplaatsen per fiets???


Gast

#206

2015-03-06 22:21

Het is echt onbegrijpelijk dat men zulke beslissingen neemt zonder rekening te houden met de gevolgen!!!! Deze aanpassing heeft enorme chaos veroorzaakt en de problemen zijn geëscaleerd. Men heeft ze niet opgelost maar gewoon opgeschoven. Wat wil men hiermee bereiken? De straten zijn drukker geworden en de mensen worden zelfs agressief van de lange filles. Hopelijk zal deze nachtmerrie snel gedaan zijn!!!!

Gast

#207

2015-03-06 22:29

dus omdat het steeds file is op invalswegen, moet het maar normaal zijn dat de woonstraten in de omgeving gebruikt kunnen worden als alternatief?  Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld niet? 

De Stops dat zijn jullie. (variant op wij zijn de file...)

 


Gast

#208

2015-03-07 08:13

ik vind het broodnodig dat deze petitie bestaat.
IK woon ook 'achter' de spoorwegmuur (brug kan je het niet meer noemen).. Een getto is in de maak! Gedaan met deze opstelling... Het despotisme is verleden tijd!!!
een van haar (relatieve) vrijheid beroofde Mechelaar

#209 Re:

2015-03-07 08:25

#6: buurtbewoner -  

Fijn te lezen dat U tenminste al  weet wiens schuld het allemaal is. Voor mij is dat vooralsnog het stadsbestuur.
Ik moet nu ook elke dag aanschuiven en kilometers rond rijden. Ik vertrek ook nog eens een kwartier vroeger naar mijn werk om toch niet ook al 's morgens vast te rijden.
Ik ken een aantal mensen die zelfs niet in deze buurt wonen of er dagelijks, zelfs maandelijks, moeten zijn, die zich afvragen wat ze hier toch wel met de wijk allemaal aan het 'uitsteken' zijn... Zielig..

Ik woon in de Nijverheidstraat, in het nu in wording zijnde getto van Mechelen. 
Zo voelt het, want ik heb geen vrije doorgang meer..

Ik geraak niet naar Liersesteenweg zonder in de file op Nekkerspoel te gaan staan.
Ik geraak niet thuis zonder even lang over de rit Tinnellaan - Nekkerspoel te doen als van Antwerpen naar Mechelen.

Het milieu wordt daar niet beter van, déze buurten worden daar niet beter van, mijn auto verslijt sneller, ik verbruik meer benzine ( en betaal dus sluiks nog meer belastingen) en krijg nog eens ontstekingen aan mijn benen van het continu in file rijden... (maar dat laatste is een persoonlijk gevolg)..

Alleen de mensen voor de spoormuur worden hier (en dan nog enkel even tijdens de spits) beter van..

Gezond verstand is hier dringend aan de orde. 

Maar op dit ogenblik is het LETTERLIJK: verdeel en heers...

Ik kijk toe en zucht..

Ik was een héél fiere Mechelaar.. maar de eerste barsten zijn zichtbaar..

 


Gast

#210 Re: Re:

2015-03-07 21:38

#209: een van haar (relatieve) vrijheid beroofde Mechelaar - Re:  

De afrit Mechelen-Zuid is een snellere optie als je aan de kant van de Nekkerspoelstraat woont.

Soms zijn de oplossingen echt zo gemakkelijk.


Gast

#211 Re: Re: Re:

2015-03-08 11:46

#210: - Re: Re:  

 da's alleen een goede oplossing voor wie aan de kant Nekkerspoelstraat woont en wie van de E19 komt richting Brussel. Als je van Antwerpen komt gaat dit misschien sneller maar da's minstens 10 km omrijden. een serieuze meerkost aan benzine en onderhoud van je wagen als je dit dagelijks moet doen en vooral heel veel extra luchtvervuiling. Oplossingen zijn dus soms gemakkelijk maar daarom niet beter. 

gast

#212 Re: Re: Re:

2015-03-08 11:52

#210: - Re: Re:  

110 liter benzine meer per jaar per auto die 10km moet omrijden.   Of hoe een oplossing tot concrete resultaten kan leiden.... Erg groene gedachte.


Gast

#213 Re:

2015-03-08 14:52

#207: -  

ten eerste, ik gebruik die straten niet om files te vermijden op de invalswegen, maar omdat dit tot nu toe de kortste en snelste weg van Katelijne naar Mechelen. Het blijft nog steeds de rechtstreekse verbindingsweg tussen beide steden. 

Ten tweede moet je me eens uitleggen wanneer straten moet afgesloten worden omdat het woonstraten en woonbuurten zijn. Zijn er langs bijna alle straten geen woningen. Als je alle open plekjes volbouwt (zoals de GND nog onlangs met huizen en appartementen), dan wonen daar idd meer mensen. Als we elke straat in Mechelen gaan afsluiten die gelijkaardig is aan de GND, dan komen er nog 10-talle straten in aanmerking in Mechelen en nog duizenden in Vlaanderen.  Dat gaat de mobiliteit ten goede komen. 


Gast

#214

2015-03-08 15:20

Plots zitten er wel heel erg veel mensen in met luchtvervuiling. Toevallig allemaal mensen die met de auto overal willen rondsnorren. 

De kortste weg is niet per definitie de weg die daarvoor bedoeld is. Er is speciaal voor alle vrienden uit St. Katelijne Waver en omgeving een dure maar prachtige ringweg gebouwd, recht naar de autostrade en langs twee belangrijke toegangswegen van en naar Mechelen, die nog behoorlijk wat capaciteit hebben. Toegangswegen met gescheiden fietspaden en geen mogelijkheid om geparkeerde auto's van buurtbewoners te rammen.

Als men in St Katelijne Waver en omgeving beslist: laten we snel alles verkavelen en al die mensen die geilen op een open bebouwing met een graswoestijn en een oprit voor drie auto's hiernaartoe lokken. We zullen ze wel allemaal gewoon langs die verpauperde woonwijken in Mechelen sturen. Niet meer ons probleem.

Veel mensen draaien blijkbaar sneller dan de wind, als het er op aan komt toch maar loze argumenten te vinden.

De wens om alles met de auto te doen heeft bepaalde gevolgen. Die gevolgen moeten door jullie zelf gedragen worden (file rijden, vroeger opstaan, ...) en niet door de bewoners van een al erg geplaagde buurt.


Gast

#215 Re: Re: nuchter

2015-03-08 16:18

#77: - Re: nuchter 

 Gisteren ben ik ei zo na van mijn fiets gereden in mijn (nijverheid)straat die nu enkel richting is en zogezegd 30km zone. De chauffeur trok zich noch van mij, noch van de snelheidsbeperking iets aan.

Zelf sta ik nu dagelijks de ring van Mechelen te vervuilen.

Stellen dat de mensen van het actiecomité egoisten zijn, is een brug te ver..

Niemand zegt dat er niets moet veranderen. Maar deze radicale 'oplossing' is een probleem en géén oplossing. Alleen voor wie vóór de  spoormuur woont is het rustig en aangenaam geworden.

Voor wie erachter woont is het bij momenten doffe ellende.

 


Gast

#216 Re:

2015-03-08 16:20

#4: -  

 ze wonen zeker niet achter de spoorwegbrug...

Anti-stop

#217

2015-03-08 16:36

De " Spoormuur" heeft twee kanten. Elk van deze kanten ondergaat zijn problemen.

Kom eens naar Dalenborchstraat, Pasmolenstraat en Oude Sint Gommarusstraat en tel de zwarte

vlaggen en stopaffiches in deze enclave. De meesten zijn ook aan die kant van het spoor ontevreden

met de huidige situatie. Ga dan eens kijken aan de andere zijde van het spoor...  zelfde ongenoegen.


Gast

#218 Re:

2015-03-08 17:07

#214: -  

De tegenstanders verwijten dat ze luchtvervuiling inroepen als "loos" argument...  haha .... het is wel een schepen van GROEN die hiervoor bevoegd is.  Zij blijft wel trouw aan haar idealen.

Gast

#219 Re: Re: Absurde en onleefbare regeling verkeerscirculatie (Papenhofdreef)

2015-03-08 17:07

#131: - Re: Absurde en onleefbare regeling verkeerscirculatie (Papenhofdreef) 

 Akkoord korte verplaatsingen kan je doen met de fiets als je gezondheid dit toelaat.

Opgepast voor de voetgangers a.u.b!!!!

Als ik mijn huis verlaat moet ik eerst goed kijken of er geen fietsers op het voetpad rijden, het is niet de eerste keer dat ik word aangereden door een fietser of moet opzij springen.

Dus rij je met een fiets, rij dan op de straat en niet op het voetpad dan is dit ook gezonder voor de voetganger


Gast

#220 Re:

2015-03-08 17:15

#214: -  

 Niet denken dat alle mensen uit Katelijne rijke burgers zijn met drie wagens.

Ik woon zelf in een rijhuis in de Valkstraat en heb maar één wagen.  Ik rijd daar niet mee naar mijn werk in Mechelen omdat ik te lui ben, maar omdat ik mijn wagen nodig heb voor het werk om naar klanten te rijden.  De dagen dat ik geen klanten moet bezoeken, ga ik met de fiets.

Als ik dan met de wagen ga, dan lijkt de Grote Nieuwendijk mij de logische straat om er te raken.  Maar waarschijnlijk gebruik jij alleen grote verbindingswegen, ook al moet je daar veel voor omrijden.


Gast

#221

2015-03-08 20:46

De enorme tegenstand voor de STOPS laat alleen maar zien hoe vastgeroest men zit in zijn auto.

 

Ik was ook tegen de stops, maar als ik zie wat voor soort mensen er zogenaamd last van hebben, dan mogen die stops voor mij blijven staan.

 


Gast

#222 Re:

2015-03-08 21:01

#221: -  

 wat bedoel je met "wat soort mensen er zogenaamd last van hebben " ?

Gast

#223

2015-03-08 21:21

Bij een soortelijk probleem pakt men normaal "de koe bij de horens". Hier handelt men zo drastisch dat de meeste bewoners er zelf slachtoffer zijn van geworden. Het verkeer is er nu eenmaal, dat tover je niet weg door hier of daar wat gaan te verzinnen. Je neemt het weg bij punt A en punt B krijgt de volle laag. Hoe is het anders te verklaren dat je al het verkeer door een straat loodst zoals Boerenkrijglaan die volop in expansie is met nieuwe woningen en jonge gezinnen. Een véél betere oplossing zou zijn door de knelpunten (aan school e.d.) weg te werken en een zodanige infrastructuur te voorzien dat snel rijden onmogelijk wordt. Je geeft dan tenminste de bewoners en mensen die er om bepaalde reden moeten zijn, de gelegenheid er zonder km's omweg en fileleed op zijn bestemming te raken.


Gast

#224 Re: Re:

2015-03-08 21:48

#222: - Re:  

 de mensen achter deze petitie en het actiecomité die haat en onverdraagzaamheid zaaien, en alle mensen die ook de voordelen van de stops zien als egoïsten bestempeld. Blijkbaar is het voor deze mensen zelf om te kotsen als mijn dochter nu op straat kan spelen.

gast

#225 Prachtige parodie op de hele situatie

2015-03-08 23:47

https://www.youtube.com/watch?v=gYNXHnq_JpE

Dit geeft goed weer wat het probleem is...