Behoud de Oude Houthaven

Quoted post

anoniempje,

2016-02-18 13:11

Dag Maartje,

feiten goed blijven weergeven en niet de halve waarheid vertellen aub !!!Let wel ik zeg niet dat je liegt maar je verteld niet het hele verhaal !!!

De tijdelijke woonboten die nu op de plaats van de bruine vloot ligt heeft al plekken toegewezen gekregen : in de nieuwe houthaven. Daar zijn  ze beter bereikbaar  voor de bijna dagelijks wisselende  rolkoffer toeristen die op de diverse tijdelijke woonboten verblijven (AirBnB).

Reacties

Maartje - woonschipbewoner OHH

#95 Re:

2016-02-18 13:40:35

#94: anoniempje, -  

Dag anoniempje, dat staat ook in ons scenario? We liggen hier tijdelijk, en willen graag blijven?

Over hele/halve waarheden, of beter onjuistheden:

We liggen niet op de plekken van de bruine vloot, de OHH is nooit aan hen toegewezen. Wel is er een proef geweest met bruine vloot in de OHH, waarbij omwonenden overlast hebben ervaren. Lees hier wat de bond voor de chartervaart daar destijds zelf over zei. 

2 jaar(!) voordat wij naar de Oude Houthaven kwamen, in 2009, zijn de plekken aan de pontsteiger al aan de bruine vloot toegewezen. De conclusie was destijds nl al dat de chartervaart in een woonwijk onwenselijk is. Dat de bruine vloot niet terugkeert heeft niets met onze huidige of toekomstige aanwezigheid te maken. 

begrijp me niet verkeerd, ik snap dat de schippers van de bruine vloot graag goede plekken voor hun bedrijf wensen in de stad. 

Grappig dat sommigen waaronder jij ook een bloedhekel lijken te hebben aan 'rolkoffertoeristen' en tegelijkertijd de bruine vloot omarmen. De bruine vloot is grootschalige toeristenindustrie. 

groet,

Maartje