Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte
Quoted post
Gast |
#5592011-10-12 23:27Mede-zoetermeerders jullie overdrijven echt. Ik snap dat de meeste het niet leuk vinden maar al die racisme, haat en discriminatie? Vanwaar? Hebben de moslims in zoetermeer jullie ooit wat aangedaan? Jullie mogen blij zijn dat het geen Den Haag is, omdat daar namelijk in elke hoek een moskee is. In Zoetermeer hebben ze een kleine moskee en willen ze een andere wat grotere zonder minareten of geluidsoverlast. En dan al die reacties? Volgens mij hebben jullie een totale verkeerde beeld van de moslims en dat is mede te danken aan de media. En mischien is het juist daarom beter dat die moskee er komt zodat jullie ze beter leren kennen. |
Reacties
Gast |
#560 Re:2011-10-12 23:31:50Zoetermeer wordt vanzelf den haag meneer/mevrouw. Heb genoeg ervaring met de moslimmedemens om van mening te kunnen dat het zo is. Ze hebben andere normen en waarden! Daar gaat het nu niet om! Het gaat erom dat die moskee hier niet komt! Iedereen mag z'n mening hebben. Dat doet u nu ook |
Gast |
#562 Re:2011-10-12 23:32:54Helemaal gelijk hoor. Maakt mij niet uit hoor dat die moskee er komt,had al eerder gemogen van mij. DAN HAD IK HIER NAMELIJK OOK GEEN HUIS GEKOCHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Gast |
#563 Re:2011-10-12 23:33:40Je bent voor de moskee! Fraai! Wat doe je dan op deze site? Zeker een buitenlander! |
Gast |
#565 Re:2011-10-12 23:38:59Welke planeet kom jij?! Wij willen ze niet leren kennen. We hebben al genoeg gezien en gehoord! Was niet goed! Deze site is tegen dus ga weg! |
Gast |
#567 Re:2011-10-12 23:42:10#559: - Mede-zoetermeerders jullie overdrijven echt. Ik snap dat de meeste het niet leuk vinden maar al die racisme, haat en discriminatie? Vanwaar? Hebben de moslims in zoetermeer jullie ooit wat aangedaan? Jullie mogen blij zijn dat het geen Den Haag is, omdat daar namelijk in elke hoek een moskee is. In Zoetermeer hebben ze een kleine moskee en willen ze een andere wat grotere zonder minareten of geluidsoverlast. En dan al die reacties? Volgens mij hebben jullie een totale verkeerde beeld van de moslims en dat is mede te danken aan de media. En mischien is het juist daarom beter dat die moskee er komt zodat jullie ze beter leren kennen. Als de moslimgemeenschap zich nou zelf eens wat begripvoller zou opstellen? Waarom blijft het elke keer zo stil, als er iets extreems gebeurt? Waarom is er geen voldoende sterke reactie als Theo van Gogh wordt vermoord? Waarom geen afkeuring als er wordt "gefeest" na de aanval op de Twin Towers? Ik heb zelf vrienden en bekenden in de moslimgemeenschap, maar ik snap niet waarom de "Nederlandse moslims" zich niet wat meer solidair naar hun Nederlandse landgenoten opstellen. Leven en laten leven toch? Dat geldt volgens mij voor gelovigen van elke religie en ook voor mensen die het zonder Schepper menen te moeten doen. Echt waar, als de moslims gelijkwaardig behandeld willen worden, dan ontkomen zij er niet niet aan zelf ook de maatschappij waarin ze gekozen hebben te leven, en de "buren" die zij hebben gekozen op een respectvolle manier te behandelen. Dus geen "varkens", "honden", "fatwa's" en meer van die begrippen die in Europa in de 21e eeuw geen recht van bestaan meer hebben. Zo lang dit nog wel gebeurt, begrijp ik een deel van de reacties op dit forum goed. Dan zeg ook ik, geen moskee in een wijk waar nauwelijks moslims wonen. |
Gast |
#568 Re:2011-10-12 23:47:51Je snapt niet waar dit vandaan komt? Dit hebben ze zelf veroorzaakt! Deze haatdragende mensen zonder enig respect voor wie dan ook! Hoe zo dat nou komen? Doe niet zo simpel! |
vogeltje |
#593 Re:2011-10-13 09:27:28Dan gaan ze toch naar Den Haag? Waarom moeten wij dit allemaal tollereren? Krijgen wij als wij naar die landen gaan ook eigen kerken? Het gaat niet om discriminatie? wie worden er hier gedicrimineerd? |
Omgekeerde wereld |
#1019 Re:2011-10-19 04:30:22Of de moslims me ooit iets hebben gedaan? Nee mij niet, maar de vriend van mijn zoon wel. Die hebben ze met 5 man sterk (allemaal marrokaans) in elkaar geslagen. De jongen had een gebroken jukbeen en gebroken ribben en waarom? Omdat hij de zus van één van deze jongens 3 zoenen op haar wang had gegeven omdat ze geslaagd was voor haar examen en haar broer had dat gezien en vond dat ze "in haar zedelijkheid werd aangetast" en dus wilde hij eerwraak. Deze hele gebeurtenis gaf voor mij aan dat de culturele waarden en normen die veel van deze kinderen meekrijgen zo ver afstaan van alle waarden en normen die wij in Nederland hebben dat het gewoon niet past binnen onze samenleving. Mijn zoon werkt in de beveiliging, als je zijn verhalen hoort over hoe marrokaanse jongeren hem behandelen en welke arrogante en narcistische houding ze tegenover hem innemen dan ben ik elke dag weer blij dat hij heel weer thuis is. Hij wordt gekleineerd, bedreigd, bespuugd, genegeerd en soms zelfs geslagen terwijl ze zelf de regels overtreden en tot de orde geroepen moeten worden. Dit heeft niks met media te maken maar met de waarden en normen die de verschillende culturen meebrengen ons land in en of ze bereid zijn die zo aan te passen dat het beter past binnen Nederland. Ze zijn tenslotte niet voor niets naar nederland gekomen, laten ze zich dan ook aanpassen. Oog om oog, tand om tand - eerwraak- hoofddoeken en vrouwen geen hand willen geven om maar wat voorbeelden te noemen, noem ik geen aanpassing! Die Moskee is weer een plek waar moslims kunnen samenscholen en juist al die dingen die in hun eigen land bij hun cultuur horen (en die voor onze vreedzame samenleving niet wenselijk zijn) in elkaar aan kunnen wakkeren en versterken. Geen goede zaak. Ze horen juist te intergreren binnen onze cultuur! Ben ik een rasist? nee verre van dat, veel van onze vrienden hebben een turkse, marrokaanse of surinaamse achtergrond. Het zijn stuk voor stuk prima mensen die zich helemaal aan de nederlandse maatschappij hebben aangepast en ze hebben helemaal geen behoefte aan een eigen kerk omdat ze zich prima voelen tussen het nederlandse volk en thuis op hun eigen manier uiting geven aan hun geloofsovertuiging. Sterker nog, zij zijn er van overtuigd dat in de de moskee's alleen maar mensen samenscholen die er een zeer extreme manier van geloven op nahouden waar zij zich niet goed bij voelen. I rest my case.... |
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
271 Gemaakt: 2024-12-21
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
770 Gemaakt: 2024-11-23
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5512 Gemaakt: 2024-11-15
Respecteer de euthanasiewet
7795 Gemaakt: 2024-11-02
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
630 Gemaakt: 2024-12-11
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
157 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
125 Gemaakt: 2024-12-19
Lili & Marleen
99 Gemaakt: 2024-12-22
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
120 Gemaakt: 2024-12-13
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65263 Gemaakt: 2023-01-17
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
562 Gemaakt: 2024-11-20
Laat chinastraat leven!
5428 Gemaakt: 2024-11-26
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
152 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22373 Gemaakt: 2020-06-30
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3485 Gemaakt: 2024-04-23
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1170 Gemaakt: 2024-11-09
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07