Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

Gast

2016-08-03 13:08

Ik vind dat het houden van dit soort gevaarlijke honden in heel Nederland verboden moet worden. Ik was geschokt toen ik gisteravond op de tv hoorde dat een prachtig, mooi en onschuldig meisje gebeten is door zo'n gevaarlijk beest. Afschuwelijk. Als het mijn kind was dan had ik die beest gelijk afgemaakt en de eigenaresse keihard aangepakt. De eigenaars van dit soort gevaarlijke beesten zijn gestoord en gevaarlijk. Ik maak het tot mijn grote ergernis dagelijks mee. En er is helaas nog steeds geen verbod. Het wordt tijd dat de regering gaat ingrijpen en het houden van gevaarlijke dieren en het fokken gaat verbieden. Onschuldige mensen zoals ik en het prachtige kleine meisje en nog vele anderen worden de dupe van gevaarlijke gekken die los rondlopen en alles doen wat gevaar oplevert. Als ik ooit door een hond wordt aangevallen dan weet ik precies wat ik met die hond en de eigenaar gaat doen. Dit kan echt niet zo verder in Nederland. Ben van plan om kontakt op te nemen met de tweede kamer. Of het veel zal helpen weet ik niet, maar ik ga het toch proberen.

Reacties

Gast

#411 Re:

2016-08-24 14:33:12

#408: -  

........ je zult zien dat Den Haag ook nu weer een dag nadat in drenthe een onschuldig 3 jarig kindje gegrepen is door maar liefst 4 rotweilers, die doelbewust notabene zelfs over een hek moesten klimmen om het slachtoffertje te pakken. Er zal vanuit Den Haag niets ondernomen worden ...... Den Haag staat namelijk toe dat er levende wapens in tuinen, hondenuitlaat gebieden, op straat, op het strand overal in Nederland gehouden mogen worden.  Een gevaarlijke hond moet namelijk eerst 2x een hond doodbijten voordat er naar de zaak gekeken wordt en dit weet ik helaas uit eigen ervaring .... 1x een hond verscheuren is nog niet voldoende voor de wet. 
Wij moeten met hen rekening houden, een straatje omlopen, maar dit klinkt misschien zuur en achteraf maar echte hondenkenners zouden hun kind ook niet/nooit laten spelen in de buurt van dat soort rassen.

Want hondenkenners houden namelijk wel rekening met de spreuk, "dat doet die anders nooit" !!! Hondenkenners denken en kijken vooruit en schatten situaties in. 

Alleen fokkers en bezitters "willen" niet beseffen wat voor karakters zij in huis halen of fokken. Bijvoorbeeld als de rottweilerfokker van gisteren dat wel had geweten (of beseft), had het afschuwelijk drama gisteren helemaal niet plaats hoeven te vinden, die honden hadden NOOIT de gelegenheid mogen kunnen krijgen om toe te kijken hoe kinderen met elkaar spelen, dat begrijpen zij niet !!

Mensen moeten zich eerst eens verdiepen in RASSENKENNIS ...... en zeker niet onbelangrijk waarvoor en WAAROM!!!rashonden in het verleden gefokt zijn ..... fokken is uitselecteren voor de ongewenste eigenschappen en met de "gewenste" eigenschappen wordt verder gefokt .... rassen zijn door de eeuwen heen gefokt juist en alleen op die specifieke "gewenste" eigenschappen !!! die eigenschappen hebben niets met opvoeden of wat dan ook te maken ...... die zitten in de "genen"