Aanpassing Wet Innovatie Kwaliteit Kinderopvang

Opmerkingen

#2802

Ik teken omdat ik het totaal eens ben met dit artikel. Het zorgt voor een verarming van de zorg voor de kinderen ipv een verrijking.

(Haarlem, 2018-04-24)

#2804

Regeltjes brigade veel te ver gaat, voorbij het menselijk aspect.

(Amsterdam, 2018-04-24)

#2811

Ik teken, omdat ik eens ben met wat er in deze petitie word beschreven.

(Son en Breugel, 2018-04-24)

#2815

In het hele stuk echt vergeten om naar de werkvloer te kijken. Vast gelegde afwijktijden maakt dat medewerkers langere diensten hebben en inderdaad minder flexibel zijn in de inzet van hun pauzes. De breng- en haaltijden kunnen zo maar veranderen door weer- en verkeersomstandigheden. Aan het eind van de middag kan er wel.iemand langer blijven , maar in de ochtend staan de begin tijden ook vast en dan kan je niet gelijk schakelen als de binnenkomst tijden van sommige kinderen opeens veel vroeger zijn. Het vaste gezichten onderdeel is zo onduidelijk dan iedereen hierin de fout kan ingaan. Oplossing om met alleen maar fulltime timers te werken is niet reëel. De kinderopvang is bij uitstek een business waarin veel.part time gewerkt wordt. Helaas is onze maatschappij nog steeds erg gericht op het feit dat de vrouw minder werkt en zij de evt problemen thuis oplost. Voldoe je aan de eis en de werkweek met 2 medewerkers gedekt, dan moet of de een of de andere fulltime time werken als er eentje vrij of ziek is. Wat is in deze een calamiteit? De richtlijnen zijn niet concreetje.

(Capelle aan den IJssel, 2018-04-24)

#2817

Ik het beste voor mijn kids wil...

(Kollumerzwaag, 2018-04-24)

#2820

Ik werk in de kinderopvang.

(Ijsselstein, 2018-04-24)

#2821

ik in de kinderopvang werk en ik het er volledig mee eens ben

(leiderdorp, 2018-04-24)

#2824

Ik nu al merk hoe hoog de werkdruk is geworden in de afgelopen jaren! En voor pm'ers staat er niks tegenover. Maar belangrijker is je hebt geen tijd meer kinderen de juiste verzorging te geven waar het op dat moment behoefte aan heeft.

(Amsterdam zuidoost, 2018-04-24)

#2825

Omdat het te gek wordt met al die rare regels en eisen!

(Leiden, 2018-04-24)

#2827

Een aantal van de IKK maatregelen een financiële ondergang zou betekenen voor veel organisaties.

(Rotterdam, 2018-04-24)

#2828

Ik het niet eens ben met de wetgeving omtrent de kinderopvang

(Leiden, 2018-04-24)

#2832

Ik werk in de kinderopvang en ook ik niet goed word van alle regels en wat er steeds meer bij komt kijken. Het wordt inderdaad kwaliteitsverlies als we hiermee instemmen en doorgaan.

(ZEIST, 2018-04-24)

#2835

Als pm-er vind ik dat IKK nieuwe wet eisen/ maatregelingen niet haalbaar zijn

(Soest, 2018-04-24)

#2840

Duimelijntje ook een kleine organisatie is. Ik het ook niet zie zitten dat er 4 pedagogische medewerkers op een groep staan.
Dit is ook voor baby's veel te druk. Een baby maakt geen onderscheid in wie zijn of haar " vaste gezicht" is. Stop met al deze onzinnige regels. De kinderopvang is heel goed zelf in staat goede opvang te bieden.

(LISSE, 2018-04-24)

#2843

Ik teken omdat ok vind dat er elk jaar strengere regels komen die de werkdruk voor pm’er verhogen. De kinderen voelen deze druk En hierdoor kan hun stress juist toenemen. Daarnaast wordt de aandacht op de nieuwe regeltjes gefocust, terwijl de kinderen centraal zouden moeten staan. Ik pleit voor meer vertrouwen voor de pm’ers en haalbare innovaties van de wet!

(Amsterdam, 2018-04-24)

#2845

Ik teken omdat;
Al 25 jaar ondernemer in de kinderopvang vindt dat ik dat met deze regels het onmogelijk en niet haalbaar wordt gemaakt om echt kwaliteit te bieden door zowel de ondernemer als voor de PMers on the job. Kortom het is ook amper realiseerbaar zonder daarbij "het kind" hiervan de rekening te laten zijn.
En dat zouden wij niet moeten willen dacht ik zo.
Vaste gezichten op de babygroep; wij moeten nu PMers verplichten fulltime te gaan werken en met een 36 urig werkweek heb je al meer PMers nodig. Baby PMers willen vaak niet een fulltime baan, want het is zwaar. Druk je dit door dan stijgt je ziekte % fors. En om vaste gezichten haalbaar te maken moeten wij inschrijvingen gaan sturen terwijl de maatschappij geen flexibele werkdagen aan ouders biedt. Dat is slechts 1 van de items.

(Amsterdam, 2018-04-24)

#2846

Ik teken omdat: We af moeten van deze te ver doorgeschoten regeldruk wat niets toevoegt en zeker niet aan de kwaliteit.

(Zevenbergen, 2018-04-24)

#2848

Ik teken deze petitie omdat ik zie dat door de nieuwe wetgeving ook veel zaken niet haalbaar zijn waardoor dit uiteindelijk niet ten goede komt aan de kinderen én het personeel op de opvang.

(Amsterdam, 2018-04-24)

#2849

Ik er mee eens ben we moeten en we moeten maar in de kinderopvang het heeft mij 5jaar gekost om een vast contract te krijgen er blijft te weinig tijd over voor de kinderen

(Noordwijk, 2018-04-24)

#2853

Ik van mening ben dat bovenstaande geschetste situatie volledig waar is en daar dan ook naar geluisterd dient te worden. Het is immers aangegeven door mensen die daar dagelijks mee geconfronteerd worden en zij deze beroep met hun hart hebben gekozen. Daar mag je niet aan voorbij gaan.

(Willemstad, 2018-04-24)

#2854

Ik achter de opvangmensen sta!! Ze werken gewoon keihard.

(Amsterdam, 2018-04-24)

#2858

Sommige dingen zijn goed maar totaal niet haalbaar

(Amstelveen, 2018-04-24)

#2863

Er rust, regelmaat en Rekbaarheid voor personeel en de kleine kids moet zijn!!!!!!

(Tilburg, 2018-04-24)

#2867

Ik teken dit omdat ik zelf pm-er ben en de nieuwe regels niet te doen zijn!

(Ijmuiden, 2018-04-24)

#2868

Ik het mee eens ben met de negatieve punten

(Haarlem, 2018-04-24)

#2871

Ik zal het kort houden ....waar zijn ze mee bezig.!! Ik zit al 20 jaar in de kinderopvang
Maar de kwaliteit gaat echt niet vooruit, de druk eisen, hulpvragen worden steeds zwaarder.vooal de steeds meer zorg kinderen die er steeds meer zijn en bijkomen.
We doen meer dan alleen kinderen opvangen!!!
Tuurlijk verdienen we meer wat betreft wat betreft salaris....maar het belangrijkste is dat de kinderen meer verdienen!
Kinderen zijn toch de TOEKOMST!!!

(Lieshout, 2018-04-24)

#2874

Volledig eens ben dat het kind centraal moet staan en dst er teveel regeltjes komen en dat de toekomst meer menselijker moet zijn!

(Noordwijk, 2018-04-24)

#2876

Te hoge werkdruk

(Amsterdam, 2018-04-24)

#2877

De werkdagen worden te lang. Buiten dat ben ouder dus ook tijden worden moeilijker om nog eigen kind op te halen.Als de uren niet op contract komen dan bouw je geen vakantieuren op en als je teveel overuren opbouwt wordt het verwacht in baas tijd opgemaakt wordt en niet als je zelf wil.

(Amsterdam, 2018-04-24)

#2878

De nieuwe regels zorgen niet voor betere kwaliteit daarworden niet alleen de
Medewerker maar ook de ouders en kinderen de dupe van

(Uithoorn, 2018-04-24)

#2879

Ik tekeb omdat ik er mee eens ben. Ik ben zelf ook werkzaam in een kev

(Rotterdam, 2018-04-24)

#2881

ik teken omdat ik zelf bestuurder ben en ik zie hoe de werkdruk zal hoog wordt waardoor pedagogische mederwerkers weinig aandacht aan kinderen moeten geven. terwijl die wij die heel belangrijk vinden. aandacht aan kinderen en aandacht de personeel heel belangrijk is bij kinderopvang.
Kinderopvang houder.

(Zaandam, 2018-04-24)

#2883

Ik teken omdat ik het niet eens ben met de nieuwe regels die doorgevoerd gaan worden in de kinderopvang. Het gaat ten koste van waar het hier om gaat, namelijk de kinderen. Heel jammer, want zij zijn ten slotte de reden dat ik dit werk ben gaan doen.

(Buss, 2018-04-24)

#2884

Het basisonderwijs dreigt ook al kapot te gaan onder druk van de regelgeving met als gevolg dat er maar weinig studenten voor de pabo kiezen. LUISTEr naar de mensen die in het veld werken en houdt het kind centraal!

(Weesp, 2018-04-24)

#2885

Het niet haalbaar is in de praktijk

(Hilversum, 2018-04-24)

#2897

De leidsters van mijn kind staan hiervoor. En ik na het lezen van dit ook!

(Hilversum, 2018-04-24)

#2900

De werkdruk echt zwaarder word in de lange uren die je werkt. Er komt meer administratie , cursussen, verplichte taken bij. Terwijl we er eigenlijk voor de kinderen moeten zijn !!

(Helmond, 2018-04-24)

#2903

Ik teken omdat ik het volledig eens ben met de kritiek vanuit het werkveld op de aanpassingen die gedaan zijn. Jammer dat dit soort aanpassingen vaak gedaan worden zonder te rade te gaan bij de mensen die werken in de zorg.

(Wergea, 2018-04-24)

#2908

Ik het ook ten koste vind gaan van de kinderen

(Barger-compascuum, 2018-04-24)

#2910

ik het onwerkbaar vind

(Purmerend, 2018-04-24)

#2914

Mijn kinderen het nu leuk vinden en met alle nieuwe regeltjes wetten word het voor kinderen en juffen heel moeilijk om te geniete want ze mogen niks meer. Kinderen worden niet ongezond van een dagverblijf of school maar thuis als er altijd maar zoetigheid gegeven word

(Helmond, 2018-04-24)

#2917

Het een wel overwogen reactie is op een besluit wat niet goed is doordacht.
Als met nieuwe richtlijnen komt moet je het ook fasciliteert! Praat met het werkveld voor je veranderingen door wil voeren.

(Zevenbergen, 2018-04-27)

#2922

Ik kinderopvang betaalbaar wil houden.

(Enschede, 2018-05-08)

#2923

Ik me helemaal aansluit bij deze brief!

(Erp, 2018-05-12)

#2925

Dit is gewoon onhaalbaar, we werken voor de kinderen en ouders toch? Met deze regels is het onmogelijk! Werken vanuit en met gevoel is blijkbaar niet toegestaan!

(Opende, 2018-05-12)

#2928

Deze regels absoluut niet haalbaar zijn in een flexibele opvang. Zoals bijvoorbeeld 2 vaste gezichten op baby's kun je niet haalbaar maken als je flexibiliteit wil bieden en in vakanties. Ben zeker voor vaste leidsters maar je kan niet haalbaar maken dat ze alleen 2 vaste gezichten zien en anders niet kunnen komen.

(Harlingen, 2018-05-12)

#2931

ik tegen de nieuwe wetgeving ben.

(Helmond, 2018-05-12)

#2934

Ik teken omdat ik een voorstander ben voor kwaliteitsverhogende maatregelen. Deze nieuwe wet levert daar naar mijn idee op veel punten geen bijdrage aan.

(Houten, 2018-05-12)

#2936

Ik wordt inmiddels zo gek van al die regels binnen de zorg etc etc. Alles gaat ten koste van de cliënten kinderen etc.

(Duiven, 2018-05-12)

#2943

Ik vind Pm-ers opeleiden tot coach veel beter en mooier is dan dure hbo krachten in zetten.

(Tiel, 2018-05-12)

#2944

Ik zelf ondernemer in de kinderopvang ben en ook mijn vraagtekens zet bij de haalbaarheid van de nieuwe regelgeving

(Huis ter heide, 2018-05-12)

#2945

Weg met die regeltjes.. grote onzin

(hapert, 2018-05-12)

#2957

Ik zelf pm-er ben

(Hapert, 2018-05-12)

#2958

De nieuwe regels zijn niet haalbaar. Zorgen voor extra werkstress en minder werkvreugde. Het maakt het vak nog zwaarder en de kinderen zullen er uiteindelijk onder gaan lijden.

(Zaltbommel, 2018-05-12)

#2959

Ik teken omdat ik het geheel eens ben met de boven staande tekst! Het kind moet centraal blijven staan, niet de regelgeving! En zo is het.

(Gemert, 2018-05-12)

#2963

De kwaliteit nu echt omhoog moet maar we daar ook de financiële mogelijkheden voor moeten krijgen vanuit de overheid

(Oisterwijk, 2018-05-12)

#2964

Omdat de nieuwe regeltjes voor de kinderopvang de kwaliteit er van verminderen ipv verbeteren!

(Amsterdam, 2018-05-12)

#2970

De zorg en aandacht voor de kinderen staan voorop.

(Hengelo, 2018-05-12)

#2979

Het de kwaliteit van de kinderopvang verlaagd en het voor velen niet haalbaar is!

(Genemuiden, 2018-06-23)

#2981

Ik ben zelf werkzaam als pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf

(Beverwijk, 2018-06-23)

#2982

Het gaat scheef. Een gastouder Vs kinderopvang. Inkomsten vs bestedingen aan extra personeel. Het gaat scheef.
Leuk is zodra een kind 4 is in nl..... dan zit je in een klas met tig andere kinderen. En als je niet mee kan komen; jammer voor je! Klopt niet.

(Zaandam, 2018-06-23)

#2987

ik ben pm'er en ben het niet eens met de nieuwe regelgeving

(heemskerk, 2018-06-23)

#2992

Ik graag nog lang en met veel plezier in de kinderopvang wil werken. Iedere dag zetten mijn collega’s en ik de kinderen op 1. Wij handelen in het belang van hen en hebben niets aan strakke teugels wat betreft tijden en vaste gezichten op de groep.

(Oosterhout, 2018-06-23)

#2996

Ik teken omdat de nieuwe regels de kwaliteit niet zullen verbeteren maar juist zullen verslechteren. Misschien moeten ze in Den Haag een aantal weken mee lopen op een kinderdagverblijf zodat ze zien wat ons beroep inhoud en niet theoretisch van alles bedenken dat in de praktijk niet haalbaar is!!

(Beek en Donk, 2018-07-09)

#2997

Mijn moeder een kleinschalige kinderopvang runt en de kosten van een HBO-coach te duur zijn voor een kleine opvang. Hierdoor zullen veel kleinschalige opvangen hun deuren moeten sluiten of de prijzen moeten verhogen. Dit komt naar mijn inzien de kwaliteit van de opvang niet ten goede.

(nijmegen, 2018-07-29)