Stop opslag honden door justitie

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop opslag honden door justitie.


Gast

#276

2015-06-15 13:28

Straf de daad niet het dier.

Gast

#277

2015-06-15 14:05

Omdat iedere hond ongeacht ras een kans moet krijgen
Seoram
Gast

#278

2015-06-15 15:30

Heb deze petitie ondertekend omdat ik vind dat een hond niet altijd zomaar gestraft hoeft te worden op deze manier... Het is misschien ook is handig om te kijken hoe er mee omgegaan word door eigenaar... Training en begeleiding kan ook het een en ander doen om problemen te voorkomen... Niet iedereen is geschikt voor een bepaald ras vaak begint men eraan zonder goed te beseffen hoe een karakter in elkaar zit. Vaak is een keuze gebaseerd op uiterlijk en niet om eigenschappen van het desbetreffende ras ...minder huis tuin en keuken fok zou ook al een eind schelen... Maar goed dat is wat ik denk 


Gast

#279

2015-06-15 15:37

omdat ik het te gek voor worden vind!

Gast

#280

2015-06-15 16:08

Omdat ik vind dat mensen ook recht hebben om afscheid te nemen van hun honden en omdat er nooit maar 1 deskundige moet oordelen maar altijd ook een second opinion

Gast

#281

2015-06-15 16:35

omdat mensen te vaak denken dat het aan de"hond of het "ras ligt.zonder er ook maar eens bij stil te staan WAAROM deze hond dat gedaan heeft.ge hebt een hond hoe da je hem opvoedt!een hond bijt meestal uit angst!

Gast

#282

2015-06-15 16:40


Als het om mensen gaat,dan moet er éérst bewijs geleverd worden wil men tot een oordeel komen.
Mijns inziens is het niet meer dan fair,als voor de dieren het zélfde geldt.
Justitie moet niet zo kort door de bocht zijn als het over dieren gaat.

Gast

#283

2015-06-15 17:00

Als gedragstherapeute voor honden weet ik dat de manier waarop en de omgeving waarin de testen worden afgenomen bij de honden, deze haast geen schijn van kans hebben om te slagen.

Gast

#284

2015-06-15 17:12

Omdat de opslag van honden meer kwaad doet dan goed voor de hond, (stress, onrust, angst en onzekerheid) en alleen al om die reden zal de uitkomst van de gedragstest een vertekend, of een totaal onjuist beeld geven. De opslag en de gehele gang van zaken omtrent het in beslag nemen van dieren is dieronvriendelijk, en voor de eigenaar hartverscheurend. Stop hiermee!


Gast

#285

2015-06-15 17:53

schandalig

Gast

#286

2015-06-15 17:58

Er zijn maar weinig honden echt gevaarlijk. De schuld is te wijten aan de mens. Dat moet nou eens aangepakt worden. Plus het feit dat de manier waarop deze honden daarna behandelt worden en getest niet door de beugel kunnen.

Dat er een pup is afgemaakt laatst is voor mij echt de druppel geweest.

Gast

#287

2015-06-15 18:08

als de baas in de fout is gegaan, door de hond(en) los te laten lopen, en hier ontstaan foute situaties door, dan ben ik wel voor in beslag name, en een hele zware boete.
en dit geld moet dan weer ten goede komen van de Asiels.

Gast

#288

2015-06-15 19:23

Nederland is de omgekeerde wereld weet ik nu nadat mn hond bijna 2 maanden geleden is doodgestoken door onze buurman. Ondanks dat hij een strafblad heeft ivm huiselijk geweld wordt bij de politie duidelijk dat er alles aan gedaan wordt je af te houden om een aanklacht in te dienen tegen hem. Mijn vrouw die alles heeft zien gebeuren toen hij een groot keukenmes in hem stak zit nu met een groot trauma thuis. Degenen die na bijtincidenten de honden moeten beoordelen blijken incompetent te zijn om een goed eindoordeel te kunnen geven. Inmiddels zelf alle vertrouwen in politie op gegeven...

Gast

#289

2015-06-16 07:11

mijn hond hebben ze keer inbeslag genomen
omdat menzen van een mug een olifant maken zodra ze in de media zien over pitbull`s mijn hond zou een vrouw gebeten hebben...waar hij naar blafde terwijl ik ruzie had met iemand voor me (dat was niet zo slim) maar dat ze me hond inbeslag namen had ik nooit aan zien komen had hantekeningen verzamelt maar mog niet baatte (heb ook ingebroke in dieren asiel maar hij was naar andere stad gebracht) mijn huidige pitbyll is door alle soorten honden gebete van pups afaan terwijl ik vroeg of het kon dus wat dat betreft minacht ik deze samenleving van hondeneigenaars discriminatie is het maar ben er al gewent aan

Gast

#290

2015-06-16 09:49

Dieren worden gevormd door de opvoeding van de mens en in een pitbull of stafford zit geen kwaad zijn niet gevaarlijk maar zelfs van de kleinste hond kan je een gevaarlijk monster maken
Help de dieren

Gast

#291

2015-06-16 12:30

Ik teken omdat ik niet tegen dit opruimbeleid kan.In mijn overtuiging zijn het veelal de bazen die een heropvoedingscursus moeten hebben(verplichte puppy cursus en vervolgcursus)

Gast

#292

2015-06-16 13:32

Ook ik vind het niet goed dat ze zoiets doen.Ze mogen niet ander mans dieren zomaar opsluiten en vervolgens dood maken.Belachelijk.

Gast

#293

2015-06-16 15:47

Niet de honden verdienen straf maar de eigenaars die het zo ver hebben laten komen !!

Gast

#294

2015-06-16 17:33

Dieren verdienen een eerlijke kans. Justitie geeft ze die niet

Gast

#295

2015-06-16 18:21

Ik vind heel erg dat ze de honden afmaken
Voed je hond goed op steek daar tijd in
En trouwens dat moet bij elk hondenras
triest allemaal

Gast

#296

2015-06-16 18:23

geef de honden een eerlijke kans

Gast

#297

2015-06-16 18:47

Ik heb zelf een pitbull gehad. Nog nooit zo'n lieve hond gehad. Mijn kinderen van 5&4 konden alles met haar doen . En m'n Franse bull was haar schatje en was de baas in huis dus weg met die vooroordelen . Elk dier en mens is vals te maken. Ligt dus aan de opvoeder en niet aan het beestje

Gast

#298

2015-06-16 18:57

omdat ik het onrechtvaardig vind,

Gast

#299

2015-06-16 21:26

Straf de baas !!!! NIET de hond(en)

Gast

#300

2015-06-17 07:50

It is not up to the human race to decide over whom shall live and whom shall die. A capability of such sort would put us in a position that is more simular to the one we know as "God". As there is no one here on earth that should have the right to play God, neither should anyone be able to decide over life and death.

This world could be so much more loving and we will get there.. Taking these kind of rights off of people who are not capable of making morally right decisions is just one little step closer to a more loving world as I would like to see this world become