Stop opslag honden door justitie
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop opslag honden door justitie.
Seoram Gast |
#2782015-06-15 15:30Heb deze petitie ondertekend omdat ik vind dat een hond niet altijd zomaar gestraft hoeft te worden op deze manier... Het is misschien ook is handig om te kijken hoe er mee omgegaan word door eigenaar... Training en begeleiding kan ook het een en ander doen om problemen te voorkomen... Niet iedereen is geschikt voor een bepaald ras vaak begint men eraan zonder goed te beseffen hoe een karakter in elkaar zit. Vaak is een keuze gebaseerd op uiterlijk en niet om eigenschappen van het desbetreffende ras ...minder huis tuin en keuken fok zou ook al een eind schelen... Maar goed dat is wat ik denk |
Gast |
#2802015-06-15 16:08Omdat ik vind dat mensen ook recht hebben om afscheid te nemen van hun honden en omdat er nooit maar 1 deskundige moet oordelen maar altijd ook een second opinion |
Gast |
#2812015-06-15 16:35omdat mensen te vaak denken dat het aan de"hond of het "ras ligt.zonder er ook maar eens bij stil te staan WAAROM deze hond dat gedaan heeft.ge hebt een hond hoe da je hem opvoedt!een hond bijt meestal uit angst! |
Gast |
#2822015-06-15 16:40Als het om mensen gaat,dan moet er éérst bewijs geleverd worden wil men tot een oordeel komen. Mijns inziens is het niet meer dan fair,als voor de dieren het zélfde geldt. Justitie moet niet zo kort door de bocht zijn als het over dieren gaat. |
Gast |
#2832015-06-15 17:00Als gedragstherapeute voor honden weet ik dat de manier waarop en de omgeving waarin de testen worden afgenomen bij de honden, deze haast geen schijn van kans hebben om te slagen. |
Gast |
#2842015-06-15 17:12Omdat de opslag van honden meer kwaad doet dan goed voor de hond, (stress, onrust, angst en onzekerheid) en alleen al om die reden zal de uitkomst van de gedragstest een vertekend, of een totaal onjuist beeld geven. De opslag en de gehele gang van zaken omtrent het in beslag nemen van dieren is dieronvriendelijk, en voor de eigenaar hartverscheurend. Stop hiermee! |
Gast |
#2862015-06-15 17:58Er zijn maar weinig honden echt gevaarlijk. De schuld is te wijten aan de mens. Dat moet nou eens aangepakt worden. Plus het feit dat de manier waarop deze honden daarna behandelt worden en getest niet door de beugel kunnen. Dat er een pup is afgemaakt laatst is voor mij echt de druppel geweest. |
Gast |
#2872015-06-15 18:08als de baas in de fout is gegaan, door de hond(en) los te laten lopen, en hier ontstaan foute situaties door, dan ben ik wel voor in beslag name, en een hele zware boete. en dit geld moet dan weer ten goede komen van de Asiels. |
Gast |
#2882015-06-15 19:23Nederland is de omgekeerde wereld weet ik nu nadat mn hond bijna 2 maanden geleden is doodgestoken door onze buurman. Ondanks dat hij een strafblad heeft ivm huiselijk geweld wordt bij de politie duidelijk dat er alles aan gedaan wordt je af te houden om een aanklacht in te dienen tegen hem. Mijn vrouw die alles heeft zien gebeuren toen hij een groot keukenmes in hem stak zit nu met een groot trauma thuis. Degenen die na bijtincidenten de honden moeten beoordelen blijken incompetent te zijn om een goed eindoordeel te kunnen geven. Inmiddels zelf alle vertrouwen in politie op gegeven... |
Gast |
#2892015-06-16 07:11mijn hond hebben ze keer inbeslag genomen omdat menzen van een mug een olifant maken zodra ze in de media zien over pitbull`s mijn hond zou een vrouw gebeten hebben...waar hij naar blafde terwijl ik ruzie had met iemand voor me (dat was niet zo slim) maar dat ze me hond inbeslag namen had ik nooit aan zien komen had hantekeningen verzamelt maar mog niet baatte (heb ook ingebroke in dieren asiel maar hij was naar andere stad gebracht) mijn huidige pitbyll is door alle soorten honden gebete van pups afaan terwijl ik vroeg of het kon dus wat dat betreft minacht ik deze samenleving van hondeneigenaars discriminatie is het maar ben er al gewent aan |
Gast |
#2902015-06-16 09:49Dieren worden gevormd door de opvoeding van de mens en in een pitbull of stafford zit geen kwaad zijn niet gevaarlijk maar zelfs van de kleinste hond kan je een gevaarlijk monster maken Help de dieren |
Gast |
#2912015-06-16 12:30Ik teken omdat ik niet tegen dit opruimbeleid kan.In mijn overtuiging zijn het veelal de bazen die een heropvoedingscursus moeten hebben(verplichte puppy cursus en vervolgcursus) |
Gast |
#2922015-06-16 13:32Ook ik vind het niet goed dat ze zoiets doen.Ze mogen niet ander mans dieren zomaar opsluiten en vervolgens dood maken.Belachelijk. |
Gast |
#2932015-06-16 15:47Niet de honden verdienen straf maar de eigenaars die het zo ver hebben laten komen !! |
Gast |
#2952015-06-16 18:21Ik vind heel erg dat ze de honden afmaken Voed je hond goed op steek daar tijd in En trouwens dat moet bij elk hondenras triest allemaal |
Gast |
#2972015-06-16 18:47Ik heb zelf een pitbull gehad. Nog nooit zo'n lieve hond gehad. Mijn kinderen van 5&4 konden alles met haar doen . En m'n Franse bull was haar schatje en was de baas in huis dus weg met die vooroordelen . Elk dier en mens is vals te maken. Ligt dus aan de opvoeder en niet aan het beestje |
Gast |
#3002015-06-17 07:50It is not up to the human race to decide over whom shall live and whom shall die. A capability of such sort would put us in a position that is more simular to the one we know as "God". As there is no one here on earth that should have the right to play God, neither should anyone be able to decide over life and death. This world could be so much more loving and we will get there.. Taking these kind of rights off of people who are not capable of making morally right decisions is just one little step closer to a more loving world as I would like to see this world become |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
504 Gemaakt: 2025-01-05
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
1972 Gemaakt: 2024-11-23
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
419 Gemaakt: 2024-12-18
Betere busverbindingen voor Wakkerzeel
110 Gemaakt: 2024-12-29
Gemeentepark terug sluiten na zonsondergang of andere oplossing voor deze problematiek
103 Gemaakt: 2025-01-01
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5756 Gemaakt: 2024-11-15
Sloop niet de 100 jaar oude school
514 Gemaakt: 2024-10-17
Respecteer de euthanasiewet
7914 Gemaakt: 2024-11-02
Voor een landelijk vuurwerkverbod!!!!
266 Gemaakt: 2024-12-25
Duidelijke communicatie en handhaving van het verbod op vuurwerk in Dilbeek
44 Gemaakt: 2024-12-31
Bezwaarschrift betreffende 2024 Immoment WLO BKL52
145 Gemaakt: 2024-12-15
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22447 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1212 Gemaakt: 2024-11-09
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5960 Gemaakt: 2024-11-10
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
143 Gemaakt: 2024-12-13
Heronderhandelingen verlofplanning
105 Gemaakt: 2024-12-28
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
682 Gemaakt: 2024-12-11
Voor een betere aanpak van Ouderverstoting (OVS) bij justitie.
647 Gemaakt: 2020-12-07
Ethica moet de moestuin aan de dunne bierkade behouden!
349 Gemaakt: 2024-09-18
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1781 Gemaakt: 2024-10-23