Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan.

Gast

#251 Re:

2017-03-27 10:19

#1: -  

Compleet zinloos plan, schandalig!!!

tegenstander

2017-04-02 08:20

Mijn vrouw is immobiel , dus haar naar haar werk brengen,en ophalen met de wagen is m,n enige optie . Met het circulatieplan van Gent mag ik nu 8km rond rijden en en alle dagen 1uur file EXTRA trotseren . is dat de oplossing tegen fijn stof ??? Weeral wordt de werkende mens gestraft omdat hij zijn zuurverdiende centjes mag delen met de Belgische staat en zijn accijnzen !!! Neem de grote Mercedessen met 7kindjes die gesponserd worden van het OCMW uit de stad , en het zal er in de kortste keren veel properder zijn , en aangenamer leven worden !!!

mindermobiele werkwillige

2017-04-02 09:11

Ik werk nog deeltijds in het centrum van Gent. Ik heb een zware handicap en kan enkel met een rollator stappen. Ik kan niet zelf met de wagen rijden. De bus nemen kan ik niet want ik moet opstappen en dan nog mijn rollator ophijsen. Met iemand meerijden is ook moeilijk want mijn rollator moet in de auto passen en dat is ook goed voor een keer enniet voor 2 à 3 dagen per week. De mindermobielencentrale is ook geen optie want dat is goed voor een doktersbezoek of een familiaal bezoek of zo. De enige mogelijkheid is dat mijn echtgenoot me brengt en ophaalt maar daarvoor moet hij nu met het nieuwe mobiliteitsplan kilometers omrijden, want hij moet ook tijdig op zijn werk zijn. Dit wil zeggen vertrekken om 6u30 en als hij stipt om 16u op zijn werk vertrekt, hij me met veel geluk om 17u30 kan oppikken, rekening houdend met de verkeerslichten en de files en dan zijn we nog niet thuis ! Thuiswerk is ook maar een halve oplossing want ik kan dat maar 1 dag in de week omdat ik deeltijds werk. Ik wil, ondanks mijn handicap, nog gaan werken en geen profiteur zijn van de maatschappij, zoals ik er zoveel ken ! Ik voel me gestraft, enkel omdat ik nog wil gaan werken en ik denk dat er nog veel mensen zijn die nu in zo'n situatie terechtkomen !