Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan.

vergast

2015-09-07 07:33

Zogezegd moet dit nieuwe mobiliteitsplan de stad groener maken. Omdat er meer file is, auto's en andere voertuigen er langer over doen om op hun bestemming te komen, is er meer uitstoot. Er moet ook meer omgereden worden. Het traject wordt langer. Dus nog meer uitstoot van schadelijke gassen. En dat alles onder de mom van werken aan een 'groen' klimaat. Welke 'groene' geest heeft dit bedacht?

Gast

2015-09-07 09:25

Ze maken onze leven zuur !!

Gast

2015-09-07 09:31

Het zeer leefbare evenwicht wordt ontwricht en zal de dynamiek die deze stad zo eigen is lamleggen. Het wordt een walhalla voor toeristen.

Gast

#104 Re:

2015-09-07 10:09

#22: -  

Hiervoor bestaan oplossingen: bv. pep

Gast

2015-09-07 13:23

Neen tegen sadisme

Gast

2015-09-07 14:46

Werk niet meer bereikbaar.

Gast

2015-09-07 16:47

De politiek heeft nog nooit iets goeds gedaan aan de mobiliteit in gent, En Gent staat stil, en zal nog meer stil staan. Een eindejaarsproject/studie uitwerken op kosten van de gemeenschap is ongehoord, temeer er geen financieel kostenplaatje moet voorgelegd worden. Betaal maar arme gentenaar. Watteeuwke trekt er zich lekker niks van aan. Dit is je reinste politieke onkunde. En voor al wie werkt in Gent, innige deelneming.

Gast

2015-09-07 17:09

ik snap de bedoeling v/h mobiliteitsplan maar denk dat het averechts zal werken voor de Gentse ecologische voetafdruk, we zullen met z'n allen nog langer in de file staan.Voor de omwonenden v/d ring zal de lucht- en lawaaivervuiling zeer veel toenemen en dat kan toch niet de bedoeling zijn of is het welzijn v/d ene belangrijker dan dat van de andere?

Gast

2015-09-07 17:44

totaal ondoordacht , net zoals het fietsplan , de infrastructuur leent zich hier niet voor , en hun 'vergelijkingen' helemaal niet !

Gast

2015-09-07 18:41

omdat het hoog tijd wordt voor actie !

Gast

2015-09-07 18:47

OpenVLD behoren jullie ook nog tot het stadsbestuur???

Gast

2015-09-07 19:19

De stad moet leefbaar en bereikbaar zijn. Ik vind het voetgangersgebied al groot genoeg. Je kan winkelen en de meeste toeristische plaatsen bezoeken zonder auto's om je heen. Enkel uitkijken voor taxi's en de trams die vooral in de buurt van de korenmarkt levensgevaarlijk zijn. Niet iedereen wil een ondergrondse parking of is alternatief genoeg om te fietsen of 'lijnen'. Met het openbaar vervoer geraak ik nooit in gent om mijn gebruikelijke activiteiten te doen... En ik woon maar 15 ver. De automobilist is al genoeg gemolken en beperkt. De verhouding tussen wat je ervoor betaalt en wat je nog aan vrijheid en mobiliteit hebt is ver zoek..,.

Gast

2015-09-08 05:57

Niet doordacht plan van mensen die blijkbaar nog nooit deftig deel genomen hebben aan het verkeer...

Gast

2015-09-08 20:31

Handelaars gaan kapot en bewoners wordt parkeren onmogelijk gemaakt

Gast

2015-09-09 07:33

Kijk maar eens rond in Gent

Gast

2015-09-10 20:49

Gent moet leefbaar blijven !!!

Gast

#117 Pro

2015-09-10 21:31

Ik ben pro het circulatieplan uit het Mobiliteitsplan. London, Parijs en Brussel begrijpen sinds een paar jaar dat steden als Kopenhagen en Amsterdam het voorbeeld zijn. Ze zullen weldra Gent voorbijsteken qua mobiliteitsingrepen. Wie veel steden bezoekt ziet dat Gent achter loopt. Waarom? Omdat Gentenaars bang zijn voor verandering? Je zou het denken. Toen ik in de jaren 70 in Gent kwam wonen was het Belfort een rotonde, en stond het autoverkeer er in het weekend muurvast. Auto's reden van Oostakker naar Sint-Denijs-Westrem via de Veldstraat. In de Langemunt waren de voetpaden drie of vier tegels breed. Toen men de winkelstraten autovrij wou maken: groot protest. Daarna konden ze niet zonder. Idem voor het Mobiliteitsplan van Sas Van Rouveroi eind jaren 90: groot kabaal, doodsbedreigingen, kortzichtigheid, en na een paar jaar wil niemand het anders. Nu evolueren we naar een cirkulatieplan zoals het vele andere Europese steden functioneert. Met grote tevredenheid van de bewoners. Ook in Gent zal het een vooruitgang zijn. Autoverkeer zal inderdaad minder ruimte krijgen (wat iets anders is als: géén ruimte). Openbaar vervoer, fietsers en voetgangers krijgen meer ruimte. Zo kunnen we evolueren naar een respectvollere manier van mobiliteit dan gisteren en vandaag. Maar vooral: naar een leefbaardere stad. Je gelooft me niet? Ga eens op reis naar de voorbeeldsteden, en kijk goed. Dat helpt. 

Gast

2015-09-11 00:36

Gent moet een stad blijven, stad is al eeuwen centrum voor handelaars, geen dorp van maken!

Gast

2015-09-11 19:09

Vorige maand 65 geworden, een beetje last van pijnlijke knieën en stramme spieren. Woon al gans mijn leven in Gent, maar nu gaat die kloot met zijn fanatieke aanpak mij dwingen te verhuizen.
Immers ik zie het niet zitten te voet of met een fiets of met het openbaar vervoer zes flessen cola en zes trappistjes en wat andere dingen naar huis te slepen. Watteeuw zal nu wel repliceren dat kraantjeswater veel gezonder is.

Gast

2015-09-12 12:58

Ik kom vaak in Gent en de laatste tijd geraak ik nog voorruit noch achteruit in de Stad...

Gast

2015-09-13 09:31

Omdat in Gent werken en u verplaatsen onmogelijk is geworden en de bewoners en handelaars daar het slachtoffer van worden. Als elektricien kan ik mijn klanten uit het Gentse geen service meer bieden en moet ik peperdure rekeningen voor parkeren en verplaatsing aanrekenen. Met alle ergernis tot gevolg.
Hugo

#122 Re: Pro

2015-09-13 11:40

#117: - Pro 

Met een stadsring waar je voortdurend file schuift is dit een slecht mobiliteitsplan. Mocht men eerst een stadsring gemaakt hebben waar men vlot kan op rijden, dan zou rondrijden (rond de stad) geen beletsel zijn. Maar nu is het gewoon een ramp.

Gast

2015-09-13 15:41

Minder mobiele mensen zijn weer de dupe.
I'LL FIXIT
Gast

2015-09-13 16:28

Ben een kleine zelfstandige en dit plan zou waarschijnlijk mijn doodsteek zijn... ik heb een klusbedrijf en ik doe veel kleine klussen die mijn klanten niet {meer} zelf kunnen doen etc... dus veel oudere mensen , ook veel alleenstaande mama's die het al moeilijk hebben . 1 van mijn sterkste punten is de snelheid waarmee ik mijn klanten kon bedienen , zeker in geval van een waterlek of een verstopte wc ofzo . die snelheid is al veel geminderd door de werkzaamheden en veranderde verkeerssituaties in Gent . Als dit plan erdoor komt is het gedaan met mijn bedrijfje ... Normaal gezien bied ik contracten aan aan kotbazen als er een student een probleem heeft dat ik binnen een bepaalde tijd aanwezig ben , ik durf deze niet meer aanbieden uit schrik om mijn beloftes niet te kunnen nakomen ( ik ben geen politieker dus dit is belangrijk voor mij ) . De ring kan nu al het verkeer niet aan , dus nog grotere files . nog meer vervuiling door uitlaatgassen en dat voor iemand van Groen ? Ergste vanal is dan nog dat we niks van inspraak hebben ... ja er waren 2 avonden waar we naartoe konden gaan ... de ene avond had ik een dringende interventie (waterlek ) en de andere avond had ik een opleiding die al maanden vastlag en waarvoor ik 350 euro betaald had .... dus ja . Gewoon schandalig !

Gast

2015-09-14 16:30

fak da verkeer, jooooow!