Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan.
Gast |
#1762015-11-04 10:47Dat de kwaliteit van wegen moeten verbeteren, ok. Dat de mensen steeds meer vast geraken in het verkeer en steeds minder parkeer mogelijkheden krijgen kan niet |
Gast |
#1772015-11-04 14:31solidariteit voor de collega's van wit-gele kruis gent. Hun werk zal door dit plan nog meer bemoeilijkt worden. |
Gast |
#1782015-11-05 11:09het plaatsen van verkeersborden bij werken zijn in strijd met de wegcode , worden foutief geplaatst of niet verwijderd , nieuw geplaatste verkeersborden op de vernieuwde rotonde van De Sterre zijn foutief . Er wordt te weinig geflitst aan de maalterbrug , men rijd er 90 waar men 50 mag doen . enz...... |
Gast |
#1802015-11-06 12:19ik zeg NEE aan dit plan uit respect voor alle medewerkers die door dit mobiliteitsplan ernstig zouden geremd worden in hun taak, m.b.t.thuiszorg ,ambulante.zorg, consultatie en urgente zorgverlening..De gevolgen van dit mobiliteitsplan zijn volgens mij niet doordacht!! |
Gast |
#1812015-11-10 16:401. De bewoners/handelaars worden over dezelfde kam geschoren als 'aangelanden'. "Madammekes" van buiten Gent die hun kind vlak aan de schoolpoort willen afzetten hebben evenveel recht om de stad tot in het centrum binnen te rijden als de mensen die er wonen. Slechts 30% van het verkeer in de stad is afkomstig van de bewoners, weer de overige 70% uit de stad en de leefbaarheid/mobiliteit in de stad is al voor een groot deel opgelost. Cfr. voorbeeld sommige Italiaanse steden: het stadscentrum is enkel voor bewoners. De rest parkeert aan de stadsrand, met vlotte verbinding via roltrappen-parcours, kleine stadsbussen, tram tot in het centrum. 2. Het "stadslobben"-systeem doet heel sterk denken aan "getto's." Speelt het leven van een bewoner zich enkel af in de "eigen stadslob?" Op zijn minst moeten de stadlobben kunnen doorkruist worden door de inwoners van de stad (via nummerplaatherkenning).
3. Discriminatie tussen bewoners: niet iedereen heeft even makkelijke toegang tot de stadsring. Bewoners/handelaars in voetgangersgebied vs. andere bewoners.
4. Openbaarheid van bestuur: het finaal circulatieplan is nog niet gekend maar intussen worden er wel al definitieve beslissingen genomen. Indicatieve plannen moeten bijeengesprokkeld worden door journalisten. Cfr. de stappen van de handelaars uit Oudburg: er is onvoldoende informatie beschikbaar en de communicatie is erbarmelijk. 5. Omkadering ontbreekt: de stadsring en de toegangswegen hebben onvoldoende capaciteit om het vele verkeer op te vangen. Verapazbrug moet nog gebouwd worden, parkings aan de standsrand ontbreken, het openbaar vervoer is hierop niet voorbereid ... Die wegen zijn nu al dichtgeslipt, laat staan op het moment waarop iedereen uit de stad geweerd wordt. Ik voorspel dat er na de invoering van het plan lange files zouden ontstaan op de stadsring, de R4 én de weinige toegangswegen die er nog overblijven om de stad binnen te rijden. Ook die toegangswegen cq. -wijken zijn hierop niet voorzien, het gaat om gewone stadsstraten/wijken.
6. Concentreren luchtvervuiling/fijn stof langs de stadsring (bvb Begijnhoflaan) en de weinige overblijvende toegangswegen, in tegenstelling tot de huidige spreiding. cfr. recente milieustudies (bvb. klimop-analyse). Ik weet niet of er voor dit totaal plan een milieu-effectenrapport is opgemaakt?
7. Waarom mogen de bussen/trams wel nog door voetgangersgebied? bvb. Brabantdam, Veldstraat, Korenmarkt, Groentenmarkt: veilige/comfortable situatie voor voetgangers en fietsers?
8. Er wordt niet of nauwelijks rekening gehouden met inspraak van de bewoners. Er zijn blijkbaar wel contactvergaderingen per wijk geweest, waarvan ik niet op de hoogte was omdat ik geen abonnee ben van Het Nieuwsblad. Men had dit minstens via een specifiek bericht in iedere brievenbus moeten laten weten (een artikeltje in het stadsmagazine is onvoldoende). Op de stand van de dienst mobiliteit op de autoloze zondag kon men mij niet alle informatie geven, er 'moesten nog elementen worden aangevuld' (lees: rijrichtingen ingevuld, straatafsluitingen ingekleurd, ...). Dat zijn allerminst details voor de bewoners die alle dagen in die straten leven! De 197 officiële bezwaarschriften tegen het mobiliteitsplan werden wel héél gemakkelijk van tafel geveegd.
De conclusie voor mij, net als voor veel anderen, is dat dit plan gekant is tegen de inwoners. Wij zouden daarentegen op de allereerste plaats moeten komen omdat het gaat om ONZE leefomgeving (en niet een plaats waar we enkel komen om te werken, shoppen, kinderen af te zetten of als toerist te bezoeken). |
Gast |
#1822015-11-10 16:46De doorgang vanuit St. Jacobs naar de Vrijdagmarkt en omliggende straten moet openblijven voor automobilisten. Omrijden langs de stadsring en de Tolhuislaan is GEEN optie! Morgen ben ik presnt op de WaGenstilstand aan het stadhuis! |
Gast |
#1832015-11-11 18:15Het kan niet , dat de stad Gent onbereikbaar word voor wagens , dienstverleners , dokters en andere ,, het kan niet dat de stad een open slagveld word voor fietsen naar wens van model , maar niet in orde voor de weg ,,, overgrote bakfietsen met 10 kinderen in ??? of gewoon bakfietsen waar het voorwiel niet gecontroleerd word met het stuur ,, en andere modellen die zijn een gevaar voor henzelf maar ook voor anderen ,,, alsook aan de leefstraten ??? welke de doorgang van alle vervoer belemmeren ,, Brandweer , politie dokters en verzorgers maar ook de eigen buurt word erdoor gegijzeld ,, en ouderen worden erdoor afgezonderd en in de eenzaamheid geslingerd |
Gast |
#1842015-11-11 18:58Ik heb zelfs geen auto, maar in Gent zijn de fietsers nu al een gevaar op de weg. Er zijn ook iets minder mobiele mensen die nu Gent vermijden. Ik denk ook aan de kleine zelfstandigen, hulpverleners... Gent zal doods worden buiten de Veldstraat en Lange Munt. En tenslotte, probeer maar eens een taxi te nemen naar vb AZ Sint-Lukas, die rijdt zich ook vast. Openbaar vervoer nog erger, en dat ligt niet aan de chauffeurs. |
Gast |
#1862015-11-12 20:2630km/u is echt traag. Maak er dan 40 van. Dat is al aanvaardbaarder. En willen jullie aub zebrapaden zetten in de Oudburg. Dat zijn jullie waarschijnlijk vergeten na de werken. We zijn ondertussen een paar maanden ver. |
Ronny |
#188 Re:2015-11-13 18:49 |
Ronny |
#190 Re:2015-11-13 18:58Zoals in de toekomst, met een ander mobiliteitsplan ? |
Gast |
#1932015-11-14 13:19Ik heb meer dan begrip dat we de auto niet moeten gebruiken om een brood te halen om de hoek, maar dit beleid houdt zelfs geen beetje rekening met de economie! Je zal er toch maar je job hebben of je winkel hebben in al deze tumult. Het mobiliteitsplan gaat er serieus over, geen beetje begrip voor het huidige gebeuren in Gent!! |
Gast |
#1942015-11-14 19:12Gent is niet meer voor/van de Gentenaar!!! Laat staan voor de handelaar in Gent Groene dictatuur. WEG!!! |
Ronny |
#195 Re: Pro2015-11-15 13:34Eindelijk ... |
Ronny |
#199 Re: Re:2015-11-15 13:57 |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
GEEN 54 WINDMOLENS IN HET BERGHERBOS
1341 Gemaakt: 2025-03-09
Geen azc in dedemsvaart
1322 Gemaakt: 2025-03-06
Geen AZC aan de Rheezerweg/Twenteweg in Hardenberg!
949 Gemaakt: 2025-03-06
Zeg Nee - Geen AZC in de gemeente Hardenberg – Tijd voor een eerlijke verdeling!
796 Gemaakt: 2025-03-07
Open Brief aan het Gentse College van burgemeester en schepenen
1142 Gemaakt: 2025-02-27
Geen boerkini in Kortrijk
755 Gemaakt: 2025-03-04
AZC Hoogenweg en omstreken NEE
291 Gemaakt: 2025-03-08
Red onze prachtige oude boom in Vreewijk!
278 Gemaakt: 2025-03-10
Bidden op school
231 Gemaakt: 2025-03-05
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
1182 Gemaakt: 2024-07-07
Ploensjbad moet blijven
221 Gemaakt: 2025-03-10
Duurzame toekomst Acaciastraat
339 Gemaakt: 2025-03-04
Respecteer de euthanasiewet
8229 Gemaakt: 2024-11-02
Stop uitbreiding kruispunt R11/Prins Boudewijnlaan-Red de berm, onze leefbaarheid en gezondheid
396 Gemaakt: 2025-02-21
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
15200 Gemaakt: 2025-01-19
Zeg NEE tegen AZC Dedemsvaart
101 Gemaakt: 2025-03-06
Kraamzorg moet blijven voortbestaan
664 Gemaakt: 2025-02-25
Bezwaarschrift i.v.m. goedkeuring voorlopige vaststelling rooilijnplan dd. Zitting van maandag 17 februari 2025 op de gemeenteraad te Hulshout
82 Gemaakt: 2025-03-05
Stop herstructurering Ronda Gosaplein!! Eerst een totaal verkeersplan voor heel Goes!
270 Gemaakt: 2025-02-23
Please, protect our children in Europa against free online porn!
168 Gemaakt: 2023-06-07