POLITIE-CAO 2015

POLITIE-CAO 2015 / Mededelingen / DIFFERENTIATIE IN PROCENTUELE VERHOGING / Opmerkingen

cor

#51 Helemaal mee eens! De verdeling mag voor mij ook nog 9,5%, 2,5% en 1,5 % zijn!

2015-09-01 08:24

Helemaal mee eens! De verdeling mag voor mij ook nog 9,5%, 2,5% en 1,5 % zijn!

Gast

2015-09-01 08:54

Goed plan! Daardoor ontstaat waarschijnlijk voldoende ruimte om een goed plan te kunnen presenteren.

Gast

2015-09-01 09:00

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik maak mij niet alleen zorgen om het salaris maar ook omtrent het feit dat ik als 62,5 jarige politieambtenaar maar gewoon door moet werken tot 66 jaar en 4 maanden en anderen wellicht tot 67 jaar. Belachelijk dat dit onderwerp op dit moment totaal niet wordt meegenomen in ed Cao. Steur, Rutte en Plasterk moeten zo goed doorgaan, dan krijgen ze vanzelf de deksel op hun neus. Cees Pasmans

Gast

2015-09-01 09:16

Voor iedereen een gelijk bedrag in €. Maar dan geen graai uit de pensioenpot.

Gast

2015-09-01 09:20

t/m schaal 9 6.5 % salarisverhoging klinkt als muziek in mijn oren. Inderdaad als je in de modder staat moet er verschil zijn. De hogere schalen krijgen ook een fatsoenlijke salarisverhoging in mijn ogen. Blijft nog over toeslag voor onregelmatig werken en mijn pensioen leeftijd. Het lijkt mij niet de bedoeling dat ik dadelijk op mijn 65 jarige leeftijd met een looprek de boeven moet vangen. Voorstel van 6.5% salarisverhoging klinkt als muziek in mij oren.

Gast

2015-09-01 09:25

Met dit voorstel zullen de hogere schalen wel niet blij zijn !

Anonymous

2015-09-01 09:25

Een goede zaak, maar ben bang dat het een verloren zaak is. "Zij" kunnen zich nu weer verdedigen met de dubbele kosten van de reorganisatie. Een zaak waar wij als gewone diender de leiding en de regering al 4 jaar geleden voor hebben gewaarschuwd. Ze hebben lang moeten zoeken om ons de mond te snoeren, maar wederom een geslaagde "diefstal". Kwartje van Kok, bestek '81, geld inleveren voor werk in '94, omzetten gulden naar euro 2002, stop op de loonsverhoging van 2010 t/m 2014, slikken of stikken in 2015. Heb je onze ministers gehoord in de interviews ? Alsof ze ooit iets binnen onze organisatie hebben ervaren. Zet ze lekker een dag in vak P bij Twente, of onder de F-side. Laat ze 3 uur lang in de nacht los in het Centrum van Amsterdam, of 2 uur in in nacht in Amsterdam West of Oost. Midden in de nacht uit de auto zetten in de Bijlmer. Twee dagen aan het bureau zitten voor publieksopvang. En dan wil ik graag naar ze luisteren. Geen enkele vertegenwoordiger in deze regering snapt iets van wat wij doen. Als zij bedreigd worden roepen ze onze hulp in. Wij nemen de aangifte op, maar moeten ze niet gaan beveiligen. Prinsjesdag ? Is er enige dreiging ? Dus thuis blijven ! Eerst is de politieopleiding om zeep geholpen. Daarna de personele capaciteit en de middelen en nu ook nog het salaris. Wat een regering !
En maar bla bla over het belang van veiligheid in de samenleving en meer politie. Ja, van 08.00 tot 17,00 in het winkelcentrum en achter het bureau. In de avond en nacht ? Leef je uit. Twee dienders op straat per 170.000 inwoners. Wij dienders moeten geen actie voeren. De samenleving moet massaal actie voeren voor meer en een betere politie, met een fatsoenlijke vergoeding.

Gast

2015-09-01 09:45

Rolf van der Moolen BDR D 1 Amsterdam. Top idee!!!!!!! Trouwens waarom de schalen 12 / 13 en 14 OVW punten?????

Gast

2015-09-01 09:53

Kan ik, Tonny Heij (LBZ00741), in vinden.

Gast

2015-09-01 10:28

Je vergeet dat mensen in hogere schalen verhoudingsgewijs al veel meer belasting betalen, dus ook over een eventuele salarisverhoging. Een % gelijke verhoging pakt dus al beter uit voor lagere schalen dan voor de hogere. Daar komt bij dat de meeste schaal 10+'ers daar op hun beurt met veel moeite terechtgekomen zijn. Dit soort onderscheid is al met al nogal oncollegiaal. De héle politie moet een grote stap vooruit!

Gast

2015-09-01 10:32

Op zich een goed voorstel het moet wel door berekend worden en we moeten weten waar het geld vandaan komt. Het kabinet heeft perr slot van rekening nog steeds de 60 miljard niet terug betaald, die ze uit het ABP hebben gehaald.

Gast

2015-09-01 10:54

op de website van ACP steet het volgende:

Rechtvaardig
Een ding is zeker: elke politiecollega, zowel zichtbaar op straat als achter de schermen - actief op de achtergrond en onmisbaar voor een goedwerkende politieorganisatie - draagt bij aan een veilige samenleving. Jullie verdienen dan ook een CAO met goede arbeidsvoorwaarden die recht doet aan het werk dat jullie doen!

En nu gaan de bonden minter tegemoet komen en HOE? Lees goed:

Het is wellicht een mogelijkheid om binnen het gestelde budget te blijven en tevens wordt ermee bereikt dat de doelgroep “die vooraan in de linie staat” (en in welke categorie zich de meeste collegae bevinden die het in financieel opzicht niet breed hebben), een acceptabele verhoging tegemoet kan zien en dat ook de werknemers in de hogere loonschalen er feitelijk behoorlijk op vooruit gaan.

Dit houdt in dat nu door het koppelen van de schalen aan de loonsvehoging, leveren de collega's van schaal 10 en hoger in. En als je de eerdere berichtgevingen leest houdt dat de loonsverhoging van 5,05% een sigaar uit eigen doos, aldus ACP:

De werkgever maakt mooie sier met ‘loonstijgingen’ door de vrijgevallen pensioenpremie terug te geven aan werknemers. Geld dat al van collega’s was. Daar komt bij dat ook in de werkgeversvoorstellen voor een nieuwe CAO voor politiemensen de ene na de andere sigaar uit eigen doos naar voren komt. Mooie woorden als modernisering van arbeidsvoorwaarden komen eigenlijk neer op het inleveren van bestaande arbeidsvoorwaarden die dan in de vorm van een inkomensverbetering worden teruggegeven. Denk aan leeftijdsdagen en het aantal vrije weekenden. De mate waarin de minister wil kunnen beschikken over medewerkers onder de noemer ‘flexibilisering’ betekent een aanslag op het privéleven van politiemensen.  

KORTOM:

WE KRIJGEN NIETS!!!

Gast

2015-09-01 11:29

Mijn steunbetuiging!!

Gast

2015-09-01 11:30

Mijn steunbetuiging!!

Gast

2015-09-01 11:34

Complimenten voor het initiatief. Het draagt er ook aan bij om de steeds groter wordende kloof tussen arm en rijk te slechten. Hierover gaan ook steeds meer stemmen op. Dus helemaal eens.

Gast

2015-09-01 11:42

Nummer #46, je slaat de spijker op zijn kop:

Beste Dolf, je bedoelt het vast goed, maar niemand heeft jou gevraagd om dit zelfbedachte voorstel in overweging te geven bij de minister. Je hebt hier geen mandaat voor.
Natuurlijk is 'de meerderheid' voor, want de meerderheid zit nou eenmaal in die lagere schalen.
Je laat je met deze schijnoplossing voor het karretje van de minister spannen en voor je het weet worden collega's tegen elkaar uitgespeeld.

Daarnaast word ik er een beetje moe van dat te pas en te onpas de "frontlinie" als argument wordt ingebracht. Daar was toch de Onvermijdelijke en Verzwarende Werkomstandigheden (OVW) toeslag al voor afgesproken in de vorige CAO?

Net of de collega's die achter de schermen werken of hogere schalen hebben, niet al vier jaar op de nullijn zitten, geen vaste lasten hebben en geen fatsoenlijk pensioen willen opbouwen.  

Dat de reacties hier positief zijn is natuurlijk volstrekt logisch, aangezien >80% van de politiecollega's schaal 9 of lager is.  

Populistisch voorstel, en je legt hiermee een potentiele bom onder de daadkracht van de politiecollega's om gezamenlijk voor een fatsoenlijke CAO voor ons allen te strijden.

Gast

2015-09-01 12:16

Goed idee. Weten de bonden dit ook al?

Gast

2015-09-01 12:52

Prima voorstel, maar laten we eerst zorgen dat deze minister / dit kabinet met hun handen van de pensioenpot afblijven. Pensioen is uitgesteld loon. Een spaarpot voor de werkende. Daar zijn in het verleden afspraken over gemaakt die hoorden bij de CAO / bij de arbeidsovereenkomst die TOEN werd afgesloten. "Ik werk voor de overheid, als de overheid me later dat pensioen garandeert." Dat de regering NU die afspraken terug draait is heel erg, Eerst die neiging tot gegraai in de pensioenpot weg. Dan pas verder praten!! Paul van Emmerik

Gast

2015-09-01 13:11

Ik vind dit een strak plan.

Gast

#70 Re:

2015-09-01 13:14

#69: -  

Gast

2015-09-01 13:18

Ik denk dat het goede insteek is om dit te hanteren.

Gast

2015-09-01 13:18

Creatief concept. Zoals zo velen zeggen: zolang het geen koekje van eigen deeg is. De reden om voor secundaire arbeidsvoorwaarden naar het rijk, de politie te gaan is verleden tijd. Is iets om over na te denken....
lodewijk
Gast

2015-09-01 13:39

Ooit begonnen in 6 en nu het dubbele, maar mijn zegen hebben jullie met dit voorstel. Het is terecht dat de lagere schalen er meer op vooruitgaan. Daar worden de klappen opgevangen. Niet bij de beleid en advies mensen die niet meer in de bagger staan. MAAR dan wel alleen als dit werkelijke verhoging is. En geen gesjoemel met pensioengelden, want wat dat aangaat moeten ze de verantwoordelijken van dat voorstel alsnog terzake (poging) 225 en 316 WvSr vervolgen.

Een vrouw van

#74 Re:

2015-09-01 13:57

#5: -  

Ik zou erg gelukkig zijn met schaal 10 ,

Jeroen

2015-09-01 13:57

Prima plan, heel goed!!!

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...