Petitie tegen eens per 4 weken ophalen huisvuil in Hoorn e.o.

Ikke

#501 Re:

2016-02-24 09:50

#473: -  

Zoals ik weet:

In Limburg wordt  er al meer dan 10 jaar met gechipte containers het grijze en het groene huisvuil opgehaald. Het wordt gewogen bij ophalen. Minder afval, minder betalen.  Het resultaat is dat er bewoners zijn die hun vuilnis in de bossen dumpen.(gelukkig niet allemaal). Grijs en groen vuil.

Het wegbrengstation zoals het HVC heeft in o.a. Hoorn en Enkhuizen is in Limburg ook minder toegankelijk.

De betaling voor al het afval is daar: een klein bedrag per huishouding + bedrag van gewogen kliko afval en hoe vaak je deze kliko aan de straat zet  + betalen bij wegbrengstation + je mag niet vaker dan zoveel keer per jaar je afval op het wegbrengstation brengen. (kentekenregistratie)

Bomen (particulier) en tuintjes zijn vaak veranderd. Bomen gekapt en tuintjes verworden tot stenen plaatsjes. Minder leuk gezicht hoor, al die stenen voortuintjes.

Hierdoor hebben de vogels en andere dieren minder leefruimte.

Het regenwater kan moeizamer de grond instromen. Daardoor vaker wateroverlast in deze buurten. Het rioleringssysteem kan al dit water niet in een keer verwerken.

Door de klimaatverandering is het dus ook bij stortregens opletten geblazen want je huis kan zomaar ook met deze overlast te maken krijgen. ( Heb dit allemaal zelf meegemaakt bij familie die in Limburg woont)

Dus heeft de gemeente meer onkosten.

Dit kan ook het cenario worden voor Noord Holland.

Ongedierte bestrijden

Zwerfvuil 

Vaker wateroverlast in versteende gebieden voor gemeenten en particulieren

dus zal er een rioleringaanpassing moeten volgen.

Wie wordt er hier nu blij van.

Gast

2016-02-24 10:08

Naar mijn mening is er geen behoefte aan het 2x p/m ophalen van de groene container, maar wel aan het 2x p/m ophalen van de grijze en oranje container.
Na een aantal malen geconfronteerd te zijn met een 2a3 cm dikkenlaag maden is het gebruik van de groene container gereduceerd tot het dumpen van tuin afval

Gast

2016-02-24 10:13

Eens in de 2 weken huisvuil ophalen duurt al te lang. Dan is met gezin bak vol. In zomer eens per maand? Hoorn begint op een derde wereld land te lijken. WElke partij heeft dit bedacht?

Gast

2016-02-24 10:13

Eens in de 4 weken de grijze bak legen is niet te begrijpen. Vooral niet als je je realiseert dat Hoorn ook nog eens een dure gemeente is wat de reinigingsheffing betreft.

Gast

2016-02-24 10:27

Het wordt anders een vieze stinkboel

Gast

2016-02-24 10:44

Ik ben niet tegen een oranje bak maar ben het niet eens met de ruimte die ik daarvoor moet inleveren.
Ik ben zeer tegen het feit dat de grijze bak 4 weken moet blijven staan..
We moeten zelf steeds meer doen, krijgen minder service maar moeten weer meer betalen.

Gast

2016-02-24 11:01

Omdat ik het helemaal eens ben met deze petitie! Het ophalen eens in de vier weken is belachelijk en zal onvermijdelijk gaan leiden tot zwerfvuil, stank en in de zomer tot gezondheidsproblemen.ik ben ooit toen de rolcontainers ingevoerd werden een protestactie gestart. Hielp natuurlijk niets! Nu heb ik het CAW gebeld en gemaild toen dit onzalige plan van de plasticbak werd gestart, antwoord was: het is nog helemaal niet zeker, terwijl er DIE dag in de krant stond dat de gemeenteraad het plan al had aangenomen !! Volgens CAW was dit niet waar. Ik heb het er toen maar bij laten zitten, gezien mijn ervaring uit het verleden. Ook dit protest zal niet gehoord worden vrees ik, maar wellicht kan er nog besloten worden eens in de twee weken te legen, al ben ik ook sterk tegen de derde huisvuilbak!! Straks misschien nog een bak voor papier erbij, een een voor chemisch afval, dan staan er vijf van die bakken bij je huis!!

Gast

2016-02-24 11:46

ik heb deze petitie om meerdere redenen getekend: ik was het al niet eens met de extra bak (geen plaats voor), verder moeten wij in huis nog meer huisvuil gaan scheiden terwijl dit niet opgaat voor stadsbewoners, hollandcollect gaat minder frequent ophalen terwijl de kosten hoger worden, maar het belangrijkste is dat dit weer in het geniep is bedacht en door onze strot wordt geduwd.

Gast

2016-02-24 11:49

Hier komt gegarandeerd stankoverlast van met name in de zomermaanden. Hiervoor betalen wij ook nog een hogere prijs voor dan elders in het land. Dit moet stoppen!
tegenachtergrondherrie

2016-02-24 11:54

Met mijn gehoor is niets aan de hand. !Waar is deze herrie voor nodig. Wanneer je een praatprogramma of documentaire wilt zien, moet je zowat in de tv gaan zitten om niets te missen van het gesproken woord. Ophouden hiermee!Je gaat toch ook niet bij een muziekprogramma de spreker het hoogste woord laten houden zodat van de muziek weinig tot niets overblijft?

Gast

2016-02-24 12:24

Onterecht om 1 x in de 4 weken vuil op te halen en plastic moet eens in de twee weken.

Gast

2016-02-24 12:26

Omdat ik het eens ben met de stelling dat er vooral in de zomer veel kans is op maden. Misschien iets voor de Gemeente gekoelde Kliko"s. Daarnaast nog een bak extra in de tuin.
Dit scheelt inmiddels al 2 m2 van de tuin. We betalen dik voor alles en service wordt steeds minder. Kunnen wij met zijn alle voor de werkzaamheden een rekening naar de Gemeente sturen?

Gast

2016-02-24 12:33

De frequentie van ophalen wordt steeds lager, terwijl de tarieven stijgen. Wie kan mij dat uitleggen?

Gast

2016-02-24 13:04

20% minder ophalen, bijna 4% duurder??? Zal 20% goedkoper moeten zijn. Ook is de omvang plastic+blikken+kartonen niet 1/2 rol emmer, veel minder.

Gast

2016-02-24 13:21

Stankoverlast...en we betalen heel veel geld voor steeds minder service.

Gast

2016-02-24 13:26

Afval en restjes vlees, zowel van de huisdieren als van de bbq. En ook wij hebben kattengrit wat de bak in gaat. Tevens wel raar dat in Spanje en toch wel andere Europese landen elke dag het vuil wordt opgehaald. Dit gaat echt niet goed.

Gast

2016-02-24 13:30

Bang voor stank en ongedierte in de zomer.

Gast

2016-02-24 14:37

De HVC doet steeds minder voor steeds meer geld en 3 verschillende containers op het erf is een gotspe.
De gemeenten denken minder aan de burgers dan aan hun HVC dividend.
organisatie petitie

#519 Re:

2016-02-24 15:33

#492: -  

Dank U

Gast

2016-02-24 16:16

Is veel te lang die periode en dan gaat het vooral in de zomer erg stinken

Gast

2016-02-24 17:18

Waar het om gaat bij dit soort zaken is dat er onvoldoende inzicht wordt gegeven van het effect. Plastic verbranden in de huisvuilcentrale levert elektriciteit op en spaart daardoor brandstof en daarmee CO2 uitstoot uit bij de centrales. Plastic op een ingewikkelde manier weer voor een deel nuttig gebruiken spaart ook grondstof (aardolie) uit. In beide gevallen wordt er grondstof uitgespaart. In het geval van verbranden (feitelijk thermisch recyclen) kost het de burger geen extra geld omdat de infrastructuur daarvoor volledig is ingericht. In het geval van hergebruik voor plastic kost het de burger geld omdat er extra infrastructuur van vervoer, reiniging en bewerking moet worden gemaakt en bedreven die feitelijk niet nodig is omdat plastic al wordt gemaakt door de industrie.
HVC toon aan hoeveel grondstof er per saldo wordt bespaard met gescheiden inzamelen en wat het kost?

Gast

2016-02-24 19:36

Geheel eens met dhr. van Rooij

Gast

2016-02-24 19:46

20% minder ophalenmomenten per maand en we mogen 3,6% meer betalen!

Gast

2016-02-24 20:00

De burger neemt het werk van de HTC uit handen, bespaart de HVC kosten maar mag wel meer gaan betalen. Laat de burger profiteren van zijn medewerking tot gescheiden afvalinzameling. En dan idd de stinkende luiers, incontinentiemateriaal, kattebakgrit e.d. De oranje bak zou pas ingevoerd worden als daar een oplossing geboden zou worden. Ik heb nog nergens over een oplossing gelezen dus zeker tot die tijd een inzameling van iedere 2 weken!!!

Gast

2016-02-25 07:44

Ik vrees voor stank, maden en meer illegaal dumpen van huisvuil