Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte.
Gast |
#1951 Re: Ter info2012-01-02 23:26Dat wijkplan wordt dan vast ritueel verbrand ... Als sfeerverlichting...proost! |
Ad |
#1952 Re:2012-01-03 17:32Laat die moslims toch eens met rust en laat ze gewoon hun moskee bouwen. De Roggeakker is daar een uitstekende lokatie voor. |
Seghwaert |
#1953 Re: Re:2012-01-03 19:25Ik mag toch zeker de SIPPERS wel een goed , strijdbaar en succesvol 2012 toewensen? |
Gast |
#19542012-01-03 21:13Ik snap het gewoon niet, waarom een moskee? En waarom wordt er over een andere locatie gesproken? Gewoon niet bouwen en klaar! Het geld kunnen wij nu beter in andere zaken stoppen! |
Gast |
#1955 Re: Re: Re:2012-01-03 21:18Zeker Seghwaert groot gelijk. We leven nog steeds in een vrij land al weet niemand nog voor hoe lang! |
De klokkenluider |
#1956 Re: Re:2012-01-04 01:23DINGDONG AD! Wake up call! |
Gast |
#1957 Re: Re:2012-01-04 10:39Beste Ad, Ongetwijfeld behoort u tot de 20 procent (volgens poll van het Streekblad) Zoetermeerders die er geen moeite mee hebben dat onze wijk binnen een aantal jaren op een willekeurige wijk in Den Haag of de andere grote steden gaat lijken. Er blijft nog 80 procent van de Zoetermeerse bevolking over die niet tegen moslims of geloof zijn, maar wel tegen de opkomst van de hiermee samenhangende overheersende middeleeuwse cultuur, alsmede de komst van de moskee, de daarmee samenhangende overlast, onveiligheid, verkeers- en parkeerdruk, de mislukte integratie enz. Ik wens u , alle Sippers en Zoetermeerders een goed en strijdbaar 2012. |
blije buurman |
#1958 Re: Re:2012-01-04 21:12Hallo Ad, u bent ongetwijfeld nooit geweest in de navolgende wijken, Den-Haag --> Morgenstond, Moerwijk, Schilderswijk, Bouwlust, Laakkwartier, Transvaal, Hollands Spoor, Bezuidenhout, Mariahoeve of Rotterdam --> Bloemhof, Spangen, Feyenoord, Crooswijck, Oude Noorden, Nieuwe Westen, De Kaap pffffffffffffffff en nog een zooi wijken, ik kan er niets aan doen dat meer dan 55% van Rotterdam allochtoon is. Voordat u begint te koeren dat ik de allochtonen weer de schuld geef. JA doe ik. Maar niet alle allochtonen zijn de as van het kwaad. Dat is eigenlijk maar één groep. De achterlijke individuen welke zich aan het wetboek van 1400 jaar geleden houden. Leest u het nog een keer, wellicht kunt u niet helemaal goed lezen of bijziend dus...1400 jaar geleden!!!! En wat daar allemaal in staat? Succes met lezen. U kunt het ook simpeler voor uzelf houden. Rij de wijken eens door ...en dat zijn ze niet eens allemaal. En waar wordt dit wetboek gepropangeerd? In de Moskee! Slaap en droom verder Ad |
Gast |
#19592012-01-05 11:58Even zo maar een paar dingetjes: De Kesslerstichting mag van de VDD geen moelanders (oost europeanen) binnenhalen. Als zij geen werk hebben mogen zij niet van de sociale voorzieningen gebruik maken. De VVD erkent dat er toenmalig fouten zijn gemaakt met de gastarbeiders die nooit terug zijn gegaan en de problemen worden vergeleken met die van de marokkanen (uitspraak haagse wethouder)! Enerzijds is dit standpunt terecht, anderzijds is het zeer discriminerend. Want wat te denken van tegelijkertijd met het aanpakken van die moelanders ook eens de toenmalige (uitkeringsafhankelijke) gastarbeiders aan te pakken? Bovendien is het zeer discriminerend naar de autochtone bevolking. Met het toegeven van toenmalig gemaakte fouten staat de bevolking dus al jaren in hun gelijk. Zij die dit al jaren aangeven en waar niet naar wordt geluisterd tot het te laat is. En waarom wordt er dan zonder overleg een moskee voor deze problemen gevende marokkanen gebouwd? Feit is dat juist onder de islamitische bevolking het verzet tegen de komst van de moelanders groot is. Zij zien de overlast die zij de autochtone bevolking hebben bezorgd ineens op hún eigen bord komen en vinden het middels de Islam Democraten gerechtvaardigd om in ons land (als buitenlander) te strijden tegende komst van andere buitenlanders. Gelet op het feit dat er fouten worden erkent en er pas achteraf maatregelen worden getroffen, zou je denken dat de politici er eens van leren. Echter ook de komst van een moskee wordt gerealiseerd volgens dezelfde principes: eerst doen en dan zien we wel weer. Als een islamitische partij in Nederland mag strijden tegen moelanders, hoe gerechtvaardigd is onze strijd dan wel niet tegen de moskee? Helaas blijft het CDA, maar ook de andere partijen zich hardnekkig beroepen op de vooroordelen en discriminatie in de wijk. Die paar feitjes die er met deze bevolkingsgroep spelen doet er ineens niet toe. De problemen die er zijn met Marokkanen, integratie, de problemen die er NIET zijn met EEN geloof, maar met DIT specifieke geloof, waarvan de problemen juist afkomstig zijn uit achterhaalde barbaarse ideologie, die nog altijd in de moskee wordt uitgedragen. Een moskee waarvan de behoefte niet in de wijk ligt, maar uit andere delen van de stad en andere steden komt. Een zogenaamde behoefde van moslims, waarvan merendeel van de échte gematigde moslim niet eens op de hoogte is van de bouw van een moskee en deze niet eens wil bezoeken vanwege de "nevenactiviteiten". Een moskee waarvan merendeel van de bezoekers eveneens (net als de moelanders) gebruikt maakt van de sociale voorzieningen. Geen vooroordelen, maar ervaringen van mensen die met het échte veldwerk te maken hebben of hebben gehad en zijn gevlucht. Mensen die omgang, goede contacten met moslims hebben in deze goed geintegreerde wijk en dit graag zo willen houden. Hoe gefundeert is het bekritiseren van politici van de inwoners van Seghwaert als de problemen met Moelanders door de politici zelf worden vergeleken met die van de marokkanen? Hoe kan het gerechtvaardegd zijn als inwoners van Seghwaert worden gediscrimineerd en opzettelijk tegengewerkt in hun strijd tegen een moskee als moslims in hun strijd tegen de komst van andere buitenlanders worden gesteund door nota bene politici? En vice vesa: politici worden gesteund door moslimbevolking en islamitische partijen. Waar is onze gerechtvaardigde steun? |
Strookje-Man |
#1960 Zienswijze NU sturen2012-01-06 18:32Ik wil u met nadruk vragen allemaal een zienswijze dit weekend te sturen naar: College van Burgemeester en Wethouders. Afdeling VTH tav de heer F. SIP Postbus 15 2700 AA Zoetermeer |
Gast |
#1961 Re: Zienswijze NU sturen2012-01-06 18:34#1960: Strookje-Man - Zienswijze NU sturen Ja, als we iets willen doen moeten we het wel doen en nu is het moment.
Stuur een zienswijze naar de gemeente.
Een zienswijze is de manier zoals jij het ziet waarom deze moskee niet moet komen. Vertel het de wethouders!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Strookje-Man |
#1962 Zienswijze2012-01-06 18:36Wij, bewoners, hebben (bewust of onbewust) dit college deze macht gegeven, door op hun partijen te stemmen. Nu is het aan hun om aan ons te laten zien dat ze onze stem verdienen. |
Gozer |
#1963 Zienswijze2012-01-06 18:44Als iedereen zijn verhaal van de blog haalt en opstuurd als zienswijze naar het adres is het al goed: College van Burgemeester en Wethouders. Afdeling VTH tav de heer F. SIP Postbus 15 2700 AA Zoetermeer |
Gast |
#1964 Zienswijze2012-01-06 18:47Heeft het wel nut? |
Doe wat |
#1965 Re: Zienswijze2012-01-06 18:47Het kost een postzegel en plakken knippen |
Redactieman |
#1966 Re: Zienswijze2012-01-06 22:11De tijd van achterover leunen en 'alles' pikken is voorbij. Ik strijd tot het bittere eind, opdat ik mezelf met trots kan aankijken dat ik er alles aan gedaan heb! Mijn zienswijze is al gepost. Doe mee en lucht uw hart richting de gemeente. Uw stem telt, ook voor SIP. Fijn weekend! |
Gast |
#1968 graffity in de vorm van hakenkruizen in zoetermeer2012-01-08 03:52en hier ben ik dus zo bang voor dat dit de overhand gaat worden in onze wijk. bron http://www.zoetermeernieuws.nl/2012/01/graffity-op-woningen-en-bedrijf.html |
SIP |
#1969 SIP nieuwjaarsborrel2012-01-09 09:35Beste buren uit Seghwaert, Donderdag 12 januari om 20:00 uur bent u uitgenodigd voor de nieuwjaarsborrel bij 'Fons en Willy dansen' aan de Akkerdreef 110. Er zal een DJ draaien zodat we het nieuwe jaar met een feestje kunnen ingaan. Daarnaast kunt u op deze avond de laatste stand van zaken horen, gezellig bijpraten en zijn er verschillende activiteiten georganiseerd om een gezellige avond compleet te maken. Schroom niet en vraag uw buren ook mee om kennis met ons te maken. Wilt u ons laten weten met hoeveel personen u zal komen? Mocht u niet in de gelegenheid zijn ons hierover te mailen, bent u uiteraard alsnog van harte welkom. Hopelijk tot ziens op de 12de! Met vriendelijke groeten, SIP (Seghwaert In Protest) |
Gast |
#1970 Re: SIP nieuwjaarsborrel2012-01-10 00:15#1969: SIP - SIP nieuwjaarsborrel Ik ben erbij! |
Gast |
#1971 Re: Re: SIP nieuwjaarsborrel2012-01-10 19:52#1970: - Re: SIP nieuwjaarsborrel ben er ook bij 4 man sterk |
Gast |
#1973 (s)links CDA2012-01-11 08:20Zo kennen we het (landelijke) CDA weer. Op gemeentelijk niveau werkten ze namelijk al een tijdje zo! http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3114765/2012/01/11/CDA-ruk-naar-links.dhtml |
Ad Gast |
#1974 Re: Re: Re:2012-01-11 21:18#1958: blije buurman - Re: Re: Moslims zijn ook mensen en dat vergeten jullie maar al te vaak! Laat ze een plek krijgen om hun geloof te belijden en op de Roggeakker is daar genoeg plaats voor. Ik woon zelf vlak bij 2 moskee's en ik heb nooit last van de bezoekers daarvan. Wel heb ik last van al die herrie van de kerkklokken op zondagmorgen. |
Gast |
#1975 Re: Re: Re: Re:2012-01-11 22:41ik heb van niets of niemand last en dat wil ik graag zo houden. Er zijn andere argumenten om niet te bouwen aan de Roggeakker. Maar dat weet jij misschien niet omdat je niet in deze wijk woont. Zelfs niet in Zoetermeer...een mening mag je best hebben. Net als de bewoners uit de wijk die tot op dit moment genegeerd worden door de gemeente en de Marokaanse moslimgemeenschap. Dus als we het dan toch over menselijke (be)handelen hebben.... |
|
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Respecteer de euthanasiewet
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
64393 Gemaakt: 2023-01-17
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5050 Gemaakt: 2024-11-10
Respecteer de euthanasiewet
4745 Gemaakt: 2024-11-02
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
407 Gemaakt: 2024-11-09
JA, voor het BEHOUD van uw NMBS-seniorenbiljet - 19 november '24 om 11.30u (station OOSTENDE)
3510 Gemaakt: 2023-04-12
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
775 Gemaakt: 2024-11-07
Stop de fusie tussen het DBC en de Triade/Atlas College
1004 Gemaakt: 2024-02-19
Brandbrief niet passend onderwijs
181 Gemaakt: 2024-11-03
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1449 Gemaakt: 2024-10-23
Steun Poptempel De Kuip
1617 Gemaakt: 2024-10-12
Hou Bambrugge leefbaar! Geen nieuwe grote verkaveling meer!
99 Gemaakt: 2024-11-09
“Geef Kwetsbare Kinderen in Twenterand Betrouwbaar Leerlingenvervoer!”
82 Gemaakt: 2024-11-13
Schoolplein IKC Klimboom
80 Gemaakt: 2024-11-14
Samen in actie voor een veilige fietsenstalling Arnhem Centraal Sonsbeekzijde
626 Gemaakt: 2024-09-14
Zuidplas zeg STOP, tegen de flexwoningen flop!
452 Gemaakt: 2024-11-03
Zwembad de Trans moet open blijven!
1048 Gemaakt: 2024-10-31
nieuw perspectief Leermolensenk Rozendaal
87 Gemaakt: 2024-10-29
Duivensport bij Brabant/Zeeland.
54 Gemaakt: 2024-11-10
Juridische erkenning van Indentured labour als misdaad tegen de menselijkheid
74 Gemaakt: 2024-11-06
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
225 Gemaakt: 2024-11-01